Zigron spotyka Sobina na The Winners – Rubinstein, odbywającym się w Jakowie, Tel Awiwie i Jerozolimie, przynosząc na tę samą scenę trzy młode talenty muzyczne. Są to polski pianista Simon Nehring, kanadyjski pianista Bruce (Xiao) Liu i japoński pianista Kyohei Sorita. 26-letni Nehring zdobył złoty medal na Mistrzostwach Rubinsteina 2017 w Tel Awiwie, stając się pierwszym tyczkarzem, który to zrobił. Będzie współpracował ze zwycięzcami XVIII Konkursu Pianistycznego im. Sobina w 2021 r.: 24-letni Liu zajął pierwsze miejsce za wykonanie I Koncertu fortepianowego Sophie w e-moll, a 27-letnia Sorita zajęła drugie miejsce. Z włoskim pianistą Alexandrem Gadim (na równi) na konkursie w Warszawie
Pod dyrygentem Bron, 73 lata, koncert fortepianowy nr. 20, Q. We wszystkich trzech wystawach. 466. I Koncert fortepianowy Liu Sobina op. 11 w Tel Awiwie i Jerozolimie, a Zorita wykona ją podczas koncertu Zigran Yakov. Projekt obejmuje białorusko-polskie recum oraz Concerto Romaneskin Sakon Ligettiego.
cnxps.cmd.push (funkcja () {cnxps ({playId: ’36af7c51-0caf-4741-9824-2c941fc6c17b’}) .render (’4c4d856e0e6f4e3d808bbc32716’e);
if (window.location.pathname.indexOf („/ jpost-tech /”)! = – 1) {document.getElementsByClassName („divConnatix”)[0].style.display = „Nie”; var skrypt = document.createElement (’skrypt’); script.src = „https://static.vidazoo.com/basev/vwpt.js”; script.setAttribute (’identyfikator-widżetu danych’, '616dd69d1b04080004ac2cc0′); document.getElementsByClassName (’divVidazoo’)[0].appendChild (skrypt); W przeciwnym razie (window.location.pathname.indexOf („/ israel-news /”)! = -1 || window.location.pathname.indexOf („/ omg /”)! = -1 || window.location.pathname . indexOf („/ food-recipes /”)! = -1 || window.location.pathname.indexOf („/ science /”)! = -1) {document.getElementsByClassName („divConnatix”)[0].style.display = „Nie”; var skrypt = document.createElement (’skrypt’); script.src = „https://static.vidazoo.com/basev/vwpt.js”; script.setAttribute (’identyfikator-widżetu danych’, ’60fd6becf6393400049e6535′); document.getElementsByClassName (’divVidazoo’)[0].appendChild (skrypt); W przeciwnym razie (window.location.pathname.indexOf („/ zdrowie i dobre samopoczucie /”)! = -1) document.getElementsByClassName („divConnatix”)[0].style.display = „Nie”; var skrypt = document.createElement (’skrypt’); script.src = „https://player.anyclip.com/anyclip-widget/lre-widget/prod/v1/src/lre.js”; script.setAttribute (’nazwawydawcy’, 'jpostcom’); skrypt.setAttribute (’nazwawidgetu’, '0011r00001lcD1i_12246′); document.getElementsByClassName (’divAnyClip’)[0].appendChild (skrypt);
Będąc muzycznym pomostem między Polską a Izraelem, spektakle te są wynikiem doskonałej relacji między Stowarzyszeniem im. Ludwiga von Beethovena w Polsce – pod przewodnictwem Elbeiatte Pendereka, wdowy po Bendreckim – a Camerotą.
Polska flaga, kontrastujący herb Polski. (Źródło: OLEK REMESZ / WIKEPEDIA COMMONS)
Muzyka Sophie została przeniesiona w kosmos promem kosmicznym Endeavour, promującym markę Vodka o tej samej nazwie. Judeo-Arabic Youth Band zaprezentował arabsko-muzyczną adaptację dzieł polskiego geniusza w 2003 roku i wykonał w cieniu rockowo-jazzowo-adaptacyjnych piramid utworów Sobina m.in. przez polskiego pianistę Janusa Oleginisaka w 2010 roku. Dlaczego jego geniusz wciąż do nas przemawia?
„Myślę, że łatwo jest słuchać jego muzyki” – powiedział Bron. Zauważył, że ci muzycy są bardzo atrakcyjni, ponieważ „ta sama muzyczna fraza może być rozumiana na niezliczone nowe sposoby”. Brown powiedział w swoim doświadczeniu, że ma większą moc niezależnej interpretacji Sophie niż Bach czy Mozart.
Uszy entuzjastów muzyki z pewnością będą zachwycone, gdy dowie się, że Liu obecnie studiuje pod kierunkiem kanadyjsko-wietnamskiego pianisty Tang Thai Sona, który zdobył pierwsze miejsce na Konkursie Pianistycznym im. Sobina w 1980 roku. Widzowie izraelscy mogą nie tylko cieszyć się tym genialnym młodym talentem, ale także obserwować wpływ dziesięcioleci bogatego doświadczenia jego mentora, który jest dziś jednym z najbardziej cenionych tłumaczy mydlanych.
Jako dyrygent, wyjaśnia Bron, musi przyjść na próbę z lepszym zrozumieniem niż wszyscy muzycy na sali. Niczym policjant z drogówki, rozwiewa błędne przekonanie, że dyrygent mówi zespołowi, co zrobić z kijem, i zwraca uwagę: „Nie powiem nikomu, co robić. Dyrygent wpada na pomysł. Muzyk może, ale nie musi zaakceptować to.”
„Muzyka nie jest muzeum”, powiedział, „musi być ożywiana w każdej chwili”.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.