Witamy w naszej kolumnie Apple Breakfast, która zawiera wszystkie nowości Apple, które przegapiłeś w zeszłym tygodniu w łatwym w użyciu podsumowaniu. Nazywamy ją Apple Breakfast, ponieważ uważamy, że dobrze pasuje do filiżanki kawy lub herbaty rano, ale jest świetna, jeśli lubisz ją czytać również w porze lunchu lub kolacji.
Kolorowe pieniądze
Gry wideo zmieniły się na wiele pozytywnych sposobów, odkąd byłem na nie wściekły w latach 90., od ulepszonej grafiki po szersze spojrzenie, które z odrobiną ostrości zaspokaja zarówno zapalonych, jak i zwykłych graczy. Ale jedną rzeczą, która bezsprzecznie pogorszyła się, jest rosnąca dominacja kultury DLC, a studia bezwstydnie wypuszczają na wpół ukończone gry, a następnie zabiegają o swoich najbardziej lojalnych fanów latami płatnych subskrypcji i dodatków. Tęsknię za czasami, kiedy trzeba było zapłacić tylko raz za ponadczasowe arcydzieło, takie jak Cannon Fodder czy Sensible World of Soccer.
Dlaczego rozważasz DLC, Davidzie? Ponieważ w tym tygodniu Apple powtórzyło swoją coroczną sztuczkę polegającą na wypuszczeniu nowego koloru w połowie generacji iPhone’a, zachwycając fanów ekscytacją żółtej obudowy. Czuję opóźnienie w uwalnianiu kolorów w taki sam sposób, jak w przypadku DLC. Nie zgadzam się.
Żółty nie jest nowym, fajnym wynalazkiem, nad którym inżynierowie Apple pracowali przez ostatnie sześć miesięcy. Firma mogła z łatwością wypuścić żółtego iPhone’a 14 wraz z innymi kolorami zeszłej jesieni, ale zdecydowała się tego nie robić z jednego prostego powodu: wprowadzenie nowego koloru to sprytny sposób na zwrócenie uwagi i promowanie produktu w czasie, gdy sprzedaż spada. To cyniczny sposób, aby zdobyć kilka nagłówków i zdobyć kilka dodatkowych jednostek.
Gdzie w tym wszystkim jest klient, poza źródłem dochodu? prawie wcale. Apple nie stara się zapewnić jak najlepszych wrażeń większości ludzi, ale stara się utrudniać im wybór w sposób obliczony na maksymalizację zysku.
Jeśli we wrześniu ubiegłego roku kupowaliście iPhone’a 14, zwłaszcza w żółtym kolorze, to stanęliście przed wyborem między kompromisem: albo kupicie telefon w kolorze, który bardzo wam się nie podoba, albo czekacie, mam nadzieję, że Apple wybierze żółty jako nagroda w dobrej wierze. Pokoloruj ten cykl, a wtedy kupisz nowy telefon w znacznie mniej korzystnym momencie. Przed tym samym wyborem stanęli eko-przyjazni nabywcy iPhone’a 13 w 2022 roku i profesjonalni klienci iPhone’a 12 w 2021 roku; Zrzeczenie się koloru lub zrzeczenie się czasu. To samo może dotyczyć wczesnych użytkowników, którzy kupili HomePod drugiej generacji na początku tego roku, ale – podobnie jak w przypadku HomePod mini – mogą spodziewać się dodatkowych opcji kolorystycznych, które pojawią się w połowie życia produktu. To wszystko jest bardzo frustrujące i stanowi przeciwieństwo stawiania klienta na pierwszym miejscu.
Ale ta polityka celowego powstrzymywania atrakcyjnych elementów produktu, aby mógł sprzedać aktualizację w przyszłości, jest powiązana z szerszą strategią, o którą często podejrzewa się Apple. Dlaczego Apple tak długo zajęło wprowadzenie dużego ekranu do iPhone’a lub rysika do iPada? Dlaczego widżety i tryb nocny pojawiły się później na iOS niż na Androidzie? Być może dlatego, że firma wiedziała, że w krótkim okresie może sprzedawać swoje urządzenia bez tych funkcji i że przydadzą się one później, gdy będzie musiała przekonać klientów do zakupu nowej generacji. Każdy produkt Apple konkuruje ze swoim poprzednikiem w takim samym stopniu, jak ze współczesnymi produktami konkurencyjnych producentów, a to oznacza, że firma chce ujawniać przydatne funkcje tak wolno, jak to możliwe: idealny iPhone ma premierę jutro i właśnie zabił gęś, która kładzie złoto jajka.
Nie oczekuję, że Apple zmieni swoje sposoby, podobnie jak nie oczekuję, że wydawcy gier wideo przestaną sprzedawać treści do pobrania. Istnieje wiele zachęt finansowych; Rynek przemówił. Dopóki ludzie nie przestaną wydawać pieniędzy na najnowsze kolory iPhone’a, Apple nie przestanie ich powstrzymywać, dopóki nie wypuszczą go z hukiem kilka miesięcy później.
Ale każdej wiosny wzdrygam się, gdy pojawia się nowy kolor iPhone’a i wszyscy powinniśmy być szczęśliwi. Jaki jest z tego pożytek, Timie Apple? Co mam zrobić z tym głupim niebieskim telefonem, który mam od pół roku? Myślisz, że jestem zrobiony z pieniędzy?
odlewnia
Treści zyskujące popularność: Najważniejsze artykuły
Mac ma uzyskać dostęp do pliku wydajność supercyklu Jakbyśmy nigdy wcześniej tego nie widzieli.
Reklamy są wszędzie na urządzeniach Apple i tak jest Niezbyt dobry wyglądMacalope oblicza.
Jeśli Apple Bardzo kocha muzykęDlaczego nie nadaje poprawnie?
Apple Music Classical zostanie uruchomiony 28 marca o godz Największy na świecie katalog.
Od ładowania do Face ID, Michael Simon 3 jest nowo ujawniony Legendy iPhone’a.
Klasyczna muzyka Apple W końcu trafiła do App Store… ale wciąż jest dostępna w przedsprzedaży.
Młyn plotek
Do żółty iPhone Potwierdzić, że odbędzie się wiosenne wydarzenie Apple?
Plotka o Apple Podwyżka cen o 700 dolarów dla iPada Pro jest równie absurdalny, jak plotki.
Najnowsze przecieki dotyczące iPhone’a 15 potwierdzają główne ulepszenia dla wszystkich czterech modeli.
A HomePod z ekranem Mówi się, że zostanie uruchomiony w pierwszej połowie 2024 roku.
jabłka Wiosenna niespodzianka Może to być wczesny dostęp do MacBooka Air M3.
A nowy iMac Może wreszcie nadejść jeszcze w tym roku.
Podcast tygodnia
W Odcinek 831: Twoje gorące podejście do żółtego iPhone’a, ładowania czystej energii i nadchodzących nowych komputerów Mac.
Możesz obejrzeć każdy odcinek Macworld Podcast na Spotify, Soundcloudlub aplikacji Podcasty lub naszej własnej stronie internetowej.
Aktualizacje oprogramowania, błędy i problemy
Apple wypuścił tvOS 16.3.3, który zawiera poprawkę od dłuższego czasu Oddzielny pilot Siri problem.
I na tym kończymy tydzień. Jeśli chcesz regularnie otrzymywać informacje o nowościach, zapisz się do naszego newslettera. Możesz też nas śledzić na Twitterze lub na Facebooku, aby omówić najświeższe informacje od Apple. Do zobaczenia w najbliższą sobotę, miłej reszty weekendu i bądźcie czujni.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.