Jeden z pierwszych kroków Fry’a w średniowiecznej krainie fantazji Aten, Forsebokine Efekty pojawiają się z pełną mocą.
Ona i Ducks biegną pod zniszczonymi murami opuszczonego zamku, a ściga ją gigantyczny smok. Masz irytującą paplaninę Towarzysz o imieniu Cuff, czyli dosłownie nowoczesna złota bransoletka. Następnie, po starannym uniknięciu niebezpieczeństwa, otrzymujemy wspaniały widok z lotu ptaka na krajobraz, zdominowany przez ogromny kamienny pomnik wyginający się w niebo.
Gra wydaje się krzyczeć: To jest JRPG! To isekai! Może tu być jakiś gloryfikowany nonsens anime! Nawet mniejsze szczegóły, takie jak kamienny punkt orientacyjny, przypomniały mi Równinę Gaura z Xenoblade Chronicles. Jednak pomimo początkowej obietnicy, większość czasu Frye’a w Atenach przebiega bez większych kaprysów i wymaganej ilości luksusu. Nowa gra Luminous Productions i Square Enix ma poważny ton, który utrudnia wytrwanie na dłuższą metę.
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24374114/Forspoken_December_Screen008.png)
Zdjęcie: Luminous Productions/Square Enix
Luminous Productions nadaje Atenom rodzaj wszechobecnej melancholii. Wynika to głównie z „atmosfery dżumy dymieniczej”. W rzeczywistości nie ma epidemii, ale są ciemne, burzowe chmury, które otaczają całe miasta i zabijają wszystkie żyjące w nich istoty. Facebook Opiera się również na realistycznym stylu graficznym, który pomimo pewnego żywego uroku w walce nie jest wcale taki kolorowy – nawet jego kwiaty wyglądają smutno i bezbarwnie.
Następnie układamy historię Fry’ego, która jest również bardzo smutna! Jest sierotą porzuconą przez rodziców zaraz po urodzeniu. Żyje w biedzie w Nowym Jorku, aw dniu, w którym w końcu oszczędza wystarczająco dużo pieniędzy, aby się wprowadzić i mieć lepsze życie, gang pali jej dom. Odnajduje nowe zaufanie do Ateny, ale nadal prowadzi samotne życie. W podróży nie towarzyszy jej żadna grupa towarzyszy, którzy wypełniają filmowe sceny romantycznymi monologami o sile przyjaźni.
Jest outsiderem w świecie Ateny i zostaje spalona (nie psując niczego), kiedy trochę otwiera swoje serce.
Magiczne zdolności parkour Fry’a pozwalają mu poruszać się po świecie bez ograniczeń. Jednak poza swoimi mechanizmami Facebook Brakuje w niej momentów lotu, które pozwalają graczom znosić długie, smutne, a czasem trudne loty wielu innych „poważnych” gier. Nie ma głupich kaktusów, które by cię rozśmieszyły; Nie ma przyjaciół, którzy są zbyt zarozumiali, by stać przy tobie; Nie ma fantazyjnych momentów, które pozwalają zrobić sobie przerwę i odzyskać siły po tym wszystkim. Być może najbliższe jest urocze, małe zadanie poboczne, w którym karmisz owce, ale nawet wtedy jest to trochę nudne, ponieważ tak naprawdę nie widzisz Frie karmiącego owce, ponieważ tekst na czarnym ekranie mówi tylko, że nakarmiłeś ich.
Zdjęcie: Luminous Productions/Square Enix przez Polygon
Jest powód, dla którego komiksy są tak popularne w hitach kinowych i grach wideo — dają widzom chwilę wytchnienia przed kolejnym ekscytującym i stresującym pokazem. Facebook Tak poważna w swojej obszernej narracji, że dialog staje się zbyt ciężki do zniesienia – iw konsekwencji widać irytację. Kiepskie żarty i szorstka narracja własna to podstawa wielu popularnych gier AAA, ale w Facebook Kiedy chybiają, wydają się upaść jeszcze bardziej, ponieważ to nie świat, w którym dzieją się głupie rzeczy lub ludzie mówią w dziwny, niewiarygodny sposób. Samowystarczalny dialog wydaje się mniej komiczny, a bardziej autoironiczny.
Osobiście uważam, że Fry jest wart zabawy. Wyraźnie dobrze się bawi. Kiedy po raz pierwszy używa swoich magicznych umiejętności parkour, mówi: „Cóż, to super! Łapię trochę poważnego powietrza!” Jej życie i historia nie muszą być całkowicie głupie, ale wszystkim, co smutne średniowieczne, przydałoby się trochę retrospekcji . I nic nie dostajesz. Dla mnie to wystarczająco stresujące, żeby mnie zniechęcić.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.