Wieloplatformowe wersje gier zwykle mają na celu osiągnięcie celu, jakim jest wydajność na konsoli, a następnie pozostawiają wersję gry na PC kaprysom dowolnego urządzenia, na którym działasz. Oznacza to, że wydajność graczy komputerowych jest czymś w rodzaju bzdury – ostatnie przykłady, takie jak Ostatni z nas I Mój dziadek: ocalały Pokaż, jak to wygląda, gdy coś pójdzie nie tak. Ale co z Redfall, długo oczekiwana strzelanka wieloosobowa od Arkane Studios? Przyjrzyjmy się dokładnie, jak działa na PC.
Wypróbował Adam Patrick Murray z PCWorld Redfall na aż ośmiu różnych kartach graficznych, od bardzo rozsądnych po koszt „Chyba nie zapłacę czynszu w tym miesiącu”. Oto karty, cztery od Nvidii, trzy od AMD i jedna od Intela, wszystkie przetestowane w tym samym systemie porównawczym.
- MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC
- ASUS Dual GeForce RTX 4070 OC
- EVGA GeForce RTX 3060 XC do gier
- Edycja założycieli Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB
- Radeon RX 7900 XT Szafir
- Radeon RX 6750 XT Sapphire Pulse
- XFX Speedster QICK 210 Radeon RX 6500 XT
- Limitowana edycja Intel Arc A770
Celem tego quizu niekoniecznie jest stawianie kart przeciwko sobie, jak… cóż, jak grupa ciężko uzbrojonych ocalałych, którzy strzelają do wampirów w sennym miasteczku w Massachusetts. Nie, chodzi o to, aby wiedzieć, jakich ustawień potrzebujesz, aby osiągnąć docelowe 60 klatek na sekundę, aby płynnie grać. Jednak nie powinno dziwić, że większe karty mogą generalnie uzyskać więcej efektów wizualnych w ramach tego celu wydajności.
Wydajność wersji próbnej Redfall Jest to trochę wątpliwe. Chociaż często jest to płynne, każdy rodzaj ruchu w bardzo szczegółowych środowiskach może powodować spadki liczby klatek na sekundę i drgania, nie wspominając o czasie rozpoczęcia walki i pogarszających się efektach świetlnych. Nawet RTX 4080 ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę w 4K przy stosunkowo wysokich ustawieniach.
Aby zobaczyć optymalne ustawienia dla powiązanych kart graficznych, skorzystaj z podziałów rozdziałów w powyższym filmie, aby znaleźć ustawienie najbliższe tej, której używasz. Chociaż karty firm Asus, MSI, EVGA, Nvidia, Sapphire, XFX i Intel mogą nie być identyczne z posiadanym modelem, można ogólnie ufać, że karty graficzne oparte na tym samym GPU (z kilkoma poprawkami chłodzenia i OC) będą wykonać mniej więcej na tym samym poziomie, dać lub wziąć pięć procent. Procesor, pamięć RAM i rozdzielczość ekranu dodadzą oczywiście więcej zmiennych.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat najnowszego sprzętu do gier komputerowych, zasubskrybuj PCWorld na YouTube!
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.