Jedną z najtrwalszych legend o Skyrim jest to, że zawiera lisy skarbów.
Odkąd w 2011 roku ukazała się gra fantasy z otwartym światem Bethesda, gracze zastanawiali się, czy lisy prowadzą graczy do skarbów.
Przedstawiamy Skyrim VR ćpunom Skyrim! Kącik wirtualnej rzeczywistości Iana.
Legenda o lisach skarbów wyskakuje online Od czasu do czasu gracze zastanawiają się, czy to prawda, czy fałsz.
– Słyszałem, że jeśli podążysz za lisem, zaprowadzi cię on do miejsca, którego jeszcze nie odkryłeś, albo do jakiegoś skarbu? Czy to prawda? Użytkownik GameFaqs echo007 zapytał dziewięć lat temu.
Gracze Skyrim nakręcili nawet filmy na ten temat:
Teraz, prawie dziesięć lat po pojawieniu się Skyrim, legenda o lisicy skarbów została wreszcie wyjaśniona — a prawda jest taka, że jest to w pewnym sensie dobre i złe.
Po 14 latach weterana Bethesdy – a teraz samodzielnego niezależnego dewelopera – fascynująca opowieść o rozwoju Nate’a Purkeypile’a Przejedź się kultowym wózkiem Skyrim wyrzuconym w kosmos przez pszczołę, inny weteran Bethesdy, Joel Burgess, który pracował w Skyrim jako projektant poziomów, a teraz kieruje deweloperem Grindstone, Capybara Games, udał się do Świergot Szczegóły dotyczące lisa skarbowego.
Jak wyjaśnia Burgess, wkrótce po premierze Skyrim deweloperzy zauważyli, że gracze zgłosili, że jeśli podążą za lisami, zaprowadzą ich do skarbu. To nie było zamierzone, więc zbadali.
Wyjaśnienie dotyczyło sposobu, w jaki sztuczna inteligencja Skyrim używa „navmesh” do nawigacji. Jak mówi Burgess, navmesh „to niewidzialny trójwymiarowy arkusz wielokątów rozmieszczonych na całym świecie, informujący sztuczną inteligencję, gdzie może, a gdzie nie może się udać”.
Lisy, które mogą tylko uciec przed graczem, używają tej sieci nawigacyjnej do wyszukiwania ścieżek, podobnie jak wszystkie inne systemy AI w Skyrim.
W większości przypadków AI decyduje, co zrobić (uciekać na odtwarzaczu, chować się za osłoną itp.), używając siatki nawigacyjnej do tworzenia ścieżki i nawigowania po tej ścieżce.
Lisy nie różnią się. Ale ich sztuczna inteligencja jest bardzo uproszczona: mogą w zasadzie *tylko* uciec.
Jeśli przestraszysz lisa, ucieknie. pic.twitter.com/UZdDm1BPiK
– Joel Burgess 18 sierpnia 2021
Według Burgessa, większość świata Skyrim używa prostego „navmesh”, ponieważ obszary z podstawowym ukształtowaniem terenu, niewielkim chaosem i małą szansą na walkę nie wymagają wielu szczegółów.
Zasadniczo dzika przyroda Skyrim wymaga niewielkiej liczby dużych trójkątów, jeśli chodzi o nawigację w sieci.
Ale na przykład obozowicze mają bardziej szczegółową siatkę nawigacyjną dzięki dodanym szczegółom wizualnym. Zasadniczo, mówi Burgess, punkty POI mają dużą liczbę małych trójkątów.
Teraz dochodzimy do procesu sztucznej inteligencji. Jak wyjaśnia Burgess, jeśli jesteś blisko sztucznej inteligencji, jest to „wysoki proces” – „lub najbardziej wyrafinowane i intensywnie korzystające z procesora ścieżki”.
„Wykorzystuje pełną sieć nawigacyjną i będzie robił takie rzeczy, jak linia wzroku i sprawdzanie odległości”.
Jeden z atakujących cię złodziei np. „wypala elementy nawigacyjne kilka razy na sekundę”.
Operacja Low jest używana na przykład w przypadku NPC, którzy znajdują się na szlaku handlowym na całym świecie.
„Jest aktualizowany co kilka minut, a sytuacja jest bardzo luźno śledzona” – powiedział Burgess.
W przeciwieństwie do tego, istnieje również „niska liczba operacji” – używana do rzeczy takich jak NPC, którzy podróżują szlakiem handlowym na całym świecie.
Aktualizuje się tylko co kilka minut, a pozycja jest bardzo luźno śledzona.Jednak złodzieje dźgający twoją twarz uruchamiają elementy nawigacyjne wiele razy na sekundę.
– Joel Burgess 18 sierpnia 2021
Lisy Skyrima, które są zawsze w biegu, wykorzystują tylko „Środkową operację”, która odgrywa rolę postaci bliskich graczowi, ale nie potrzebujących skomplikowanej ścieżki walki.
Tak więc, jak powiedział Burgess: „Lis nie próbuje uciec 100 metrów – stara się nie dopuścić do 100 *trójkątów*”.
Widzisz, gdzie to się dzieje?
Lis nie próbuje uciec 100 metrów – stara się trzymać z dala 100 *trójkątów*.
Czy wiesz, gdzie łatwo znaleźć 100 trójkątów? Obozy/ruiny/itp., którymi wypełniliśmy świat i pełne skarbów, które wynagrodzą twoją eksplorację. pic.twitter.com/6dETjBSLi0
– Joel Burgess 18 sierpnia 2021
Obozy, ruiny i inne interesujące miejsca to zazwyczaj miejsca, w których lis może znaleźć 100 trójkątów. Twórcy rozrzucili te miejsca skarbami, aby nagrodzić eksplorację. Stąd poczucie, że lisy prowadzą graczy do skarbu.
„Więc lisy nie prowadzą cię do skarbów – ale sposób, w jaki się zachowują, prowadzi je do obszarów, które zwykle zawierają skarby, ponieważ POI, które mają łupy, mają inne atrybuty (mnóstwo małych trójkątów siatki nawigacyjnej), których szukają lisy” powiedział.
„Dla graczy jest to to samo”.
To trochę nerdowa historyjka, ale uwielbiam ją.
Emergent Gameplay jest często używany do opisania zaprojektowanej losowości, ale jest to przypadek rzeczywistej rozgrywki zaprojektowanej przez NIKOGO, wyłaniającej się z kotła bąbelków dla systemów zagnieżdżonych.
Myślę, że to piękne. pic.twitter.com/T7nkxceArI
– Joel Burgess 18 sierpnia 2021
Skyrim’s Treasure Fox to kolejna świetna opowieść o tworzeniu gier, pełna takich rzeczy i podkreśla złożoność wirtualnych światów, które tak bardzo kochamy.
Wystarczy dowiedzieć się, dlaczego smoki Skyrim powróciły teraz!
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.