Kiedy TikTok wprowadził możliwość konwersji tekstu na mowę wspomaganą sztuczną inteligencją, została przyjęta przez miliony użytkowników na całym świecie. Nagle twórcy, którzy nie mieli czasu, umiejętności nagrywania ani biegłości w języku mówionym – lub którzy po prostu chcieli pozostać anonimowi – mogli z łatwością dodać do swoich filmów wyraźny, pewny dźwięk.
Ale Badania przeprowadzone przez UBC Saudi Business School Pokazuje, że AI Audio to znacznie więcej niż nowe, łatwe w obsłudze narzędzie: zasadniczo zmienia rodzaj filmów tworzonych przez użytkowników.
Naukowcy wykorzystali algorytmy uczenia maszynowego do przeanalizowania zbioru danych obejmującego 554 252 filmy, sprawdzając długość filmów, to, jak niedawno były, czy twórcy ujawnili swoją tożsamość oraz czy ogólne nastawienie do filmów było negatywne czy pozytywne. Zbadali także, czy użytkownicy głosowi AI stali się bardziej, czy mniej produktywni.
Odkryli, że twórcy korzystający z głosu AI tworzyli o 24% więcej filmów tygodniowo, a łączny czas trwania tworzonych przez nich filmów tygodniowo był o 63% dłuższy. Twórcy z mniejszym doświadczeniem i popularnością odnotowali większy wzrost produktywności.
„Tworzenie wideo to bardzo złożony proces, na który składa się wiele elementów: temat, historia, wideo i dźwięk” – powiedział współautor badania i adiunkt UBC Jin-Mo Li. „Jeśli możesz przenieść jedno zadanie na sztuczną inteligencję, możesz wykorzystać swoje zasoby poznawcze, czas i energię na inne zadania, dzięki czemu Twoja produktywność wzrośnie”.
Badanie pokazuje również, że dźwięk AI prowadzi do powstania większej liczby nowych filmów, czyli filmów różniących się pod względem tekstu, grafiki i treści audio. Efekt ten jest bardziej wyraźny wśród doświadczonych twórców, prawdopodobnie dlatego, że posiadają oni umiejętności potrzebne do pełnego wykorzystania potencjału nowego narzędzia.
Głos AI pozwala również na anonimowość, co może prowadzić do większej liczby negatywnych emocji.
„Po zastosowaniu tego narzędzia emocje, które wyrażają w filmach, stają się bardziej negatywne, a twórcy rzadziej pojawiają się w filmach, więc starają się bardziej ukrywać swoją tożsamość” – powiedziała Mei Zhou, adiunkt na Uniwersytecie Brytyjskim Kolumbia. , który jest współautorem badania wraz z Li i doktorantem UBC, Souderem Xiaowookiem Zhangiem.
„Uważamy, że dzieje się tak ze względu na efekt wyzwalający: ponieważ Twoja tożsamość nie jest powiązana z treścią, możesz być bardziej otwarty” – powiedział Lee. Naukowcy odkryli, że efekt był również trwały. Nawet gdy użytkownicy powrócili do używania głosu, nastroje pozostały bardziej negatywne.
Co ciekawe, Zhou stwierdziła, że badanie mowy sztucznej inteligencji stało się trudniejsze, ponieważ dźwięki generowane komputerowo ewoluowały do tego stopnia, że są prawie nie do odróżnienia od ludzkich głosów. Następnie badacze planują zbadać wpływ głosu AI na konsumentów i ustalić, czy używanie mowy generowanej przez AI zmienia ich reakcję na treści wideo.
„Proste narzędzie może mieć duży wpływ Czasami wpływ jest zamierzony, np. poprawa produktywności, ale czasami wpływ jest zamierzony, np. poprawa produktywności, ale czasami wpływ jest zamierzony” – powiedział Lee wraz ze współautorami. pracuje obecnie nad projektem opartym na sztucznej inteligencji z południowokoreańskim producentem samochodów Kia. Czasami są rzeczy, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć”.
Zhu zgadza się, dodając, że platformy mediów społecznościowych, decydenci i organy regulacyjne muszą koniecznie wkroczyć w celu zapewnienia przejrzystości. „Ważne jest, aby platformy i decydenci znaleźli skuteczne sposoby pomocy ludziom w odróżnianiu treści przeznaczonych dla sztucznej inteligencji od treści ludzkich. Ludzie mają prawo wiedzieć” – stwierdziła.
nowo, TikTok podjął kroki żeby wymienić treści generowane przez sztuczną inteligencję, i właśnie w zeszłym tygodniu Nawiązałem współpracę Dzięki Koalicji na rzecz Pochodzenia i Autentyczności Treści (C2PA) stała się pierwszą platformą udostępniania wideo, która wdraża własną technologię uwierzytelniania treści.
„Ludzie obawiają się „deepfakes”, które mogą powodować problemy z zaufaniem na platformach internetowych” – powiedział Lee. „Uważam, że są to ważne kroki podejmowane przez TikTok w celu budowania zaufania i przejrzystości w gospodarce twórców. Jednak wraz z szybkim rozwojem technologii sztucznej inteligencji pojawią się wyzwania techniczne w zakresie automatycznego identyfikowania treści generowanych przez sztuczną inteligencję.
papier „W jaki sposób dźwięk generowany przez sztuczną inteligencję wpływa na tworzenie wideo online? Dowody z TikTokaZaprezentowane podczas konferencji dotyczącej systemów i technologii informatycznych w 2023 r.
Wybitny badacz
Jina Mo Lee
Adiunkt w Katedrze Rachunkowości i Systemów Informacyjnych
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.