ORLANDO, FL (AP) – Tesla korzystająca z częściowo zautomatyzowanego systemu jazdy zderzyła się w sobotę z krążownikiem Florida Freeway na autostradzie w pobliżu centrum Orlando i straciła kierowcę, który zatrzymał się, aby pomóc niesprawnemu pojazdowi.
Na początku tego miesiąca rząd USA wszczął formalne dochodzenie w sprawie systemu prowadzenia autopilota Tesli po serii podobnych kolizji z zaparkowanymi pojazdami ratowniczymi.
Rzeczniczka Patrolu Drogowego, porucznik Kim Montes, powiedziała The Guardian, że żołnierz, który uderzył w jego krążownik tuż przed 5 rano, uruchomił światła awaryjne i był w drodze do uszkodzonego pojazdu, gdy Tesla uderzyła w lewą burtę krążownika, a następnie zderzyła się z krążownikiem. inny pojazd. Orlando Sentinel.
Według raportu 27-latek w Tesli i kierowca nieużywanego samochodu odnieśli drobne obrażenia, a żołnierz nie został ranny.
Tesla nie odpowiedziała od razu na e-mail wysłany na jej adres prasowy.
Autopilot jest często wykorzystywany przez kierowców Tesli, którzy zostali przyłapani na prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu, a nawet na tylnym siedzeniu, gdy samochód zjeżdża z autostrady Kalifornii.
Producent samochodów elektrycznych używa systemu opartego na kamerach, dużej mocy obliczeniowej, a czasami radaru do wykrywania przeszkód i określania, czym one są, a następnie decydowania, co mają zrobić pojazdy. Ale naukowcy twierdzą, że miała problemy z zaparkowanymi pojazdami ratunkowymi i pionowymi ciężarówkami w drodze.
Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration) otworzyła sondę Tesli po odnotowaniu 11 incydentów od 2018 r., w których Tesla uderzyła w pojazdy na autopilocie lub tempomatach, w których ratownicy używali migających świateł, pochodni, podświetlanej płyty lub stożków, aby ostrzec przed niebezpieczeństwem.
Władze podały, że 17 osób zostało rannych, a jedna zginęła w tych wypadkach. Dochodzenie może skutkować wezwaniem do sądu lub innymi czynnościami wykonawczymi.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu, która również badała wypadki Tesli, zaleciła, aby NHTSA i Tesla ograniczyły korzystanie z autopilotów w obszarach, w których mogą one działać bezpiecznie. Zalecił również, aby Tesla została poproszona o ulepszenie swojego systemu, aby zapewnić kierowcom uwagę.
W zeszłym roku NTSB obwiniło Teslę, kierowców i luźne regulacje NHTSA za dwie kolizje, w których Teslas rozbił się pod przejeżdżającymi naczepami.
Kolizje w pojazdach ratunkowych cytowanych przez NHTSA rozpoczęły się 22 stycznia 2018 r. w Culver City w Kalifornii, niedaleko Los Angeles, kiedy Tesla na autopilocie zderzyła się z zaparkowanym wozem strażackim z migającymi światłami. Nikt nie został ranny w tym wypadku.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”