Ten, który przeżył śmiertelną katastrofę, „obrzydził” Sask. Linia lotnicza wystartowała z lodem w samolocie

Ten, który przeżył śmiertelną katastrofę, „obrzydził” Sask.  Linia lotnicza wystartowała z lodem w samolocie

Jedna z ocalałych mówi, że była „zniesmaczona”, gdy dowiedziała się, że linia lotnicza w Saskatchewan zdecydowała się wystartować z odległej północnej społeczności z lodem na pokładzie, co spowodowało rozbicie się samolotu zaledwie kilka sekund później.

Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu (TSB) opublikowała swoje ustalenia w czwartek, 13 grudnia 2017 r., Podczas lotu Westwind, który rozbił się po starcie z lotniska Fond-du-Lac na Sask.

Chociaż pierwszy oficer zakończył inspekcję i poinformował kapitana o obecności lodu na pokładzie, samolot wystartował bez rozmrożenia, stwierdził TSB.

„Brak odpowiedniego sprzętu do rozmrażania oraz praktyka startowania bez rozmrażania spowodowały śmierć [crash]Niezależna agencja nadzoru zakończyła.

Jeden pasażer zmarł w szpitalu dwa tygodnie później, a kilku innych zostało poważnie rannych

Amanda Short była na tej wycieczce i doznała złamania kręgosłupa, wstrząsu mózgu, bólu i problemów ze zdrowiem psychicznym, które cierpi do dziś.

Planuje prowadzić klinikę w odległym północnym regionie. Ale od czasu incydentu nie wróciła na północ.

„Nie mogłam tam wrócić” – powiedziała Short ze swojego domu w Saskatoon w czwartek. „Moim celem było pielęgniarstwo podróżne, a to oczywiście zostało mi odebrane, ponieważ nie czuję się bezpiecznie podróżując lub lecąc samotnie lub chcę być w podobnej sytuacji”.

Wyniki śledztwa w sprawie TSB zostały jej udostępnione przed upublicznieniem wyników w czwartek. Agencja ustaliła, że ​​kapitan sam nie dokonał inspekcji samolotu.

„W środku czuję się bardzo zły” – powiedział Short.

„W końcu jestem tak zniesmaczony, że ktoś na tak wyższej pozycji mógł ciąć takie rogi. Zdając sobie sprawę, że na pokładzie był lód i nie patrząc na niego, zdumiewa mnie to.

READ  Więcej Kanadyjczyków niż kiedykolwiek wcześniej nie może sobie pozwolić na zakup domu. Ale czy posiadanie jest zawsze lepsze niż wynajmowanie?

„Jako pracownik służby zdrowia cały czas mam do czynienia z życiem ludzi, a jeśli ktoś mnie zapyta i powie, że coś jest nie tak, sam się na tym skupiam”.

Zegarek | TSB wyjaśnia swoje ustalenia w badaniu wypadku:


Na początku dochodzenia TSB stwierdziło, że jedyny sprzęt do odmrażania dostępny dla linii lotniczej na lotnisku Fond-du-Lac składał się z ramp, butelki z rozpylaczem noszonej z elektrycznym kocem i różdżką oraz pojemnika do odladzania. Zamrażanie płynu.

TSB stwierdziło, że wyposażenie i oględziny samolotu przez pierwszego oficera – bez użycia latarki w słabo oświetlonym miejscu, gdzie samoloty czekają przed startem lub po lądowaniu – były niewystarczające.

Według śledczych, dostępny sprzęt do rozmrażania składał się z drabin, butelki z rozpylaczem noszonej z kocem elektrycznym i różdżką oraz miski z płynem do rozmrażania. Samolot nie został rozmrożony przed startem. (Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu)

„Samolot nigdy nie powinien opuścić samolotu, jeśli na krytycznej powierzchni jest lód” – powiedziała szefowa TSB Cathy Fox podczas konferencji prasowej.

Odpowiedzialny śledczy, Eric Vermet, powiedział, że West Wind ma teraz „lepszy” sprzęt do odladzania, który został zweryfikowany przez TSB.

Linia lotnicza z siedzibą w Saskatoon – obecnie znana jako Rise Air po rebrandingu na początku 2021 roku – zorganizuje własną konferencję prasową o godzinie 14:00 CST.

Przeczytaj pełny raport TSB na temat incydentu poniżej lub Kliknij tutaj.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *