„Montreal nie ma zielonego pasa”, mówi Lisa Mintz, założycielka grupy ochrony Sauvons la falaise, utworzonej w celu ochrony skarpy St-Jacques. „Tutaj wszystko ulega fragmentacji, a im bardziej podzielona jest zielona przestrzeń, tym trudniej jest dla dzikiej przyrody”.

Treść artykułu
Kathleen Weil, liberalna MNA reprezentująca Notre Dame de Grasse, powiedziała, że wygłosi przemówienie w Zgromadzeniu Narodowym w tym tygodniu, prosząc ministra transportu François Bonnardela o zobowiązanie się do proponowanej budowy Dalle-Parc, który jest zarówno piechotą, jak i rowerem. Podwyższony most i park nad autostradą międzystanową 20.
Reklama 2
Treść artykułu
„Zielony” most połączy NDG i Falaise St-Jacques, na południe od St. Jacques bezpośrednio, z zielenią obok Kanału Lachine i w LaSalle.
Dalle-Parc miał być częścią projektu Turcot Interchange, ale wygląda na to, że został opóźniony. Jednak Weil pozostaje optymistą, że rząd powiatu będzie nadal wspierał projekt.
– To może być niezwykłe jak na Montreal – powiedział Will. „Będzie to projekt specjalny, bardzo wyjątkowy i po raz kolejny jeden z tych projektów, które umieściły Montreal na mapie… Jest zielony, jest przyjazny dla środowiska… Każdy projekt, który poprawi chodzenie i przemieszczanie się z punktu A do punktu B Twój rower Mobilność bez samochodu Dobry projekt. Zmiany klimatyczne nadchodzą tak szybko, że trzeba myśleć w ten sposób. Jest to innowacyjny projekt, więc nadal będziemy go forsować”.
Reklama 3
Treść artykułu
Miasto Montreal ogłosiło niedawno, że zakupiło nieruchomość po południowej stronie Rue Saint-Jacques na wschód od Cavendish Avenue, którą będzie wykorzystywać jako wejście do Valais-Saint-Jacques. 60-hektarowy park przyrody rozciąga się od Turcot Interchange, na południe od MUHC Super Hospital, do zachodniej granicy Montrealu. Część obszaru jest zalesiona, ale istnieje również szlak pieszy i rowerowy, który biegnie od Turcote Junction do pobliskiego West Montreal.
Niezbędne jest zbudowanie mostu Dalle-Parc, aby połączyć tereny zielone na północ i południe od autostrady międzystanowej 20, powiedziała Lisa Mintz, założycielka grupy ochrony Sauvons la falaise, utworzonej w celu ochrony skarpy St-Jacques.
„Montreal nie ma zielonego pasa” – powiedział Mintz. „Tutaj wszystko ulega fragmentacji, a im bardziej podzielona jest zielona przestrzeń, tym trudniej jest dla dzikiej przyrody”.
Reklama 4
Treść artykułu
Karen Poulsen, która mieszka w Ville-Emmard, na południe od Valais-Saint-Jacques, powiedziała, że ma nadzieję na zachowanie wiejskiego charakteru tego zalesionego obszaru.
„Chcesz, aby było to dostępne, ale nie chcesz stracić tego, co wyjątkowe” – powiedział Paulsen. „Park przyrodniczy powinien koncentrować się bardziej na naturze niż park miejski. Powinny również zakazać firmom (na ulicy St. Jacques) rzucania rzeczami w Wallis. Usunęliśmy setki opon. … To pomogło w czyszczeniu.”
Roger Jochym, koordynator Sauvons la Falaise, powiedział, że podczas sprzątania obszaru Falaise zebrali co najmniej 400 opon wraz z piecami, metalowymi przedmiotami i częściami z samochodów.
„Więc teraz uważamy, że Falaise St-Jacques ma pewną ilość zdrowia środowiskowego” – powiedział Jochem. „Do tej pory było to pustkowie, a ponad 40 czy 50 lat później tak się dzieje”.
Głównym celem Sauvons la Falaise jest teraz zapewnienie budowy zielonego mostu Dalle-Parc.
„To kluczowy element łączenia kilku oddzielnych parków w jeden park, w tym nowy Parc Turcot budowany naprzeciwko autostrad i torów kolejowych” – powiedział Jochym. „Dla nas to bardzo ważne, żeby był to most zielony, żeby to był most parkowy”.
bkelly@postmedia.com
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”