Stellandis pokonuje unijne cła i rozpoczyna w Polsce tanią chińską produkcję pojazdów elektrycznych

Stellandis pokonuje unijne cła i rozpoczyna w Polsce tanią chińską produkcję pojazdów elektrycznych

Kilka dekad temu zachodni producenci samochodów najechali Chiny. Teraz wzywają Chiny, aby wycofały się z tej sytuacji.

Leapmotor T03 EV z nałożonymi flagami UE i Chin

Zarówno Stany Zjednoczone, jak i Unia Europejska zdecydowały niedawno, że najlepszym sposobem poradzenia sobie z napływem dotowanych chińskich pojazdów elektrycznych i technologii EV jest ich opodatkowanie.

Jednak Stellandis, będąc największą firmą, znalazł sposób na uniknięcie podwyższonych ceł na importowane pojazdy elektryczne, które mają wejść w życie za dwa tygodnie: budowa chińskiego pojazdu elektrycznego na europejskiej ziemi.

Stellantis pokazuje, że wyższe cła nie powstrzymają chińskich pojazdów elektrycznych przed wyjazdem na zachód

Cła importowe na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach, które wkrótce wejdą w życie w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych, zmartwiły wielu producentów samochodów. Jednak Stellanitz wyprzedził konkurencję, tworząc w zeszłym roku spółkę joint venture z Leapmotor, a już trwają prace nad pierwszymi wyprodukowanymi w Chinach i wyprodukowanymi w Europie pojazdami elektrycznymi, które pozwolą uniknąć nadchodzących podwyżek taryf.

Według analityków z Jefferies cytowanych ReuteraW zeszłym tygodniu firma Stellandis rozpoczęła montaż wyprodukowanego w Chinach silnika Leapmotor T03 w swojej fabryce w Tychach w Polsce, a przyspieszenie spodziewane jest we wrześniu.

Kompaktowy miejski pojazd elektryczny o długości 142,5 cala to pierwszy model, który zjechał z polskiej linii montażowej w ramach ogłoszonego w zeszłym roku wspólnego przedsięwzięcia Stellantis z Leapmotor. Ta sama fabryka produkuje Fiata 500 i Alfa Romeo Junior, a jej główną przewagą nad innymi fabrykami Stellandis w Europie jest możliwość produkowania samochodów po znacznie niższych kosztach.

Analitycy Jeffries cytują kierownictwo Stellantis, które twierdzi, że koszty produkcji w polskiej fabryce wyniosą 430–530 dolarów na samochód, co będzie podobne do tego, co Leapmotor mógłby osiągnąć w swoim kraju, produkując ten sam samochód w jednej z fabryk Stellantis we Włoszech. Kosztuje dwa razy więcej.

READ  „Czas na szczęśliwą Polskę”: opozycja buduje swoją ofertę w sprawie spolaryzowanego kraju przed wyborami zaplanowanymi na 15 października.

Warto dodać, że Leapmotor T03 trafił do sprzedaży w niektórych krajach europejskich jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Zdaniem naszych kolegów Motor1 Francja, kompaktowy pojazd elektryczny był dostępny w zeszłym roku za około 21 000 dolarów i również korzystał z zachęt państwowych. W Niemczech samochód można zarezerwować bez wpłacania kaucji, a dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku, a cena wywoławcza wynosi 24 000 dolarów. To samo dzieje się w Hiszpanii i Włoszech. W Chinach ten sam samochód zaczyna się od około 11 000 dolarów.

Mówi się, że niewielki Leapmotor T03 będzie montowany w Europie przy użyciu narzędzi semi-knock-down (SKD) wysyłanych z Chin, co umożliwi firmie Stellantis i nowo utworzonej spółce joint venture Leapmotor International przyspieszenie i wprowadzenie samochodów na drogi szybciej niż w przypadku pojazdów produkcyjnych . Następnie wewnętrznie wysyła je do zespołu.

To powiedziawszy, Leapmotor rozpoczął już lokalną produkcję komponentów ReuteraDrugi montowany w Polsce, wyprodukowany w Chinach pojazd elektryczny, który dotrze do Europy w pierwszym kwartale przyszłego roku, przygotowuje grunt pod SUV-a Leapmotor A12.

Jeśli chodzi o T03, jest on zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 41,3 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 70 kW (94 KM) lub 80 kW (107 KM), w zależności od wersji. Zasięg zgodny z normą WLTP wynosi do 270 km przy pełnym naładowaniu.

W przypadku Leapmotora Pojazdy elektryczne wyprodukowane w Chinach są importowane do UE Do standardowej stawki 10% naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 21%, zatem warto obejść te ograniczenia finansowe, dobrze wykorzystując ogromną moc produkcyjną Stellandis. Jednak niewielki pojazd elektryczny będzie miał swoje zadanie na rynku europejskim, biorąc pod uwagę jego markę, o której niewielu słyszało.

Czytaj więcej

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *