W 1982 roku redaktor naczelny Marvela, Jim Shooter, kupił pomysł na czarny kostium Spider-Mana od 22-letniego fana Randy’ego Schuellera za 220 dolarów. Po odrzuceniu pomysłów fabularnych Schuyler, Shooter stworzył kostium wykonany z obcej substancji, symbionta, który zmienił moce Petera, a także jego wygląd. Reszta, jak mówią, jest historią.
Insomniac Games jest już jednym z najfajniejszych i najbardziej fantazyjnych projektów Spider-Mana w historii komiksów i będą robić własny kostium, gdy Spider-Man 2 pojawi się jeszcze w tym roku. Podczas premiery gry studio Insomniac ujawniło, że Peter Parker otrzyma własny kostium Symbionta wraz z mnóstwem nowych mocy i nowych problemów.
IGN spotkał się z dyrektorem kreatywnym Insomniac Bryanem Intiharem i dyrektorem gry Ryanem Smithem, aby omówić genezę koncepcji kombinezonu i sposób, w jaki Insomniac poradził sobie z kostiumem Symbionta.
Jeśli grałeś w pierwszą grę Insomniac ze Spider-Manem, możesz się zastanawiać, dlaczego kombinezon Symbiote nie był jednym z kostiumów do odblokowania w tej grze. Według Intihara, w czasie tworzenia Spider-Mana 1, zespół debatował, czy dołączyć skafander.
„Kiedy byliśmy głęboko zaangażowani w produkcję Spider-Mana 1, rozmawialiśmy o tym, co by dla nas zadziałało. I oczywiście, jak możesz sobie wyobrazić, wyszedł czarny garnitur – kombinezon Symbiote – i zdecydowaliśmy, czy idziemy aby nadać mu wygląd, czy też faktycznie go powiększymy?”
Zespół uważał, że kostium symbionta potrzebuje własnej gry, a Insomniac podjął świadomą decyzję, aby nie włączać kombinezonu do pierwszego w historii Spider-Mana, zamiast tego trzymał się koncepcji kontynuacji, w której mógłby zwrócić na siebie uwagę. „Byłem zaskoczony, że ludzie nie oszaleli tak, jak myślałem, ponieważ nie było go w pierwszej grze” — śmieje się Intihar.
Więc Insomniac zasiał ziarno pod koniec pierwszej gry, z Harrym Osbornem pokrywającym Venom Symbiote. Kiedy ogłoszono Spider-Mana 2, widziano Petera i Milesa Moralesów walczących z Venomem. A ostatnio widzieliśmy Petera zakładającego kombinezon Symbionta.
W przeszłości, z innych gier wideo, kombinezon Symbiote był głównie kosmetyczny, ale wersja kombinezonu Insomniac ma unikalne i agresywne zdolności. „Myślę, że symbiont w grze polega na sile i transformacji” — mówi reżyser Ryan Smith. „Jakie naprawdę potężne ruchy możemy sobie wyobrazić? Jak możemy sobie wyobrazić, jak działają z mackami Symbionta i naprawdę zmieniają styl gry.”
Różnica między tym, jak Peter gra w swoim normalnym kolorze, a tym, jak gra symbiontem, będzie natychmiast zauważalna, a gracze będą mieli dostęp do umiejętności, które wcześniej nie były dostępne. Cios Symbionta tak naprawdę zadziała tylko na jeden cel [and] Przyklej go do ścian, a uderzenie Symbionta wyrzuci grupę wrogów w powietrze. I to jest coś, co pozwala ci zmieniać biegi w walce Spider-Mana… To coś, czego wcześniej nie mieliśmy i możemy to przynieść z Symbiontem” – mówi Smith.
„
„Rozumiemy, że oczekiwania wobec Symbionta są naprawdę wysokie i chcieliśmy, aby wyglądał inaczej niż to, co zwykle widzisz” — dodaje Intihar. „Peter i Miles, wiele ich zestawów ruchów opiera się na płynności, szybkości i akrobatyce, a Symbiote to siła, moc i agresja i myślę, że chcieliśmy się upewnić, że z punktu widzenia rozgrywki było to reprezentowane”. Intehar mówi, że gracze powinni rzucić okiem na nowych graczy Petera, którzy są „bardziej agresywni i brutalni”.
Były obawy, że kombinezon symbionta może być zbyt potężny w grze, ale Intihar i Smith powiedzieli, że gra została zbalansowana, aby przedstawiać fantazję o sile, ale nie sprawiać, by gra „wydawała się bułka z masłem”.
Tak więc kombinezon nie tylko będzie wyglądał świetnie, ale także zapewni graczom niesamowite i niesamowite moce. Ale co to oznacza dla fabuły? W zwiastunie kombinezon ma wyraźny psychologiczny wpływ na Petera, czyniąc go bardziej agresywnym, nawet w stosunku do swoich przyjaciół, takich jak Miles.