Napisane przez Sama Nosi
TOKYO (Reuters) – Japońska firma Sony podkreśliła w czwartek siłę interakcji użytkowników ze swoją platformą do gier w związku ze spadkiem sprzedaży konsoli PlayStation 5 i poszukiwaniem przez firmy z branży powtarzalnych przychodów.
Użytkownicy PS5 wydają o 25% więcej niż w całym cyklu życia poprzedniej konsoli PS4, co jest wspierane przez dodatkową zawartość i usługi, w tym opcję subskrypcji PlayStation Plus.
„To zachowanie potwierdza stały i przewidywalny charakter naszej bazy przychodów” – powiedział Hideaki Nishino, dyrektor ds. gier, na konferencji prasowej poświęconej strategii.
Sony zrestrukturyzowało zarządzanie swoim działem gier, którego słabe marże zaniepokoiły inwestorów, a Nishino zostanie dyrektorem generalnym swojej grupy biznesowej ds. platform od przyszłego miesiąca.
Grupa spodziewa się, że sprzedaż PS5 spadnie w bieżącym roku finansowym o 18 milionów sztuk, po tym jak o włos nie przekroczyła skorygowanego celu wynoszącego 21 milionów sztuk w zeszłym roku.
Sektor gier stoi w obliczu kosztów tworzenia prestiżowych gier i słabego rozwoju branży, ponieważ firmy zwalniają pracowników i wstrzymują projekty.
Sony ma w tym roku słabą ofertę gier, ale jednym z dobrych punktów jest gra dostępna na żywo „Helldivers 2”, która od lutego swojej premiery sprzedała się w ponad 12 milionach egzemplarzy.
Gry na żywo w ramach usługi, które oferują ciągłą i aktualizowaną rozgrywkę, zostaną wydane jednocześnie w wersjach na PS5 i PC, powiedział Hermann Holst, który zostanie dyrektorem generalnym grupy biznesowej studia.
Sony słynie z pojedynczych tytułów. W tym miesiącu wydano wersję PC gry Ghosts of Tsushima, która po raz pierwszy ukazała się w 2020 roku.
(Raport: Sam Nosey; montaż: Jamie Freed)
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.