Firma Allianz Real Estate z siedzibą w Monachium zawarła z niemieckim operatorem logistycznym DHL umowę terminowego zakupu portfela pięciu obiektów logistycznych w budowie w Polsce, Holandii i Finlandii.
Cena transakcji nie została ujawniona. Transakcja, której zakończenie zaplanowano na okres od I kw. 2023 r. do I kw. 2024 r., będzie jednym z największych przejęć Alliance Real Estate w pojedynczym sektorze logistycznym pod względem powierzchni najmu brutto. Wszystkie pięć obiektów będzie miało powierzchnię ponad 200 000 metrów kwadratowych. Są to Eindhoven, Helsinki, Warszawa i Korsow Wielikopolski obszary. Polskie i fińskie aktywa będą również pierwszymi dwoma aktywami logistycznymi należącymi do Alliance Real Estate w obu krajach.
Allianz Real Estate doradzają przy tej transakcji CMS, Wistrand i Castren & Snellman, Drees & Sommer, Deloitte, KPMG i Savills.
DHL, który będzie odpowiedzialny za zagospodarowanie i oddanie nieruchomości do użytku, po ich ukończeniu zajmie długoterminową dzierżawę co najmniej 85 procent powierzchni. Każdy budynek został zaprojektowany tak, aby spełniał oceny BREEAM „Excellent” i EPC A, a także jest zgodny z klasyfikacją UE. Zostaną poddani ocenie Monitora Ryzyka Węglowego Nieruchomości (CRREM), aby zapewnić zgodność z własnym planem zerowej emisji netto Alliance Real Estate.
Ta głośna transakcja z nowym głównym partnerem w DHL jeszcze bardziej podkreśla wartość, jaką Allianz Real Estate przywiązuje do wysokiej jakości aktywów logistycznych na kluczowych rynkach, na ugruntowanych i szybko rozwijających się rynkach cząstkowych. Rok 2022 okazał się oferować możliwości w tym sektorze i nie możemy się doczekać dalszego poszerzania naszego europejskiego portfolio.
Gary Pitkin jest szefem Business Development Europe w Alliance Real Estate
Relacje z DHL obejmują możliwość nabycia przez Alliance Real Estate dodatkowych obiektów w Europie w przyszłości. Firma posiada obecnie globalny portfel logistyczny pod względem zarządzanych aktywów o wartości 14,2 mld EUR, z czego 7,2 mld EUR znajduje się w Europie.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.