Silnik i akumulator DJI Avinox
Technologia silników jest podstawą działalności DJI. Nic więc dziwnego, że przechodzą na produkcję elektrycznych silników rowerowych. Naprawdę dziwny jest moment obrotowy i moc, jakie udało się zmieścić w jednostce silnikowej ważącej zaledwie 2,52 kg, która również zajmuje niewielką powierzchnię (137 mm szerokości). Dla porównania, Shimano EP801 z momentem obrotowym 85 Nm i mocą szczytową 600 W waży 2,7 kg. Bosch Performance Line CX o tej samej mocy waży 2,9 kg. DJI Avinox jest lżejszy, mniejszy i mocniejszy niż oba.
To, czy w elektrycznym rowerze górskim potrzebne są 120 Nm i 1000 W, to już zupełnie inna sprawa (i temat na inny czas). Najważniejsze jest tutaj to, że DJI pokazuje nam, na co go stać. Robi to ogromne wrażenie i jestem pewien, że konkurujący producenci silników do rowerów elektrycznych będą, delikatnie mówiąc, zwracać na to szczególną uwagę. Wartości te można osiągnąć jedynie w trybie Boost, przy czym normalne tryby wspomagania zapewniają skromniejszy moment obrotowy 105 Nm i moc szczytową 850 W.
Myślę, że to naprawdę nic dziwnego, że DJI jest w stanie wyprodukować tak mały, lekki i mocny silnik, biorąc pod uwagę jego historię produkcji ultralekkich silników do dronów od ponad 10 lat. To ich chleb i masło, że tak powiem. W przeciwieństwie do okrągłego kształtu, jaki zapewnia centralna jednostka napędowa Harmonic Pin Ring firmy TQ, DJI Avinox wykorzystuje złożone przekładnie planetarne, co nadaje mu bardziej znany owalny kształt. System przekładni zapewniający stopnie redukcji jednostki silnikowej jest kluczem do uzyskania bardzo kompaktowej konstrukcji silnika.
DJI naprawdę wyróżnia się pełną mocą; Jego akumulatory są również bardzo lekkie.
Stworzyli własne akumulatory do współpracy z Avinoxem, z ogniwami firmy LG Electronics; Dostępna jest opcja 600 Wh i opcja 800 Wh. Akumulator 600 Wh waży 2,78 kg – w porównaniu z akumulatorem Shimano 504 Wh, który waży 2,95 kg i akumulatorem Bosch PowerTube 400 Wh, który waży 2,9 kg. Akumulatory ładowane są przy użyciu technologii szybkiego ładowania GaN 3x. Za pomocą małej ładowarki można naładować akumulator 600 Wh od 0% do 75% w 1,5 godziny. Bateria 800 Wh waży 3,74 kg.
Rower eMTB Amflow PL z DJI Avinox
DJI Avinox zbudowany jest na elektrycznym rowerze górskim o skoku 150 mm i widelcu o skoku 160 mm. Amflow PL to rower wykonany w całości z włókna węglowego, z czteroprzegubowym zawieszeniem zapewniającym duży skok tylnego koła. Pokazany tutaj topowy model PL Carbon Pro waży 19,2 kg. Nie ma jeszcze ustalonej daty premiery, choć dowiedzieliśmy się, że rowery będą dostępne „kiedyś tej jesieni”.
DJI Avinox to najciekawsza cecha Amflow PL – w samym motocyklu nie ma nic specjalnego. Po premierze będzie dostępny w czterech rozmiarach; M-XXL, o zakresach odpowiednio 452 mm, 475 mm, 500 mm i 525 mm, z tylnym środkiem wynoszącym 445 mm. Kąt główki ramy wynosi 64,5 stopnia, a rura podsiodłowa wynosi efektywne 77 stopni.
Ekran zamontowany na górnej rurze jest ekranem dotykowym. Możesz przesuwać ekrany, aby zobaczyć różne zestawy danych o swojej podróży; Dystans, tryb wsparcia, prędkość, rytm itp., ale także tętno i kalorie, jeśli podłączysz go do czujnika tętna innej firmy. Jak widać, ekran może również pokazywać gradient; System DJI posiada czujnik pochylenia, z którego dane są przekazywane do algorytmu DJI Smart-Assist, który pomaga określić, jakie wsparcie powinien zapewniać silnik w trybie automatycznym.
Nad ekranem znajduje się port ładowania USB-C, do którego można podłączyć telefon lub komputer rowerowy w celu ładowania podczas jazdy na rowerze. Pod ekranem znajduje się slot na kartę SIM. Port ten może pomóc w zlokalizowaniu roweru w przypadku kradzieży, ale można go również wykorzystać do przesyłania danych bezpośrednio do Stravy i innych platform.
Dostępnych jest pięć konfigurowalnych trybów pomocy; Auto, Eco, Trail, Turbo i Boost, a także tryb spacerowy. Tryby można przełączać za pomocą małego bezprzewodowego pilota na pasku, ale nie jest to konieczne. Przycisk zasilania na wyświetlaczu na górnej rurze może być również używany do przełączania trybów, jeśli chcesz zachować porządek w kokpicie.
Szybko przekręciłem Amflow PL, żeby szybko zobaczyć silnik. Choć nie da się powiedzieć nic sensownego o przekazywaniu mocy po tak krótkiej jeździe po płaskiej drodze, usłyszałem dobrze słyszalne grzechotanie sprzęgła (coś, na co cierpi prawie każdy silnik, z wyjątkiem TQ-HPR50 ). Sam silnik też nie jest cichy, ale nie mogę powiedzieć, że był głośniejszy od pełnomocowych silników dostępnych zazwyczaj na rynku.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”