WASZYNGTON – Scout Space, start-up z siedzibą w Wirginii specjalizujący się w świadomości domeny kosmicznej, podpisał umowę z Dawn Aerospace w celu zademonstrowania możliwości obserwacji obiektów na bardzo niskiej orbicie okołoziemskiej (VLEO) z samolotu działającego w przestrzeni suborbitalnej.
Zgodnie z umową ogłoszoną 22 sierpnia, Scout zainstaluje czujniki świadomości domeny kosmicznej na pokładzie bezzałogowego statku kosmicznego Mk-II Aurora należącego do Dawn Aerospace przed lotem testowym zaplanowanym na listopad w Narodowym Centrum Lotnictwa i Przestrzeni Kosmicznej Tauhaki w pobliżu Christchurch w Nowej Zelandii.
Firma Dawn Aerospace, działająca w Holandii, Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii, opracowała Mk-II Aurora jako samolot kosmiczny wielokrotnego użytku, który startuje i ląduje poziomo jak konwencjonalne samoloty, eliminując potrzebę stosowania dedykowanych platform startowych.
Oczekuje się, że podczas kampanii eksperymentalnej samolot Aurora Mk-II będzie w stanie latać z prędkością przekraczającą prędkość dźwięku na wysokościach do 80 000 stóp, a jego celem jest przelot na odległość 100 kilometrów, aby dotrzeć do Linii Karmana, która jest granicą kosmosu.
Umowa Scouta z Dawn obejmuje kilka lotów testowych, które posłużą jako demonstracje czujników Scout Sparrow, które będą patrzeć w obszar VLEO Mk-II Aurora. VLEO znajduje się około 100 do 450 kilometrów nad powierzchnią Ziemi
„Będzie to pierwsza tego rodzaju funkcja taktycznego reagowania VLEO” – powiedział dyrektor generalny Scout, Philip Hoover-Smoot. Wiadomości kosmiczne.
Połączenie suborbitalnego samolotu kosmicznego i czujników świadomości domeny kosmicznej „zapewnia poziom efektywności i elastyczności wykraczający poza to, co można osiągnąć za pomocą satelity” – powiedział Stephan Powell, dyrektor generalny Dawn Aerospace.
Hoover-Smoot powiedział, że jeśli demonstracje odniosą sukces, Scout zamierza sprzedać tę technologię rządowi USA jako tanią opcję w przypadku misji wywiadowczych, które należy przeprowadzić szybko.
Używany przez Siły Kosmiczne Stanów Zjednoczonych Samolot kosmiczny X-37B Hoover-Smoot zainicjował program „Responder Space”, mający na celu wykorzystanie komercyjnych rakiet do szybkiego rozmieszczenia ładunków obserwacyjnych. Jednak koncepcja wykorzystania komercyjnego samolotu takiego jak Dawn „reprezentuje zupełnie inną rekonfigurację naszego myślenia o obserwacjach bardzo niskiej orbity okołoziemskiej” – powiedział Hoover-Smoot.
Scout zintegruje swoje czujniki Sparrow z kadłubem Aurory Mk-II. Urządzenia zostaną umieszczone w otwartej ładowni z oknem optycznym, umożliwiającym im monitorowanie VLEO z małych wysokości.
Na podstawie badań i symulacji Scott wierzy, że obiekty w VLEO można dostrzec z niższych wysokości z lepszą dokładnością niż satelity na wyższych orbitach – powiedział.
Jeśli próba zakończy się pomyślnie, Scout będzie współpracować z firmą Dawn w celu wykorzystania możliwości komercjalizacji. Hoover-Smoot powiedział, że pierwszym priorytetem będzie pokonanie przeszkód technicznych związanych z integracją czujnika umieszczonego w przestrzeni kosmicznej w samolocie kosmicznym wielokrotnego użytku.
„Ekonomika jest świetna, ale zanim spróbujemy go sprzedać, chcemy udowodnić, że projekt jest opłacalny” – dodał.
Związane z
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”