Zrobotyzowany samolot kosmiczny Dawn Aerospace po raz pierwszy poleciał z silnikiem rakietowym w zeszłym miesiącu, robiąc ogromny krok w kierunku celu firmy, jakim jest szybkie zbudowanie pojazdu w pełni nadającego się do ponownego użytku.
W zeszłym tygodniu, 15,7 stóp (4,8 m) długości MKII Aurora Poleciał trzy razy i „wszystkie cele testowe zostały spełnione” – napisali w oświadczeniu przedstawiciele Dawn oświadczenie (Otwiera się w nowej karcie) Wydanie w środę (5 kwietnia). Firma opublikowała również jednominutowe wideo, które pokazuje elegancki samolot kosmiczny lecący nad oszałamiającą Wyspą Południową Nowej Zelandii, w pobliżu lotniska Glentaner, gdzie odbyły się testy.
W sierpniu 2021 roku Mk-II Aurora po raz pierwszy Z pięcioma lotami testowymi z wykorzystaniem alternatywnych silników odrzutowych, ale plan zawsze polegał na obracaniu się wokół silnika napędzanego rakietą. W najnowszej serii testów, przeprowadzanych raz dziennie od środy (29 marca) do piątku (31 marca), Mk-II Aurora leciał na wysokości 6000 stóp (1830 m) z prędkością 196 mil na godzinę (315 km/h). )), co jest podobne do tego, co samolot kosmiczny osiągnął podczas lotów testowych w 2021 roku, powiedział zespół Dawn w środowej aktualizacji.
Powiązany: Samoloty kosmiczne: ewolucja skrzydlatego statku kosmicznego (infografika)
Zrobotyzowany samolot kosmiczny Mk-II Aurora firmy Dawn Aerospace z silnikiem rakietowym poleciał po raz pierwszy w marcu 2023 r. (Źródło zdjęcia: Dawn Aerospace)
— powiedział w środę dyrektor generalny Dawn Aerospace, Stephen Powell inne stwierdzenie (Otwiera się w nowej karcie) . „O ile mi wiadomo, Dawn obsługuje obecnie najszybszy na świecie samolot wielokrotnego użytku z napędem rakietowym”.
Ostatnie loty testowe mają głównie na celu sprawdzenie silnika rakietowego samolotu. Tak więc wysokość osiągnięta przez samolot nie była głównym czynnikiem i oczekuje się, że przyszłe loty zwiększą prędkość i wysokość.
Zespół Dawn wyobraża sobie Mk-II Aurora, który może przenosić ładunek o wadze zaledwie 2,2 funta (5 kilogramów), nie tylko po to, aby móc przelecieć ponad 62 mile (100 kilometrów), ale także robić to dwa razy dziennie, kiedy to robi operacje komercyjne, takie jak wysyłanie Satelity w kosmosie. Kiedy to się zamanifestuje, Mk-II Aurora stanie się pierwszym bombowcem satelitarnym w pełni wielokrotnego użytku.
W grudniu 2020 r., Dawn Aerospace Zostało to zaakceptowane Aby latać Mk-II Aurora z konwencjonalnego lotniska obok cywilnego samolotu. Ta zgoda, przyznana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Nowej Zelandii, agencję odpowiedzialną za bezpieczeństwo i ochronę lotnictwa w tym kraju, była kolejnym dużym zwycięstwem firmy.
Lotniska zwykle czekają, aż wystrzelone pociski wystrzelą atmosfera ziemska Czasami przekierowują loty komercyjne, ponieważ pociski mogą pozostawiać po sobie szczątki, które mogą wpływać na samoloty pasażerskie. Zespół Dawn twierdzi, że Mk-II Aurora wyróżnia się pod tym względem, ponieważ jest zaprojektowany do startu i lądowania na pasie startowym, tak jak samolot. Tak więc samolot kosmiczny nie potrzebowałby żadnych specjalnych ograniczeń ani dedykowanych pasów startowych.
Widok z komory silnika samolotu kosmicznego Mk-II Aurora firmy Dawn Aerospace podczas lotu testowego w marcu 2023 r. (Źródło zdjęcia: Dawn Aerospace)
Wszystkie te kamienie milowe, w tym sukces niedawnych lotów testowych, są kolejnym celem Dawn, jakim jest produkcja samolotów kosmicznych wielokrotnego użytku w skalowalny i zrównoważony sposób, ponieważ firma dąży do osiągnięcia od 100 do 1000 lotów na samolot.
„Zrównoważony rozwój jest dla nas ważny” – powiedział Powell w swoim oświadczeniu w środę. „Poza odpowiedzialnością, nie ma sensu budować czegoś, jeśli nie możemy tego użyć”.
Pod koniec 2022 roku Dawn zebrał 13 milionów dolarów na zbudowanie następcy Mk-II Aurora, który będzie w stanie wynieść na orbitę ładunek o masie 550 funtów (250 kg).
Śledź Sharmilę Kothonoor na Twitterze @pracownik (Otwiera się w nowej karcie) . Podążaj za nami @pracownik (Otwiera się w nowej karcie) lub w Facebook (Otwiera się w nowej karcie) I Instagram (Otwiera się w nowej karcie) .