Rogers Communications twierdzi, że aktualizacja sieci spowodowała usterkę, która „szybko” zakłóciła usługi komunikacyjne na początku tego miesiąca, zgodnie z listem wysłanym do kanadyjskiego regulatora nadawczego opublikowanym w piątek.
Awaria, która rozpoczęła się już 8 lipca i trwała dla niektórych klientów przez kilka dni, pozbawiła miliony użytkowników telefonów komórkowych i dostępu do Internetu – co skłoniło rząd federalny i Kanadyjską Komisję Radia, Telewizji i Komunikacji (CRTC).
Aktualizacja na naszym podstawowym adresie IP [internet protocol] Sieć… spowodowała awarię naszej sieci routingu IP” – czytamy w wiadomości.
Pismo, opublikowane na stronie CRTC, spotkało się Termin prawny Aby Rogers odpowiadał na pytania dotyczące przerw w dostawie prądu. Zawiera jednak kilka poprawek, ponieważ uważa się, że Rogers przedstawił bardziej szczegółowe informacje na temat problemu i swoich planów, aby zapobiec powtórzeniu się czegoś podobnego.
Komisja stwierdziła, że Rogers przedłożył dwie kopie listu, jedną pełną, a drugą z poprawkami, oraz że został on wydany w celu ochrony „wysoce wrażliwych informacji” o operacjach Rogersa.
CRTC poprosił Rogersa między innymi o wyjaśnienie, dlaczego usługi 911 nie działają w niektórych obszarach i jak zamierza spełnić obietnicę dyrektora generalnego Tony’ego Staveriego. Aktywnie zasilaj konta klientów.
„W celu przywrócenia zaufania Kanadyjczyków ważne jest, abyśmy udzielali otwartych odpowiedzi na ich pytania dotyczące zaciemnienia” – czytamy w liście Rogersa. „Dlatego odpowiadając na CRTC… Rogers jest tak przejrzysty, jak to tylko możliwe”.
Rogers powiedział również, że wynajął stronę trzecią, aby przeanalizowała to, co się stało i dostarczyła wglądu w to.
W poniedziałek w Ottawie urzędnicy z Rogers i wielu innych interesariuszy mają stanąć przed komisją parlamentarną, aby dokładniej wyjaśnić przyczynę zaciemnienia i przedstawić kroki, jakie podejmują, aby upewnić się, że to się nie powtórzy.
Rogers powiedział w swoim liście, że kodowanie z aktualizacji usunęło filtr routingu, który „pozwala wszystkim możliwym trasom do Internetu przechodzić przez routery”, który zalał sieć rdzeniową i przeciążył ją, powodując całkowite zatrzymanie przetwarzania ruchu internetowego.
W rezultacie sieć Rogersa utraciła połączenie z Internetem.
Powiedziała, że wielu pracowników Rogers, którzy chcą rozwiązać ten problem, zostało dotkniętych problemem i nie byli w stanie połączyć się z systemami i sieciami IT firmy. W rezultacie tylko „awaryjne karty SIM u alternatywnych operatorów” mogą początkowo rozwiązać problem z awarią.
„Chociaż dołożono wszelkich starań, aby zapobiegać i ograniczać przestoje, wynik zmiany kodowania bardzo szybko wpłynął na sieć” — powiedział Rogers.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”