Recenzja: Rocky Mountain Altitude C90

Recenzja: Rocky Mountain Altitude C90
Malejąco

Firma Rocky Mountain chciała utwierdzić status Altitude jako światowej klasy roweru wyścigowego i moim zdaniem firma dobrze się tego trzymała. Ten rower jest szybki i agresywny w trudnym terenie, z możliwością dostosowania do szerokiego zakresu preferencji rowerzysty i wymagań dopasowania. Miejsce do przechowywania w ramie jest najlepsze w swojej klasie, a drobne szczegóły są dość dobrze rozmieszczone, ponieważ jest to pierwsza próba całkowicie nowego projektu ramy.

Altitude nie jest pozbawiony pewnych wad, ale ogólnie rzecz biorąc, rower jest nowoczesny i w pełni przygotowany, aby poradzić sobie z niemal wszystkim, w co możesz rzucić rowerem. Geometria pozwala na intuicyjne prowadzenie przy dużych prędkościach i na wolniejszych, technicznych odcinkach, chociaż większość trybów Ride-4 wydaje mi się nieco luźna jak na rower wyścigowy. Jeśli szukasz czegoś, co poprowadzi go w dół stromych szlaków i zrelaksuje się za nim, kąt główki ramy wynoszący 63 stopnie może być dobrym ustawieniem, ale dla mnie wydawał się trochę leniwy i ciężki na bardziej płaskich, trudniejszych odcinkach szlaku. Bardziej stroma pozycja Ride-4 nadal zapewnia dużo luzu, a dodatkową zaletą jest najbardziej wspierający ruch spośród czterech opcji.

Jeśli mowa o wyczuciu zawieszenia, pierwsza połowa jazdy na Altitude jest jedną z najmiększych i najbardziej aktywnych, na jakich ostatnio jeździłem, co zapewnia płynną i stabilną jazdę po wszelkiego rodzaju małych nierównościach. Kiedy jednak zaczniesz mocno pchać rower i szybko wykonywać większe uderzenia, to uczucie pulsowania zacznie się nieco załamywać, gdy będziesz pokonywać duże odległości bez dużego wsparcia, co uniemożliwia osiągnięcie dużej progresji pod koniec ruchu . W przypadku powolnych, ostrych ruchów w wyciskaniu kwadratowym rower wydaje się pewny i odpowiedni, co z pewnością odpowiada korzeniom Rocky’ego z North Shore.

W bardziej pofałdowanym, dynamicznym terenie – gdzie pompowanie jest kluczowe, a pewien skok na kranie zapobiega utknięciu w przypadku uderzeń o kwadratowej krawędzi – zacząłem pragnąć mocniejszego tłumienia kompresji amortyzatora. Po dostosowaniu ustawień w domu i w kilku innych lokalizacjach spodobał mi się oryginalny amortyzator z zamkniętą lub prawie zamkniętą kompresją, zarówno na torach o dużej, jak i małej prędkości. W końcu miałem okazję wypróbować identyczny amortyzator z większym ustawieniem kompresji i stwierdziłem, że lepiej odpowiada on moim preferencjom — duża stabilność i amortyzacja, ale bardziej spójne odczucie podczas całego skoku.

READ  Nowy rok przynosi podróżnym więcej odwołanych lotów

Skontaktowałem się z Rockym, aby dowiedzieć się, dlaczego do motocykla wybrano tak lekki tuning, i otrzymałem solidne wyjaśnienia od menedżera produktu ds. projektu Altitude, Kena Perrasa.

Świetne cytaty Podczas testów z Foxem odkryliśmy, że regulacja kompresji CX001 najlepiej pasuje do profilu dźwigni Altitude i szerokiej gamy profili rowerzystów, którzy mogą kupić tę platformę. Idealnym rozwiązaniem byłoby zapewnienie bardziej wspomagającej regulacji kompresji lub zalecenie mocniejszej regulacji kompresji z wybraną regulacją OEM wraz z szybszą regulacją odbicia, jednak może to odpowiadać bardziej zaawansowanym lub agresywnym jeźdźcom, pozostawiając resztę naszych klientów w tyle.

Dla rowerzystów poszukujących bardziej spersonalizowanej konfiguracji warto zapłacić rozmowę z lokalnym tunerem, a także wykonanie resetu wraz z regularnym harmonogramem serwisowania.

Pomijając szum wokół szokujących melodii, reszta mojego czasu na pokładzie Altitude była imponująca. Być może wolałbym bardziej liniowy rower do tego bagażnika podróżnego, ale Rocky zdecydowanie dobrze radzi sobie z generowaniem przyczepności i utrzymywaniem koła przyklejonego do podłoża w stromym, luźnym terenie. Byłby to łatwy wybór dla osób regularnie jeżdżących po torach, gdzie kontrola prędkości jest priorytetem nad generowaniem prędkości, oraz dla obszarów, gdzie standardowe okrążenie obejmuje określone funkcje. Brawa dla Rocky’ego za to, że zdecydował się na geometryczne kształty, które wyglądają naprawdę nowocześnie. Nawet w pełnym trybie 29-calowym tylna część środkowa o średnicy 450 mm w moim dużym modelu jest naturalna i intuicyjna w obsłudze, wymaga jedynie niewielkiej kalibracji, aby się do niej przyzwyczaić. Rower z łatwością mieści się na trudnych, ciasnych odcinkach toru przy odrobinie angielskiego nadwozia i kontroli hamulców, a dzięki dużemu rozstawowi osi, co nie jest zaskakujące, jest bardzo stabilny przy dużej prędkości.

Czuję się zmuszony powiedzieć, że tego lata przejechałem kilka z moich najlepszych okrążeń w Whistler na rowerze Altitude, zwłaszcza że zrobiło się trudniej. Zawieszenie bardzo dobrze łagodzi nierówności powstałe podczas hamowania, rower jest stabilny i gotowy do szybkiej reakcji, a ogromny schowek w dolnej rurze oznacza, że ​​mogę zabrać ze sobą co najmniej dwa hot dogi Dirt Merchant przed wyścigiem na każdym okrążeniu .


Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *