
Treść artykułu
Nowy program zagospodarowania przestrzennego Edmonton postępuje naprzód, a rada miejska ma nadzieję rozwiać niektóre obawy opinii publicznej związane z niezrozumieniem koncepcji miast 15-minutowych.
Rada zatwierdziła pierwszą część programu, politykę okręgową, większością 10 do 2 we wtorek po południu. Przyjęli także poprawkę wyjaśniającą, że plany te nie będą ograniczać swobody przemieszczania się w Edmonton, oraz drobne zmiany w wytycznych dotyczących tego, kiedy miasto rozważy zezwolenie na budowę wieżowców. Program zagospodarowania przestrzennego obejmuje politykę i zestaw map, które dzielą Edmonton na 15 „stref”, które wspólnie określają, gdzie i w jaki sposób miasto chce zachęcić w przyszłości do zwiększenia budownictwa mieszkaniowego i działalności komercyjnej w miarę rozwoju miasta.
Reklama 2
Treść artykułu
Wysłuchanie publiczne w sprawie map dla 15 regionów ma potrwać do wieczora i zostać wznowione w środę rano.
Edmonton to jedno z najtańszych miast w Kanadzie, a plany te zapewnią kontynuację tej sytuacji, powiedział burmistrz Amarjit Sohi przed końcowym głosowaniem.
„To bardzo ważna praca, która uhonoruje zobowiązanie, jakie podjęliśmy wobec mieszkańców Edmonton, aby upewnić się, że każda osoba w Edmonton będzie miała miejsce, które może nazwać domem, niezależnie od tego, czy wynajmuje, czy mieszka w apartamencie bliźniaczym czy czteroosobowym, czy mieszkają w apartamentowcach” – powiedział radzie, wzywając ich do głosowania za: „Domem jednorodzinnym, niezależnie od tego, czy mieszkają w wieżowcu – gdziekolwiek ludzie zdecydują się mieszkać, musimy stworzyć taki wybór”. namawiał ich do głosowania za przyjęciem.
Polityka musi jeszcze zostać zatwierdzona przez Radę Okręgu Metropolitalnego Edmonton, zanim rada będzie mogła głosować w trzecim czytaniu w celu sfinalizowania regulaminu.
Sohi powiedział, że tego rodzaju zaangażowanie społeczeństwa w tę kwestię jest możliwe wyłącznie w samorządach lokalnych i ma nadzieję, że zwiększy to zaufanie społeczne.
Jednak brak zaufania był widoczny przez całe pięć dni przesłuchań publicznych.
Podczas spotkań, które rozpoczęły się pod koniec maja, przemawiało około 100 osób. W krytyce dominowały komentarze. Obawy obejmowały obawę, że ciche dzielnice mieszkalne Edmonton zostaną przytłoczone wieżowcami lub, odwrotnie, że program będzie zbyt restrykcyjny w zakresie przebudowy mieszkań i obiektów komercyjnych. Często krytykowano brak uczestnictwa, ochronę środowiska, wpływ na ceny mieszkań i potencjalne szkody dla historycznych dzielnic.
Treść artykułu
Reklama 3
Treść artykułu
Kilku mówców sprzeciwiło się również późnemu uzupełnieniu polityki dzielnicy, która nakazywałaby urbanistom rozważenie poparcia wniosków o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie dodatkowej wysokości w pobliżu parku lub centrum tranzytowego, a także innych zastrzeżeń. Rada jednomyślnie zatwierdziła niewielką poprawkę do tego punktu, tak aby nieruchomość położona na narożnej działce i przylegająca do parku nie była automatycznie uznawana za bardziej zagęszczoną, jeśli nie spełniała innych kryteriów.
Mieszkanka Sheila Phimister powiedziała Postmedia, że te zasady są nadal zbyt niejasne i nie sądzi, że Rada Miejska słucha ludzi, którzy nie popierają tych planów.
„Właściwie całe miasto krzyczy: «Nie chcemy, żeby coś takiego miało miejsce w naszych dojrzałych dzielnicach»” – powiedziała.
Choć miasto organizowało różnego rodzaju sesje zaangażowania społecznego i ogłaszało plany dla tego obszaru, Phimister i kilka innych osób stwierdziło, że to nie wystarczy. Zauważyła, że znaczna część konsultacji w sprawie planu miasta Edmonton miała miejsce podczas pandemii. Jest także sfrustrowana zmianą regulaminu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzoną przez radę jesienią ubiegłego roku, która pozwala na budowę do trzech pięter i do ośmiu lokali na dowolnej działce mieszkalnej.
Reklama 4
Treść artykułu
„Oni tak naprawdę nie słuchają ludzi”.
15-minutowe miasta są przerażające
Wśród prelegentów pojawiły się również obawy, że miasto ograniczy swobodę przemieszczania się mieszkańców Edmonton po całym mieście, wynikające z dezinformacji na temat koncepcji miasta 15-minutowego.
Miejski program zagospodarowania przestrzennego ma na celu wprowadzenie w życie koncepcji urbanistycznej „miasta w 15 minut” poprzez ułatwienie ludziom znalezienia udogodnień najbliżej miejsca zamieszkania i poruszania się po mieście z możliwością korzystania z różnych środków transportu. Koncepcja ta jest często mylona z programem ograniczeń ruchu z Oksfordu w Anglii, którego celem jest zmniejszenie zatorów poprzez dodanie filtrów ruchu w godzinach szczytu.
Polityka zagospodarowania przestrzennego i mapy zagospodarowania przestrzennego Edmonton nie zawierają filtrów ani barier drogowych ani nie proponują pobierania opłat za przejazd między różnymi strefami.
Jednak obawy związane z ograniczeniami w przemieszczaniu się były tak powszechne, że rada jednomyślnie zmieniła politykę dystryktu, aby wyjaśnić, że nie taki był zamiar, dodając: „Polityka i plany dystryktu nie mogą ograniczać swobody przemieszczania się, zrzeszania się i handlu zgodnie z Kanadyjską Kartą Handlu. Prawa i wolności”.
Reklama 5
Treść artykułu
istnienie. Aaron Puckett, który zaproponował wyjaśnienia, powiedział, że chociaż było dla niego jasne, że miasto nie ma zamiaru „zamykać ludzi w ich własnych dzielnicach”, chciał, aby rada zajęła się tą sprawą bezpośrednio.
„Słyszeliśmy dzisiaj od mówców, którzy to powtórzyli, i zdałem sobie sprawę, że ostatni miesiąc nie zmienił naszego postrzegania. Dlaczego więc nie wyrażamy się jasno w naszym języku i nie mówimy: „Nie, nie o to nam chodzi”. zrobić.” „Nie zaszkodzi powiedzieć to na głos”.
„Tak, jak powinniśmy, wysłuchujemy opinii publicznej i jak widać, faktycznie zmienia to niektóre z zaproponowanych przez nas rzeczy, więc wywarło to wpływ. I szczerze mówiąc, jeśli to pomoże osobom, które boją się zapadać w sen, cóż, dziś wieczorem nie widzę żadnej szkody.
Zmiana nie przekonuje Wandy Banas.
Chociaż Edmonton ma różne plany, które mają na celu zachęcenie większej liczby osób do korzystania z rowerów i korzystania z transportu publicznego, Panas obawia się, że jej wolność prowadzenia samochodu zostanie ograniczona. Postrzega plany rady dotyczące rozbudowy sieci ścieżek rowerowych pomimo mroźnych zim w mieście jako znak, że ich priorytety nie są zbieżne z jej priorytetami.
Reklama 6
Treść artykułu
„Dlatego pojawia się nieufność, ponieważ robisz coś, co nie ma sensu, ponieważ jest to część planu, którego przestrzegasz”.
Doświadczenia z przebudową sąsiedniego domu również podsycają jej nieufność. Plany zastąpienia domów kompleksem apartamentowym zablokują dostęp światła słonecznego do jej posiadłości i utrudnią jej dostrzeżenie za rogiem, gdy będzie opuszczać podjazd.
„Będę siedzieć w ciemności” – powiedziała. „Nigdy nie dostanę światła słonecznego, ani po południu, ani wieczorem. To się nigdy więcej nie powtórzy… A co z moimi roślinami? Czy przeżyją?”
„Takie jest moje życie i to miało być moje miejsce na emeryturę. Nie mogę się już zestarzeć na swoim miejscu, nie mam żadnego komfortu. Muszę zdecydować, czy powinnam gdzieś wyjechać i zacząć od nowa. ” „
Nota wydawcy: Ta historia została zaktualizowana, aby dokładniej uwzględnić liczbę osób, które przemawiały podczas przesłuchania publicznego.
Dodaj naszą stronę do zakładek i wspieraj nasze dziennikarstwo: Nie przegap aktualności, o których musisz wiedzieć – Dodaj edmontonjournal.com I Edmonton Sun.com Do zakładek i Zapisz się na nasze biuletyny.
Możesz także wesprzeć nasze dziennikarstwo zostając subskrybentem cyfrowym. Abonenci uzyskują nieograniczony dostęp do dzienników The Edmonton Journal, Edmonton Sun, National Post i 13 innych kanadyjskich serwisów informacyjnych. Magazyn Edmonton | Gazeta Edmonton Sun
Treść artykułu
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”