Wiele skarg na COVID
Prasa kanadyjska – 25 czerwca 2021 16:14 | Historia: 338215
Zdjęcie: Kanadyjska prasa
Rzecznik Praw Obywatelskich Jay Chalk przemawia podczas konferencji prasowej w Wiktorii, czwartek, 6 kwietnia 2017 r. Chalk mówi, że roczny raport Rzecznika Praw Obywatelskich BC 2020-2021 podkreśla szeroki zakres skutków, jakie pandemia COVID-19 wywarła na osoby korzystające z usług publicznych. Prasa kanadyjska / Czad Hipolito
Obawy dotyczące zasad i usług związanych z COVID-19 zdominowały skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich BC.
Jay Chalk mówi w swoim rocznym raporcie, że z ponad 7700 skarg, które jego biuro otrzymało w zeszłym roku, 650 dotyczyło COVID-19.
Mówi, że jego raport podkreśla szeroki zakres skutków, jakie pandemia wywarła na ludzi korzystających z usług publicznych.
Chalk mówi w oświadczeniu, że najczęstsze skargi związane z COVID-19 w jego biurze dotyczyły problemów w zakładach opieki długoterminowej, ośrodkach poprawczych i rządowych zasiłkach na wypadek pandemii.
Mówi, że najbardziej skarżone organy publiczne to Korporacja Ubezpieczeń Kolumbii Brytyjskiej, Departament Dzieciństwa i Rozwoju Rodziny, Departament Bezpieczeństwa Publicznego i Prokurator Generalny.
Chalke mówi, że jedną z wielu skarg dotyczących pandemii, które jego biuro było w stanie rozwiązać, było przyspieszenie sprawy kobiety odwiedzającej podstawową opiekę długoterminową, aby umożliwić jej wsparcie i opiekę nad mężem.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”