Przestrzeń publiczna nad rzeką Hangzhou – stacja Fengyuan / Studio oryginalnego projektu TJAD

Opis tekstowy dostarczony przez architektów. Położona na południowym brzegu rzeki Qiantang w dzielnicy Binjiang w Hangzhou stacja Fengyuan to trójwymiarowy raj dla dzieci i stanowi część 12-kilometrowego projektu renowacji przestrzeni publicznej nabrzeża w dzielnicy Binjiang w Hangzhou, realizowanego przez oryginalne studio projektowe Tjad. Remont raju dla dzieci. Aby rozwiązać problemy płaskich i monotonnych ścieżek rowerowych i biegowych, braku łączności pomiędzy zapleczem a obszarem nadrzecznym oraz ograniczonej infrastruktury usługowej, równolegle wyremontowaliśmy przestrzeń publiczną wokół stacji paliw. Stacja Fengyuan to najwybitniejsza stacja paliw. W gęstym lesie wybraliśmy oryginalne miejsce zabaw dla dzieci i zaprojektowaliśmy je wraz z nową stacją paliw i zagospodarowaniem terenu.
Bogate relacje przestrzenne tworzymy poprzez proste prototypy. Z jednej strony, określany jako kształt origami, tworzymy podstawową kompozycję nakładających się na siebie „kawałków papieru” 5 modułów w kształcie litery C. Z drugiej strony złożone gzymsy przypominają latawce lekkiego wiatru rozkładające skrzydła i unoszące się w pobliżu Rzeka Qiantang. Pięć jednostek w kształcie litery C ma różną orientację – 3 jednostki wychodzą na rzekę Qiantang i służą jako Biblioteka Pingyang. Pozostałe dwie jednostki wychodzą na peryferyjne obszary miasta, łącząc różnicę wysokości lokalu, tworząc wewnętrzną kawiarnię i plac zabaw dla dzieci na świeżym powietrzu. Zacienienie okapu zapewnia matkom miejsce do odpoczynku.
Aby osiągnąć koncepcję składanej formy, wewnętrzna strona każdej jednostki wykonana jest z płyty aluminiowej imitującej drewno, a strona zewnętrzna z ciemnoszarej płyty tytanowo-cynkowej z pionowym zamkiem. Materiał rozciąga się od góry aż do podłogi. Podłoga wykonana jest z kolorowego betonu, aby zdefiniować granice przestrzeni i poprawić percepcję podstawowych jednostek. Okap stacji przypomina unoszące się w powietrzu latawce, co wskazuje na tendencję wzrostową. Pozostawiamy odstępy pośrodku każdej jednostki, umożliwiając różnym jednostkom nakładanie się. Jednocześnie w środku ułożona jest drabina i ścieżka, gdzie ludzie często się spotykają.
Lekka konstrukcja. Aby uzyskać lekki wygląd, stosujemy metodę projektowania „Gęste kolumny + system separacji grawitacyjnej i bocznej”, aby kontrolować rozmiar odsłoniętych słupów konstrukcyjnych w zakresie 200 mm. W projektowaniu słupów ramy wewnętrznej, mając na uwadze wymagania lekkości i przezroczystości elewacji, jako element pionowy stosujemy słup stalowy o module 1500mm i przekroju minimalnym (100mm x 160mm), a także jako belka ściany osłonowej, która w pełni odzwierciedla zintegrowaną koncepcję projektową konstrukcji i elewacji.
Połączenie węzłów przegubów kulowych i wałów wahadłowych pozwala uzyskać przestrzenne połączenie. Zamontować śruby zabezpieczające przed wyciągnięciem pomiędzy wałem nawrotnym a głowicą łączącą, aby zapobiec rozdzieleniu się wału nawrotnego i wyeliminowaniu momentu zginającego, tak aby wał mógł przenosić jedynie siłę osiową. Aby zapewnić stabilność poprzeczną konstrukcji, pomiędzy kolumnami instaluje się kable krzyżowe, tworząc zwięzły wygląd. Odpowiednio, w warunkach spełnienia współczynnika cienkości konstrukcji i stabilności elementów pionowych, średnicę wału wahadłowego można zmniejszyć do 194 mm.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”