W cenie wieczorne programy telewizyjne Dzisiejszy program I Codzienny program Retransmisje rozpoczną się we wtorek, gdy scenarzyści zrzeszeni w związkach zawodowych, osłabieni niskimi zarobkami w erze transmisji strumieniowej, strajkują po raz pierwszy od 15 lat.
Około 11 500 scenarzystów filmowych i telewizyjnych reprezentowanych przez Writers Guild of America odłożyło swoje pióra i laptopy po tym, jak nie udało im się osiągnąć nowego kontraktu ze związkiem zawodowym reprezentującym hollywoodzkie studia i firmy produkcyjne.
Telewizja nocna jako pierwsza odczuła skutki, podobnie jak podczas 100-dniowego strajku pisarzy w 2007 roku.
Wszystkie nocne programy, w których scenarzyści pisali monologi i dowcipy dla swoich gospodarzy, natychmiast zniknęły. NBC Dzisiejszy programCentrum Komedii Codzienny programABC Jimmy Kimmel na żywoCBS Spóźniony pokaz i NBC w późnej porze nocy Wszyscy zaplanowali wznowienie w ciągu tygodnia.
NBC nie od razu skomentowała plany Sobotni wieczór na żywo. Szkic ma wyemitować nowy odcinek w najbliższą sobotę, którego gospodarzem będzie Pete Davidson.
W piątkowym odcinku pt w późnej porze nocySeth Meyers, członek WGA, który powiedział, że popiera żądania związku, przygotowywał widzów do powtórek programu, ubolewając nad trudnościami związanymi ze strajkiem.
„Dotyczy to nie tylko scenarzystów, ale wszystkich niepiśmiennych pracowników tych programów” – powiedział Myers. „I naprawdę byłoby to nieszczęśliwe dla ludzi, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jesteśmy w następstwie tej przerażającej pandemii, która wpłynęła nie tylko na firmy, ale na nas wszystkich”.
kryzys egzystencjalny
Rada dyrektorów WGA, składająca się z oddziałów zachodniego i wschodniego, jednogłośnie głosowała za wywołaniem strajku, który wejdzie w życie o północy. Powiedzieli, że pisarze stoją w obliczu „kryzysu egzystencjalnego”.
„Zachowanie firm stworzyło gospodarkę opartą na pracy wśród uzwiązkowionych pracowników, a ich zdecydowane stanowisko w tych negocjacjach pokazało zaangażowanie w dalszą dewaluację zawodu pisarza” – powiedział WGA w oświadczeniu.
Od odmowy zagwarantowania jakiegokolwiek poziomu tygodniowego zatrudnienia w telewizji epizodycznej, przez stworzenie „stawki dziennej” w komediach, po wstrzymanie się z darmową siłą roboczą dla scenarzystów i sztuczną inteligencją dla wszystkich pisarzy, zamknęli drzwi do swoich siły roboczej i otworzył drzwi do pisania jako zawodu. Całkowicie niezależny”.
Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP), związek zawodowy, który negocjuje w imieniu studiów i firm produkcyjnych, powiedział, że złożył ofertę z „hojnymi podwyżkami wynagrodzeń scenarzystów, a także poprawą przepływu odpadów”.
W oświadczeniu AMPTP powiedział, że jest gotów poprawić swoją ofertę, „ale nie chciał tego zrobić ze względu na liczbę innych propozycji, na które związek nadal nalega”.
powiedział pisarz Colin Werthman podczas pierwszego dnia strajku Amerykańskich Scenarzystów Filmowych i Telewizyjnych, reprezentowanych przez Gildię Scenarzystów Amerykańskich.
Prawie jednogłośne poparcie ze strony książki
Spór pracowniczy może mieć kaskadowy wpływ na produkcje telewizyjne i filmowe, w zależności od tego, jak długo trwa strajk. Ale zamknięcie na dużą skalę było spodziewane przez kilka miesięcy ze względu na zakres rzędu. W zeszłym miesiącu pisarze głosowali przytłaczającą większością głosów za zezwoleniem na strajk, a 98 procent członków go broniło.
Spór dotyczy tego, jak wynagradzać pisarzy w branży, w której streaming zmienił zasady hollywoodzkiej ekonomii. Scenarzyści twierdzą, że zarabiają za mało, pokoje scenarzystów telewizyjnych za bardzo się skurczyły, a stary rachunek dotyczący tego, jak wypłacane są resztki, powinien zostać przerysowany.
„Stawką jest przetrwanie naszego zawodu” – powiedział związek.
Nadawanie zwiększyło liczbę produkowanych seriali i filmów rocznie, co oznacza więcej możliwości pracy dla pisarzy. Ale członkowie WGA twierdzą, że zarabiają znacznie mniej i pracują w bardziej stresujących warunkach. WGA twierdzi, że uczestnicy seriali na żywo otrzymują wynagrodzenie zaledwie 46 procent tego, co otrzymują gospodarze seriali telewizyjnych. Treść kwitnie, ale płace są niskie.
Syndykat domaga się wyższego odszkodowania na początku umów. Wielu twórców backdoorów w przeszłości czerpało korzyści z tego, że – podobnie jak konsorcjum i międzynarodowe licencje – w dużej mierze było wycofywane od początku nadawania. Więcej pisarzy – mniej więcej połowa z nich – otrzymuje minimalne stawki, co stanowi wzrost o 16 procent w ciągu ostatniej dekady. Wzrosło wykorzystanie tak zwanych mini-pokojów dla pisarzy.
na plaży8:13Branża filmowa i telewizyjna przygotowuje się do ewentualnego strajku Związku Pisarzy
Domowa aktorka i reżyserka Cynthia Zhou rozmawia z Glorią Makarenko o przedłużającym się kryzysie w pracy, z możliwością strajku Writers Guild of America.
Linie pikiet są planowane na wtorek w Los Angeles i Nowym Jorku, w tym przed budynkiem na Manhattanie, gdzie NBCUniversal organizuje wydarzenie dla reklamodawców usługi przesyłania strumieniowego Peacock.
W Los Angeles scenarzyści planują demonstrację poza biurami The Walt Disney Company, Netflix, Amazon, Universal, Warner Bros., Paramount, CBS i Sony.
AMPTP powiedział w poniedziałek, że główne punkty sporne w umowie dotyczą tych małych pokoi – związek szuka minimalnej liczby urzędników na pokój dla pisarzy – oraz czasu trwania ograniczeń w zatrudnianiu. Gildia stwierdziła, że scenarzyści potrzebują większej elastyczności, gdy mają kontrakty na seriale, które są bardziej ograniczone i krótkotrwałe niż standardowy sezon nadawany z ponad 20 odcinkami.
Jednocześnie studia są pod rosnącą presją ze strony Wall Street, aby zarabiać na usługach przesyłania strumieniowego. Wiele studiów i firm produkcyjnych tnie wydatki. The Walt Disney Company zwolniła 7000 miejsc pracy. Warner Bros. Discovery tnie koszty, aby zmniejszyć swoje zadłużenie. Netflix wstrzyknął przerwy we wzroście wydatków.
Kiedy hollywoodzcy pisarze osiągają sukces, często jest to długi okres. W 1988 roku strajk WGA trwał 153 dni. Ostatni strajk WGA trwał 100 dni i rozpoczął się w 2007 roku, a zakończył w 2008 roku.
Studia zależą od zaległości w tworzeniu treści
Wpływ strajku na seriale i filmy biblijne będzie zauważalny dłużej; Osoby z gotowymi scenariuszami mogą kontynuować strzelanie. Podczas strajku w 2007 roku nocni gospodarze wrócili na antenę i improwizowali podczas pokazów.
Ale jeśli strajk będzie trwał przez całe lato, jesienne harmonogramy mogą zostać odwrócone. Tymczasem niedostępność książki do przepisania może mieć znaczący wpływ na jakość. Film o Jamesie Bondzie Ile pocieszenia Był to jeden z kilku filmów nakręconych szybko podczas strajku w latach 2007-2008 z tym, co Daniel Craig nazwał „nagimi kośćmi scenariusza”.
Ponieważ od dawna oczekiwano wycofania się, scenarzyści starali się wydobyć scenariusze, a studia starały się przygotować swoje rurociągi, aby kontynuować produkcję treści przynajmniej przez krótki czas.
– powiedział dyrektor generalny Warner Bros., David Zaslav. Discovery, ostatni miesiąc: „Z biznesowego punktu widzenia zakładamy najgorsze”. „Przygotowaliśmy się. Wyprodukowaliśmy dużo treści”.
Seria za granicą mogłaby wypełnić część pustki. „Mamy ogromną bazę programów i filmów pochodzących z całego świata” — powiedział Ted Sarandos, jeden z dyrektorów generalnych Netflix, podczas kwietniowego wezwania do zarobków firmy.
Strajk WGA może być dopiero początkiem. Kontrakty zarówno Directors Guild of America, jak i SAG-AFTRA, związku aktorów, wygasają w czerwcu. Niektóre z tych samych problemów związanych z modelem biznesowym przesyłania strumieniowego będą uwzględniane w tych sesjach negocjacyjnych. DGA ma rozpocząć negocjacje z AMPTP 10 maja.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”