ABL Space Systems mogło wykryć, co poszło nie tak podczas pierwszego startu.
ABL szybko rozpoczął dochodzenie w sprawie awarii we współpracy z Federalną Administracją Lotnictwa USA. Tydzień później ta praca detektywistyczna poczyniła już tak duże postępy, że wskazano nawet prawdopodobną przyczynę – pożar w RS1 System awioniki dla.
Powiązany: Historia rakiety
ABL wyjaśnił, że pierwszy stopień RS1 „doznał całkowitej utraty mocy” 10,87 sekundy po starcie. Aktualizacja Twittera (Otwiera się w nowej karcie) W środę (18 stycznia). Pocisk kontynuował wznoszenie się przez kolejne 2,63 sekundy, osiągając maksymalną wysokość 761 stóp (232 m), ale potem wrócił na Ziemię, rozbijając się około 60 stóp (18 m) na wschód od wyrzutni.
„Około 95% całkowitej masy paliwa pojazdu pozostało na pokładzie, powodując potężną eksplozję i nadmierną falę ciśnienia, która spowodowała uszkodzenia pobliskiego sprzętu i obiektów” – napisała firma w aktualizacji. Uszkodzony sprzęt obejmował sprzęt komunikacyjny na platformie, a także zbiorniki paliwa i wody.
ABL napisał w aktualizacji, że wypadek rozrzucił szczątki na obszarze w promieniu 0,25 mili (0,40 km) i wywołał pożar, który zniszczył hangar ABL i większość znajdującego się w nim „sprzętu integracyjnego”.
Nikt nie został ranny, ponieważ dotknięty obszar został zdezynfekowany przed startem zgodnie z procedurami bezpieczeństwa.
Po siedmiu dniach badania awarii zespół zidentyfikował kilka interesujących „wzorców faktów”, jak wynika z aktualizacji. Na przykład nienormalny wzrost ciśnienia i temperatury wystąpił w tylnej komorze pierwszego stopnia kilka sekund po starcie.
„Ponadto po starcie w pobliżu QD pojazdu i komory silnika widoczne są wizualne dowody na obecność ognia lub dymu” – czytamy w aktualizacji. (Przyjmuje się, że QD oznacza „szybkie rozłączenie”, interfejs łączący pocisk z paliwem lub inną linią serwisową).
„Krótko przed utratą zasilania kilka czujników zaczęło sekwencyjnie przeciekać” – kontynuuje aktualizacja. „Te dowody wskazują, że niepożądany pożar rozprzestrzenił się na nasz system awioniki, powodując awarię całego systemu”.
ABL zweryfikuje to wstępne ustalenie i, jeśli zostanie potwierdzone, ustali przyczynę pożaru.
W miarę trwania dochodzenia firma naprawia również platformę startową i przygotowuje się do drugiej próby wystrzelenia na orbitę. Jest zbyt wcześnie, aby spekulować na temat daty zbliżającego się startu; Przedstawiciele firmy powiedzieli, że harmonogram zależy od wyników nietypowego śledztwa.
ABL została założona w 2017 roku i ma siedzibę w Południowej Kalifornii. Firma zamierza zabezpieczyć dużą część rynku startów małych satelitów za pomocą 88-stopowego (27-metrowego) RS1, który jest napędzany dziewięcioma silnikami ABL E2 w pierwszym stopniu i jednym w górnym stopniu.
Pocisk jest w stanie wystrzelić do 2975 funtów (1350 kilogramów) ładunku na niską orbitę okołoziemską. Podręcznik użytkownika ABL (Otwiera się w nowej karcie) . Obecnie firma pobiera 12 milionów dolarów za misję RS1 i ma już dziesiątki startów w swoim harmonogramie. Na przykład w 2021 roku ABL podpisał a Współpraca z Lockheed Martinem latać do 58 misji do 2029 roku.
Mike Wall jest autorem „ Za granicą (Otwiera się w nowej karcie) Książka (Major Grand Publishing, 2018; ilustracja: Carl Tate), książka o poszukiwaniu kosmitów. Śledź go na Twitterze @ćwierkać (Otwiera się w nowej karcie) . Śledź nas na Twitterze @ćwierkać (Otwiera się w nowej karcie) lub na Facebook (Otwiera się w nowej karcie) .