Kierowcy Mercedesa w Formule 1, George Russell i Lewis Hamilton, rozpoczną Grand Prix Wielkiej Brytanii 2024 z pierwszego rzędu, po pokonaniu McLarena i Red Bulla i zakwalifikowaniu się na torze Silverstone na pierwszym i drugim miejscu.
Powszechnie uważa się, że McLaren i Red Bull mają najszybsze samochody w Formule 1 w 2024 r., ale po raz drugi w ciągu ostatnich czterech wyścigów Russell niespodziewanie zajął dla Mercedesa pole position, podkreślając ulepszenia, jakie zespół wprowadził w zakresie aerodynamiki. platforma z postępami w sezonie 2024.
Jego kolega z drużyny, Hamilton, również walczył o pole position i przez krótki czas utrzymywał pole position przed ostatnim okrążeniem Russella w sesji, przy czym Russell wykazał nieco większą pewność siebie i zaangażowanie w szybkich zakrętach niż Hamilton, zrzucając siedmiokrotnego mistrza świata z wyścigu miejsce w tabeli czasu pracy o 0,171 sekundy.
Lando Norris z McLarena był najszybszy w drugiej rundzie kwalifikacji i przez jakiś czas utrzymywał także tymczasowe pole position w trzeciej rundzie kwalifikacji, ale jego ostatnie szybkie okrążenie zostało zepsute przez duży poślizg w trzecim zakręcie, który spowodował przegrzanie jego tylnych opon. przerwał więc próbę wjechania na pas konserwacji, nie dokończywszy tej próby.
Lider Mistrzostw Świata Max Verstappen rozpocznie wyścig z czwartego miejsca, po kwalifikacjach niecałe cztery dziesiąte sekundy za czasem Russella, który był na pole position.
Samochód Red Bulla prowadzony przez Verstappena został poważnie uszkodzony po zderzeniu z ziemią na zakręcie Copse Turn w pierwszej rundzie kwalifikacji i poślizgu po żwirze. Red Bull naprawiał nawierzchnię podczas każdego kolejnego postoju w kwalifikacjach, ale Verstappen przyznał, że w niektórych zakrętach nadal był „wolniejszy w porównaniu do treningów”.
Możliwe, że gdyby nie ten incydent, zakwalifikowałby się z pole position, znacznie wyprzedzając kierowców Mercedesa.
Oscar Piastri z McLarena był tylko 0,034 sekundy wolniejszy od Red Bulla Verstappena w trzeciej rundzie kwalifikacji, a Piastri również nie poprawił prędkości w ostatniej rundzie kwalifikacyjnej po tym, jak rozpoczął okrążenie zbyt blisko Ferrari Carlosa Sainza, co przełożyło się na poprawę prędkości Piastri na linii prostej, ale wpłynęło to na zachowanie McLarena w zakrętach.
Nico Hulkenberg dołącza do Piastri w trzecim rzędzie stawki po imponującym występie w znacznie zmodernizowanym samochodzie Haas.
Sainz z Ferrari, który korzysta z przestarzałych specyfikacji aerodynamicznych po tym, jak Ferrari doświadczyło problemów z odbiciem w swoim najnowszym pakiecie na Silverstone, Lance Stroll z Aston Martin, Alex Albon z Williamsa i Aston Martin Fernando Alonso z numerem 2 zamykają pierwszą dziesiątkę na starcie.
Stroll został objęty dochodzeniem w związku z przejechaniem na czerwonym świetle przy wyjeździe z boksów w pierwszej rundzie kwalifikacji, ale sędziowie wykazali się wyrozumiałością i udzielili Strollowi reprymendy dopiero po tym, jak wyjaśnił, że nie miał czasu bezpiecznie zareagować na nadjeżdżające światła i dlatego tak pomyślał. najlepiej przejechać wolne okrążenie, aby wrócić do boksów, zamiast ryzykować kolizję w depot.
Alonso był również badany pod kątem współpracy ze swoim zespołem przy samochodzie na szybkim pasie depot w pierwszej rundzie kwalifikacji, ale sędziowie ponownie okazali pobłażliwość, biorąc pod uwagę, że było to jedynie drobne naruszenie przepisów, powszechna praktyka w depot podczas wyścigów. okresy czerwonych flag oraz fakt, że nie można uzyskać żadnej przewagi ani zagrozić bezpieczeństwu.
Charles Leclerc z Ferrari, Logan Sargent z Williamsa i Yuki Tsunoda z RB – którzy użyli mieszanki starych i nowych części po trudnościach z dostrojeniem najnowszego pakietu aerodynamicznego samochodu – Zhou Guanyu z Saubera i Daniel Ricciardo z RB uzupełnili pierwszą dziesiątkę na starcie siatka.
Pięć ostatnich miejsc w stawce należy do Valtteriego Bottasa z Saubera, drugiego kierowcy Haasa, Kevina Magnussena, który powrócił do starych specyfikacji aerodynamicznych po uszkodzeniu ostatniego pakietu podczas piątkowych testów, Estebana Ocona z Alpine, Sergio Pereza z Red Bulla i drugiego kierowcy Alpine , Pierre’a Gasly’ego.
Podobnie jak Verstappen, samochód Pereza wypadł z toru w Copes w pierwszej rundzie kwalifikacji, używając opon typu slick na śliskim torze, ale w przeciwieństwie do Verstappena nie był w stanie zapobiec poślizgowi Red Bulla na żwirze i utknięciu.
Gasly jest jedynym kierowcą, który za ten wyścig otrzymał karę na starcie, którą otrzymał za przekroczenie limitu nowych komponentów silnika na sezon.
Ponieważ kara ta została przyznana przed rozpoczęciem kwalifikacji, a Alpine stara się zachować konkurencyjność na Silverstone, Gasly teoretycznie wziął udział tylko w pierwszych kwalifikacjach, a i tak był najwolniejszym ze wszystkich, którzy zakwalifikowali się, więc kara nie ma faktycznego wpływu na jego pozycję startową.
Kolejność startowa Grand Prix Wielkiej Brytanii
1. George Russell (Mercedes)
2. Lewis Hamilton (Mercedes)
3. Lando Norris (McLaren)
4. Max Verstappen (Red Bull)
5. Oscar Piastri (McLaren)
6. Nico Hulkenberg (Haas)
7. Carlos Sainz (Ferrari)
8. Lance Stroll (Aston Martin)
9. Alex Albon (Williams)
10. Fernando Alonso (Aston Martin)
11. Charles Leclerc (Ferrari)
12. Logan Sargent (Williams)
13. Yuki Tsunoda (RB)
14. Zhu Guanyu (Sauber)
15. Daniel Ricciardo (RB)
16. Valtteri Bottas (Sauber)
17. Kevin Magnussen (Haas)
18. Esteban Ocon (alpejski)
19. Sergio Perez (Red Bull)
20. Pierre Gasly (alpejski)
„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.