Pinarello wprowadził na rynek zupełnie nowy Dogma
Dogma od dawna jest najwyższej klasy rowerem wyścigowym w Pinarello, a Dogma F pojawi się na rynku w czerwcu 2021 r. Marka zdecydowała, że teraz jest dobry moment na wprowadzenie na rynek modelu Dogma X, który według niego jest długodystansowym rowerem szosowym przeznaczonym do długich odległości. Dni w siodle. Testowaliśmy także nowy rower podczas jego premiery w tym tygodniu we Włoszech, w pobliżu siedziby Pinarello.
Pinarello twierdzi, że nowy model został zainspirowany przez jeźdźców, którzy lubią długie dni w siodle. Dążymy do zrównoważenia wydajności i komfortu jazdy. Siedziba Dogma pozostaje.
Na początku tego roku Pinarello zastąpiło także modele Prince i Paris nową serią X oraz serią F, które sprawdziliśmy wcześniej w tym roku w celu dostosowania ich asortymentów. Włoska marka wzmocniła teraz także swoją ofertę serii X, która plasuje się poniżej Dogma X, dodając nowe modele X9, X7 i X5.
Nowy X – od razu przyciąga wzrok (Zdjęcie: Pinarello)
Nowa technologia „X-Stay”.
Najbardziej uderzającą cechą nowych rowerów serii Dogma X i X jest to, co Pinarello nazywa konstrukcją wspornika siodełka X-Stays. Asymetryczne rury wsporników siodełka mają między sobą dodatkowy materiał „X” i dodatkową parę rurek z włókna węglowego, które stykają się z rurą podsiodłową w niższym punkcie.
Marka twierdzi, że X-Stays charakteryzują się starannie dobranymi wzorami rzutu z włókna węglowego, a także zmniejszoną średnicą zakrzywionych górnych wsporników. Mówi, że podwajając punkty mocowania siodełka, cholewka nadal rozprowadza siły w dwóch punktach rury podsiodłowej, aby zmniejszyć wibracje na plecach rowerzysty, jednocześnie zwiększając sztywność boczną, aby skompensować wydłużenie tylnych widełek roweru. Wydłużenie tego tylnego trójkąta wynika z możliwości dostosowania ramy do opon o średnicy do 35 mm.
Najwyraźniej marka nie chciała stosować cięższych układów zawieszenia w celu zapewnienia zgodności kosztem wydajności, więc zdecydowała się zaprojektować wsporniki X tak, aby pochłaniały wibracje bez poświęcania masy ramy i sztywności suportu.
Dogmat Modele serii X będą wykorzystywać nieco niższy gatunek włókna węglowego, które ma niewielką wagę.
Mówi się, że X-Stays zmniejszają ilość wibracji docierających do jeźdźca (Zdjęcie: Pinarello)
Nowe rowery serii X
Oprócz dogmatu najwyższego poziomu
Jak wspomniano powyżej, oferta została wzmocniona o trzy nowe modele, a mianowicie X9, X7 i X5. Nowe modele będą wykorzystywać geometrię Pinarello Endurance+. Ta geometria wykorzystuje wyższy zestaw i bardziej kompaktowy zasięg, co według marki zapewnia wygodną pozycję do jazdy, która według niej pozwoli rowerzystom precyzyjnie dopasować grupę rowerzystów bez uciekania się do nadmiernego stosowania podkładek dystansowych sterów lub większych rozmiarów ram.
Modele serii X również nie będą wyposażone w Dogma Marka twierdzi, że te modele nie są zaprojektowane tak, aby były tak sztywne jak Dogma X
Włókno węglowe Toray jest również stosowane w serii X. Modele X9 i X7 będą wyposażone w włókno węglowe T900, natomiast modele X9 i X7
Dogma X zachowuje widelec i kierownicę z Dogma F12 (Zdjęcie: Pinarello)
Specyfikacje i konstrukcje
Dogmat Koła pochodzą z Princeton w postaci zestawu kołowego 4540 Grit lub Campagnolo Bora dla modeli wyposażonych w Super Record. Co najmniej jedna opcja będzie również wyposażona w koła DT Swiss.
Kokpit i sztyce będą pochodzić od marki wyposażenia wnętrz Pinarello, MOST, w postaci jednoczęściowej kierownicy TALON i specjalnej sztycy. To samo można znaleźć w zwykłej Dogmie F12.
Modele z serii X będą miały nieco niższą specyfikację dzięki połączeniu wysokiej klasy Dura-Ace w modelu X9, a także grupom Shimano Ultegra, 105 i Ram Force. Koła będą firmy Fucum lub MOST. Jednoczęściowa kierownica Talona będzie nadal dostępna w modelach X9 i X7, ale X5 otrzyma zwykłą kierownicę i mostek ze stopu aluminium.
Rowery będzie można również zamówić za pośrednictwem internetowej platformy konfiguracyjnej „My Way” firmy Pinarello Custom.
Do gamy serii X dodano trzy modele (Zdjęcie: Pinarello)
Specyfikacje i ceny Dogma X
Przeciągnij, aby przewijać w poziomie
Model
kolor
Grupa
Koła
kabina pilota
cena
Pinarello Dogma X
Axolar czarny
Shimano DuraAce Di2 PM
Grys Princeton Carbonworks 5440
Większość Szponów jest bardzo lekka
15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro
Pinarello Dogma X
Słońce osiowe
Shimano DuraAce Di2 PM
Grys Princeton Carbonworks 5440
Większość Szponów jest bardzo lekka
15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro
Pinarello Dogma X
Niebieski Ixolar
Shimano DuraAce Di2 PM
Grys Princeton Carbonworks 5440
Większość Szponów jest bardzo lekka
15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro
Pinarello Dogma X
Aksolar zielony
Shimano DuraAce Di2 PM
Grys Princeton Carbonworks 5440
Większość Szponów jest bardzo lekka
15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro
Pinarello Dogma X
Do ustalenia później
Sram Red AXS
Princeton Carbonworks Great 5440 / DT Swiss ARC 1400 50mm
Większość Szponów jest bardzo lekka
16 100 EUR (DT Swiss) 15 600 EUR (Princeton)
Pinarello Dogma X
Axolar czarny
Campagnolo Super Record WRL
Campagnolo Bora Światowa Organizacja Handlu 45
Większość Szponów jest bardzo lekka
16 000 USD, Wielka Brytania: niedostępne, 16 350 EUR
Komplet opon Pinarello Dogma X
Xolar czarny, niebieski, słoneczny, zielony
niedostępne
niedostępne
niedostępne
6950 dolarów, 5500 funtów, 6700 euro
Specyfikacje i ceny serii X
Przeciągnij, aby przewijać w poziomie
Model
kolor
Grupa
Koła
kabina pilota
cena
Pinarello X9
Ekspresowe złoto
Shimano DuraAce Di2 PM, Sram Red AXS
Shimano C50 (USA) Najszybszy (UE)
Większość Szponów jest bardzo lekka
11 800 USD, Wielka Brytania: 11 900 EUR Nie dotyczy
Pinarello X7
Exped Red, Exped Blue
Shimano Ultegra D2
Punkt podparcia wyścigu 800
Większość Szponów jest bardzo lekka
8800 USD, 7200 GBP, 8850 EUR (Ultegra) 8750 EUR (Force AXS)
Pinarello X5
Xolor czarny, Xolo biały
Shimano 105d2
Punkt podparcia wyścigu 800
Aluminiowe dwie sztuki
8800 USD, 5700 GBP, 6800 EUR (Większość) 6150 EUR (Fulcrum)