Troy Charter nigdy nie miał więcej pieniędzy na opisanie transportu publicznego w Ottawie w tym tygodniu.
To nie jest idealna sytuacja.
Dyrektor Operacji Kolejowych w OC Transpo przekreślił słomkę, stając się publiczną twarzą nieszczęsnego tygodnia w tym mieście. Musiał przeprosić pasażerów, jednocześnie twierdząc, że system transportu jest bezpieczny.
„Kiedy musisz na chwilę wyłączyć usługę, tak jak my tam, jest to frustrujące dla naszych pasażerów, frustrujące dla naszych pracowników” – powiedział Charter CBC. „Chcemy tylko zapewnić dobrą obsługę”.
W tym tygodniu łatwiej powiedzieć niż zrobić.
LRT poza szynami
Zaczęło się w niedzielne popołudnie, kiedy kolejka miała problemy z zatrzymaniem się na Tony Station. Robotnicy postanowili przenieść pusty pociąg do garażu w Belfaście późnym wieczorem, kiedy linia Konfederatów była mniej zatłoczona.
Ale operator zatrzymał pociąg, ponieważ uznał, że podróż była „wyboista” i „trudna” i wezwał technika, który w końcu odkrył, że problem z osią spowodował pewnego rodzaju przekrzywienie – zdarzenie, które nie tylko wyłączyło system LRT, ale również przyciągnęło uwagę Rady Bezpieczeństwa Transportu (TSB), To nie pierwszy raz.
Aby zbadać wypadek i zwrócić wykolejony pociąg do garażu, system został wyłączony. Pociąg miał się ruszyć w trzy dni, po części dlatego, że urzędnicy, w tym ci z TSB, chcieli zbadać, co wydarzyło się na miejscu.
Ale część opóźnienia wynikała z faktu, że Rideau Transit Maintenance (RTM) — grupa, która ma utrzymać linię Konfederacji w dobrej kondycji przez następne trzy dekady — nie miała potrzebnego sprzętu, powiedzieli urzędnicy miejscy. .
Wytrzymały manekin lub manekin ciężarówki, który może przewozić koła, ale nie ma silnika, jest używany do przemieszczania nie jeżdżących pociągów, w tym podczas wykolejenia. Według urzędników OC Transpo, RTM musiał nie tylko przywieźć sprzęt, ale także przetestować go na placu przed użyciem go na torze głównym.
I oczywiście nie jest łatwo przenieść pociąg do systemu dolly. Ostatecznie udało się to osiągnąć w środę. Następnie dwuwagonowy pociąg jechał własną parą – jeden z nich pchał wykolejony wagon – aczkolwiek bardzo powoli, pokonanie około 10 km z Tony do Belfast Square zajęło godziny. Pociągowi towarzyszyło pół tuzina ludzi, którzy szli obok niego w upalną, wilgotną pogodę, aby mieć pewność, że lekki wagon nie zsunie się z wózka.
Jak tylko wrócisz do sklepu, odpowiednie centrum badania zostanie zdemontowane. RTM sprawdza również osie w pozostałej 32-samochodowej flocie przed ponownym uruchomieniem usług lekkiej kolei, czego oczekuje się przynajmniej w ten weekend.
„To zależy od stanu kontroli i analizy pierwotnej przyczyny tego, co się stało” – powiedział. „Więc nadal myślimy o powrocie w piątek lub sobotę. Ale muszę rzucić te ostrzeżenia… te pociągi muszą być podpisane i poświadczone jako bezpieczne, aby wrócić do pracy”.
Od środy wieczorem RTM nie odpowiedział na prośby o komentarz w tej sprawie.
Skargi pasażerów
Ponieważ linia Union jest wyłączona przez cały tydzień, miasto korzysta z alternatywnych autobusów, znanych jako usługa R1.
Jednak wielu pasażerów korzysta z mediów społecznościowych, aby narzekać na długie oczekiwanie na autobusy. A kiedy przybyli, często byli spakowani – nie tylko irytująco podczas fali upałów, ale niepokojąco podczas pandemii, w której prosi się nas, abyśmy fizycznie trzymali się z daleka.
Już drugi dzień z rzędu domowy bus R1 (akordeon!) był zapakowany jak puszka sardynek. Dość przerażająca jazda, biorąc pod uwagę wiadomości z Delty (tak, jestem podwójnym pesymistą). Potrzebować OC_Transpo Aby zrobić więcej, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo do czasu powrotu LRT @smwgilbert
i[مدش].Umieść tweeta
Autobus R1 jechał z Parlamentu do Blair przez godzinę. Nie jest to rozsądna alternatywa porcji na dzień, a co dopiero na tydzień. OC_Transpo # LRT #ottnews
i[مدش].@m_reds79
Charter powiedział, że OC Transpo umieściło więcej autobusów na trasie i wprowadziło inne zmiany w rozkładzie jazdy, które złagodziły korki w godzinach szczytu w środę po południu.
Tymczasem miasto powiedziało, że nie będzie płacić miesięcznej opłaty RTM, a przynajmniej wstrzymuje jej znaczną część.
W innej notatce z tego tygodnia, John Manconi, prezes OC Transpo, napisał: „Miesięczna opłata za RTM jest obliczana na podstawie kilku czynników, w tym dostępności pojazdu, dostępności stacji, przebiegu i innych wskaźników. W wyniku obecnego zawieszenia usługi, potrącenia z miesięcznej opłaty za RTM będzie ważne.”
Rabat ma sięgnąć kilku milionów dolarów.
Piętrowy pojazd terenowy
W osobnym przypadku autobusu OC Transpo ściągnęło z drogi 19 autobusów piętrowych w poniedziałek po tym, jak ktoś zjechał z drogi do rowu. Dwóch pasażerów i kierowca nie zostało rannych.
Agencja przewozowa uznała, że autobus wymaga modyfikacji układu kierowniczego i sprawdziła inne autobusy tego samego modelu. Spośród stosunkowo nowych autobusów piętrowych, wykonanych przez Alexandre’a Denisa, 12 z nich zostało zaprojektowanych tak, aby były bezpieczne i w środę powróciły na trasę. Pozostałe siedem wymagają modyfikacji układu kierowniczego i zostaną naprawione w ciągu najbliższych kilku dni.
Modele J523 weszły do służby dopiero w lipcu 2020 roku.
Ta notatka dotarła do rady dopiero po tym, jak zapytałem o dwa piętra. To miasto mogłoby być bardziej przejrzyste dla mieszkańców. To twoje miasto. Zasługujesz, aby wiedzieć, co się dzieje. https://t.co/Setwjdq1LM
i[مدش].Umieść tweeta
Charter powiedział, że bezpieczeństwo jest główną troską miasta.
„Nie będziemy robić żadnych cięć” – powiedział. „Nie będziemy próbować robić rzeczy szybko. Upewnimy się, że robimy to bezpiecznie i niezawodnie”.
Ale patrząc w przyszłość, te ostatnie problemy z transportem nie mogą dobrze wróżyć pasażerom tej jesieni, co zdaje sobie sprawę nawet urzędnik, który ma nie do pozazdroszczenia zadanie stworzenia dobrego frontu na zły tydzień.
„Przygotowujemy się, aby powitać ludzi z powrotem i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć więcej przejazdów i ładunków od naszych klientów, więc wszystko, co może wstrząsnąć publicznym zaufaniem, musi być obserwowane” – powiedział Charter.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”