Niektórzy z prowadzących firmy na rynku powiedzieli, że są smutni, ale dodali, że opuszczą przestrzeń, która nigdy nie spełniła oczekiwań.
Treść artykułu
Deweloper twierdzi, że umowa dotycząca lokalizacji podziemnej stacji Green Line LRT w Eau Claire doprowadzi do wyburzenia centrum handlowego.
Reklama 2
Treść artykułu
W przyszłym roku wyprze również ponad 50 firm.
Treść artykułu
W czwartek miasto i Harvard Developments poinformowały o podpisaniu umowy co do zasady na budowę stacji pod Marketem przy 2nd Avenue SW, Tymczasowa północna pętla 18-kilometrowego pierwszego etapu linii LRT który będzie rozciągał się na południe do Shepherd’s.
„W wyniku tej umowy główne centrum handlowe Eau Claire Market pozostanie otwarte i będzie działać regularnie do połowy drugiego kwartału 2024 roku” – czytamy w komunikacie prasowym firmy, która jest właścicielem rynku od 2004 roku.
Następnie zostaje przekazany miastu do rozbiórki, aby zrobić miejsce na przyszłą budowę i rozbudowę stacji.
Najemcy Eau Claire Market dowiedzieli się o planach rozbiórki na początku tego tygodnia
Reklama 3
Treść artykułu
30-letni rynek, z prawie 170 000 stóp kwadratowych powierzchni handlowej, jest przez wielu postrzegany jako borykające się z problemami miejsce handlowo-rozrywkowe, które nie osiągnęło swojego celu, jakim jest stanie się centralnym punktem działalności w sercu miasta.
Uniwersytet Harvarda powiedział, że rozbiórka nie wpłynie na lokalizację Joey’s Eau Claire i lokalnej restauracji publicznej.
Zarówno miasto, jak i Harvard twierdzą, że ponad 50 najemców na rynku zostało powiadomionych o planach podczas otwartego domu na początku tego tygodnia.
„Chociaż postrzegamy to jako czas na optymizm i rewitalizację, rozumiemy również, że ta inicjatywa infrastrukturalna będzie wymagać zamknięcia i przeniesienia ponad 50 firm, które nazwały Eau Claire Market domem”, powiedziała Roseanne Hill Blaisdell, dyrektor generalny Harvard Developments .
Reklama 4
Treść artykułu
„Cenimy sobie relacje z naszymi najemcami, dlatego ważne było, aby dać im jak najwięcej wolnego czasu, aby zapewnić płynne przejście ich działalności”.
Projekt tworzenia miasta
Urzędnicy miejscy twierdzą, że stacja położy kluczowy pomost między Chinatown i Eau Claire, który będzie miejscem wielofunkcyjnych obiektów zorientowanych na tranzyt.
„Zielona Linia została pomyślana jako projekt kształtujący miasto i nie ma na to lepszego przykładu niż przyszłe możliwości rozwoju zorientowane na tranzyt w tej lokalizacji”, powiedział dyrektor generalny Green Line LRT Darshpreet Bhatti w oświadczeniu.
-
Niskie pokłady, wyższe samochody: Citi prezentuje prototyp nowego pojazdu Green Line
-
Dyrektor generalny Green Line twierdzi, że projekt przeszedł szeroko zakrojoną analizę due diligence
-
Skrytykowała Danielle Smith za zgłaszanie obaw dotyczących zatwierdzonego przez UCP tunelu Green Line
W 2010 roku Uniwersytet Harvarda wyraził chęć znacznej przebudowy tego terenu poprzez budowę nowego rynku i pięciu wieżowców ze stoiskami handlowymi.
Reklama 5
Treść artykułu
Ambitne plany pozostają w stosunku do tego miejsca, które obejmie budynki mieszkalne, powiedział Blaisdell Hill.
„Kupiliśmy tę witrynę, wiedząc, że będzie złożona i miała wiele zmian, ale jesteśmy firmą z długoterminową wizją” — powiedział Hill Blaisdell w wywiadzie.
„Linia i stacja LRT naprawdę zmieniają całą dynamikę projektu, ale nadal patrzymy na teren o mieszanym przeznaczeniu z wysokim odsetkiem nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych”.
Powiedział, że kwota dolara za umowę z miastem jest poufna.
„Z żalem wyjeżdżamy” — mówi kierownik sklepu rowerowego.
Niektórzy z prowadzących firmy na rynku powiedzieli, że są zasmuceni wiadomością o konieczności przeprowadzki, ale dodali, że opuszczą przestrzeń, która nigdy nie spełniła oczekiwań.
Reklama 6
Treść artykułu
„Nazywamy to miejsce domem od 16 lat, więc przykro nam wyjeżdżać, ale jest tam więcej możliwości” – powiedział Liam Horilock, dyrektor operacyjny sklepu rowerowego Power in Motion.
„To smutne, że nigdy nie wykorzystano swojego potencjału – widzieliśmy tak wiele firm wchodzących i wychodzących stąd”.
Kiedy Jun Yi zniknie z rynku w przyszłym roku, powiedział, że jego salon sumo będzie tam serwował sushi przez dekadę.
Powiedział, że ta wiadomość pojawia się po kilku trudnych latach dla rynku, który zawsze był na horyzoncie z obietnicą.
„(Ten ruch) jest dla mnie bardzo rozczarowujący. Najpierw była pandemia, teraz to – kiedy kupiłem tutaj w 2014 roku, powiedziano mi, że będzie dużo przebudowy, ale rok po roku nic się nie wydarzyło” – powiedział.
„Koncepcja była tutaj podobna do Granville Island[Vancouver]ale nigdy się nie zmaterializowała”.
Reklama 7
Treść artykułu
Ale powiedział, że zmiana scenerii może ożywić jego biznes, a Haurilock powiedział, że może być okazja do powrotu na miejsce po wybudowaniu stacji LRT.
Niektóre wybitne głosy ze świata biznesu Calgary podniosły czerwone flagi na temat kosztów projektu LRT, zwłaszcza w przypadku planu tunelu w centrum miasta.
Zielona Linia docelowo będzie rozciągać się na 46 kilometrów od 160th Street na północy do Seton na południu miasta, wyznaczając największy projekt infrastrukturalny w historii Calgary.
Faza pierwsza o wartości 5,5 miliarda dolarów obejmie 13 stacji rozciągających się od Eau Claire do Shepard.
Świergot: @ćwierkać
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”