Seria pożarów z udziałem autobusów elektrycznych rodzi pytania o zależność Niemiec od tych pojazdów o zerowej emisji. „Zagrożenia związane z tymi pożarami nie zostały w ogóle rozwiązane” – powiedział RT regulator bezpieczeństwa Heinrich Doebmann.
Europa doświadcza ekologicznego boomu transportowego. Sprzedaż wzrosła czterokrotnie od 2018 r., a jeden na dziesięć nowych samochodów sprzedawanych na kontynencie jest obecnie w pełni elektryczny, przy czym udział ten wzrasta do czterech na dziesięć, gdy weźmie się pod uwagę hybrydy. W Niemczech, gdzie są warzywa w rozmowach O wejściu do koalicji rządowej Liczba autobusów elektrycznych podwójnie zeszłego roku w porównaniu do 2019 roku.
ten zmiana Od diesla do elektrycznego nie było tak gładko. Tylko w tym roku pożar zniszczył trzy zajezdnie autobusowe, ostatnio w Stuttgarcie w zeszłym miesiącu 25 autobusów zniszczonych Wypuszcza wysoko nad miastem słup dymu.
Również na rt.com
Na dworcu autobusowym w Stuttgarcie wybucha ogromny pożar, nad miastem unosi się gęsty dym (filmy)
Pożary skłoniły miasta Monachium i Stuttgart do zawieszenia korzystania z tych zasilanych bateryjnie autobusów, a Heinrich Doebmann z Niemieckiego Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów na Rzecz Energii Elektrycznej powiedział RT, że podziela ich obawy – nie tylko dotyczące autobusów, ale ogólnie samochodów elektrycznych.
„Nie zajęto się ryzykiem tych pożarów, w tym w innych lokalizacjach, takich jak piwnice na rowery lub duże kompleksy mieszkalne”, Powiedział. „Ponadto firmy ubezpieczeniowe nie zajęły się jeszcze problemem”.
Akumulatory litowo-jonowe, które zasilają pojazdy elektryczne, mogą się zapalić, jeśli zostaną uszkodzone, a w niektórych przypadkach podczas ładowania lub Spontanicznie. Lit pali się gwałtownie w kontakcie z powietrzem, a gdy ogień się zapali, może być bardzo trudno go ugasić. Wykazano, że podczas spalania akumulatory litowo-jonowe emitują toksyczne ilości gaz fluorowy.
Oprócz zagrożeń pożarowych, Deupmann obawia się również, że wraz z rosnącą popularnością prywatnych samochodów elektrycznych, coraz bardziej popularna staje się infrastruktura elektryczna w kraju. „Nie w pełni rozwinięty” Aby ułatwić szybkie ładowanie na dużą skalę.
„Ludzie podchodzili do tego bardzo naiwnie” Powiedział, dodając, że „Naiwność to mało powiedziane”.
Myślisz, że Twoi znajomi byliby zainteresowani? Podziel się tą historią!
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”