Niemiecki eksport do Chin w pierwszej połowie gorszy od polskiego – BNN Bloomberg

(Bloomberg) – W pierwszej połowie roku niemieccy eksporterzy wysłali więcej produktów do Polski niż do Chin, co podkreśla wysiłki Niemiec na rzecz dywersyfikacji handlu z drugą co do wielkości gospodarką świata i poprawy bliższych więzi.

Niemiecki eksport do Polski wzrósł o 4,6% do 48,4 miliarda euro (54 miliardów dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, podcinając dotychczasowy eksport do Chin wynoszący 48,2 miliarda euro, podała Organizacja Handlu ds. Wschodnioeuropejskich Stosunków Gospodarczych. Większość importu do Niemiec nadal pochodziła z Chin.

Polska stała się czwartym co do wielkości rynkiem Niemiec. Stany Zjednoczone są największym odbiorcą niemieckich towarów, podał w poniedziałek niemiecki Federalny Urząd Statystyczny, podczas gdy Francja i Holandia są odpowiednio drugim i trzecim co do wielkości rynkiem dla niemieckiego eksportu.

Polska jest obecnie najszybciej rozwijającą się gospodarką w Unii Europejskiej. Natomiast Niemcy przewidują wolniejszy wzrost, a gospodarka odnotowuje spadek eksportu o 1,6%.

Prezydent Olaf Scholes zasygnalizował zamiar poprawy relacji z Polską w tym roku, gdyż rząd premiera Donalda Tuska zabiegał o poprawę relacji z Brukselą i partnerami z UE po napięciach z poprzednim populistycznym rządem.

Wzrost eksportu do Polski i kilku krajów Europy Wschodniej sugeruje dywersyfikację niemieckiego portfela handlowego, ponieważ największa gospodarka Europy lepiej pozycjonuje się z partnerami handlowymi bliżej kraju, stwierdziła grupa. Podała, że ​​na Europę Środkowo-Wschodnią przypada 19% niemieckiego handlu zagranicznego.

„Podwyższona niepewność geopolityczna powoduje, że wiele firm prowadzi produkcję i handel na rynku krajowym” – stwierdził w poniedziałek w przesłanym e-mailu oświadczeniu Volger Dreyer, szef handlu zagranicznego w niemieckim lobby branżowym DIHK.

©2024 Bloomberg LP

READ  Liga Narodów: Anglia udaje się do Polski, aby w meczach otwarcia gościć Irlandię i Szkocję

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *