NASA wydała ostateczną zgodę na kontynuację misji Dragonfly na księżyc Saturna, która ma wystartować w lipcu 2028 r. i dotrzeć do Tytana w 2034 r.
Zatwierdzenie to zapewnia zespołom fundusze potrzebne do ukończenia ostatecznego projektu, budowy i testów przed lotem wszystkich systemów.
Koncepcja artystyczna ważki na Tytanie (Credit NASA/JOHNS HOPKINS APL/STEVE GRIBBEN)
Kwota przyznana na ukończenie tej misji sięgnęła 3,35 miliarda dolarów, choć pierwotnie przewidywano, że będzie to maksymalnie 850 milionów dolarów. Jednak opóźnienia i problemy w łańcuchu dostaw podczas pandemii Covid-19 spowodowały znaczny wzrost kosztów misji.
W wyniku tego opóźnienia NASA przeznaczyła również pieniądze na ciężką rakietę, która pomoże skrócić czas lotu między Ziemią a Tytanem i zapewnić lądowanie w 2034 r. NASA nie ujawniła jeszcze, która rakieta wyśle misję na Tytana.
Dragonfly to dwuwirnikowy quadkopter przeznaczony do latania po różnych miejscach na Tytanie. Wagon posiada 8 wirników o długości 1 metra każdy. Oczekuje się, że pojazd będzie ważyć około 450 kg (~990 funtów).
Grafika koncepcyjna sekwencji lądowania ważki (Źródło: NASA/JOHNS HOPKINS APL/STEVE GRIBBEN)
Po zakończeniu części przelotowej wejdzie w gęstą atmosferę Tytana przy użyciu osłony termicznej, po czym nastąpi wypuszczenie spadochronu, a następnie większego spadochronu. Gdy znajdzie się wystarczająco nisko, osłona termiczna zostanie wyrzucona, a Dragonfly zostanie aktywowany i wyrzucony w powietrze, aby rozpocząć swój dziewiczy lot i samodzielnie określić, gdzie wylądować. Oczekuje się, że cały proces zajmie nieco ponad półtorej godziny.
Po wylądowaniu statek kosmiczny zakończy kontrole systemu, powróci na Ziemię i przygotuje się do swojej pierwszej misji naukowej.
Dragonfly będzie zasilany wielozadaniowym radioizotopowym generatorem termoelektrycznym (MMRTG), podobnym do łazików marsjańskich Curiosity i Perseverance.
MMRTG zapewni Dragonfly wystarczającą moc, aby na jednym ładowaniu akumulatora mógł latać na odległość do 4000 metrów i do 10 kilometrów. Samochód będzie mógł rozwijać prędkość do 22 mil na godzinę.
Czy chcesz kontynuować tę misję przez następną dekadę?
Pytania lub komentarze? Wyślij mi e-mail na adres rangle@teslarati.com lub napisz do mnie na Twitterze @RDAnglePhoto.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”