Ostatni odcinek starego dzwonu
Gwen Evans – 21 sierpnia 2022 / 4:00 | Historia: 380 975

Fot. Muzeum i Archiwum Vernon
Dzwon silnika parowego CPR 962 został wprowadzony do Vernon w 1959 roku.
„Dzwonek dzwonka i wytrawne gwizdki 962 nie będą już słyszane w pododdziale Okanagan między Kelowna i Sycamos”, czytamy w artykule w Kelowna Courier z 18 marca 1957 roku.
Lokomotywa 962 przewoziła pasażerów i towary przez Okanagan w czasie, gdy pociągi parowe uważano za konie robocze na szlaku Okanagan na kanadyjskim Pacyfiku.
Urodzony w Ontario Charles Haggett, który pełnił funkcję głównego inżyniera silników, opisał go jako „dumę Okanagana”, a kiedy przeszedł na emeryturę w 1950 roku, powiedział, że czuł się tak, jakby rozstawał się ze starym przyjacielem.
Uważano, że silnik będzie używany jeszcze przez kilka lat po przejściu Haggetta na emeryturę, ale kiedy w 1954 r. zaprzestano służby między Kelowna i Sycamos, silnik był używany jako manetka w Vernon.
Swój ostatni lot pasażerski wykonał w 1957 roku i był w rzeczywistości ostatnim parowozem poruszającym pociąg pasażerski z Kelowna na CPR, z inżynierem Cyrilem Taylorem za sterami. Silnik został następnie zezłomowany w 1958 r., kiedy CPR przerobiono na silnik wysokoprężny.
Dzwonek lokomotywy, który mieszkańcy Vernon słyszeli kilka razy podczas przejazdu pociągu, został podarowany miastu w 1959 roku, a później przekazany do Muzeum Vernon. Nadal jest wystawiony przy głównym wejściu do muzeum.
Gwen Evans jest koordynatorem ds. badań i komunikacji w Vernon Museum and Archives.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”