Problem techniczny opóźnił wiele lotów Sunwing Airline, powodując, że niektórzy podróżni z Kanady utknęli w miejscu, ponieważ problem utrudnia odprawę i wejście na pokład.
W poniedziałkowym oświadczeniu rzecznik Sunwing Travel Group powiedział, że dostawca systemów linii lotniczych doświadcza ogólnosystemowego problemu, który dotyka przewoźników na całym świecie, w tym Sunwing Flights.
Ze strony internetowej Sunwinga wynika, że prawie wszystkie loty zaplanowane na poniedziałek – ponad 40 – są opóźnione, niektóre o ponad 12 godzin.
„Szczerze żałujemy wpływu, jaki ma to na plany podróży naszych klientów i ciężko pracujemy z naszym dostawcą technologii, aby jak najszybciej rozwiązać ten problem” – czytamy w oświadczeniu.
W rezultacie Jean Hughes Demers z Boucherville w Kew utknął w holu kubańskiego kurortu ze swoją dziewczyną i przyjaciółmi przez kilka godzin.
Grupa opuściła Montreal 6 kwietnia na tydzień w Paradiso Resort w Varadero na Kubie. Mieli wrócić do Kanady pod koniec długiego weekendu, dopóki Demers nie dowie się, że ich lot jest opóźniony.
„Właśnie napisałem dziś rano do mojego szefa, mówiąc mu, że będę dziś wieczorem, ale teraz nie wiem” – powiedział.
„Hotel był dla nas bardzo dobry…” powiedział. „Ale wciąż jest gorąco i chcemy wiedzieć, co się stało”.
O 16:45 ET Demers powiedział, że jest w drodze do domu.
Informacje się nie zmieniają.
Ann Eastbrook powiedziała, że ona i jej dzieci czekały godzinę na meksykańskim lotnisku, zanim personel po raz pierwszy powiedział im, że system się zepsuł. Mieli lecieć do Vancouver wcześnie w poniedziałek.
„Okazało się, że było to około sześciu godzin siedzenia na ziemi na meksykańskim lotnisku, nie wiedząc w ogóle, co się dzieje” – powiedziała.
„Za każdym razem, gdy przekazują nam aktualizację, [they say]Powiedziała: „Powiem ci za godzinę. Zdarzyło się to sześć lub siedem razy i informacje nie zmieniają się po tej godzinie”.
Sześć godzin siedzenia na ziemi na meksykańskim lotnisku, nie wiedząc, co się dzieje.– Podróżnik Anne Estabrook
Mario Marcel powiedział, że on i jego żona czekali od około 3 nad ranem w poniedziałek na międzynarodowym lotnisku Pearson w Toronto, aby wejść na pokład samolotu na Kubę.
Para kupiła bilety na wycieczkę do Sunwinga wczoraj o 20:00 w nadziei, że zobaczy teściową Marcela, zanim umrze.
Marcel powiedział, że otrzymał wiele telefonów z Kuby w związku z opóźnieniem z pytaniem, kiedy przybędą. Kiedyś ukochana osoba powiedziała mu, że zostało jej tylko kilka godzin życia.
Nie wiemy, czy zdążymy na czas – powiedział płacząc Marcel.
Tymczasem linia lotnicza twierdzi, że „trwają najlepsze próby”, aby poinformować pasażerów o tym, jak wpłynie to na ich loty, i zachęca pasażerów korzystających z regularnych lotów następnego dnia do sprawdzenia statusu swoich lotów przed udaniem się na lotnisko.
Mówi, że koordynuje również zakwaterowanie w hotelach i transport na lotnisko ze swoją firmą zarządzającą miejscami docelowymi.
Znając swoje prawa
Rzecznik pasażerów Gabor Lukaks powiedział, że utrzymanie systemu komputerowego jest obowiązkiem prywatnych linii lotniczych.
„Mogą być naprawdę niezwykłe obowiązki, takie jak włamanie, takie jak przypadkowe przecięcie kabli internetowych, ale linie lotnicze muszą stawić czoła nieprzewidzianym okolicznościom” – powiedział.
Powiedział, że w przypadku opóźnienia pasażera lub odwołania lotu z przyczyn zależnych od przewoźnika pasażer jest winien nie tylko wyżywienie, zakwaterowanie i ekspresowy transport do miejsca docelowego, ale także 1000 dolarów rekompensaty pieniężnej za niepokój.
„Jeśli inne linie lotnicze nie zostaną naruszone, Sunwing powinien kupić bilet za swoją cenę na loty innych linii lotniczych” – powiedział.
Joaquin Chanchan, mieszkaniec Montrealu podróżujący do Dominikany na zjazd rodzinny, powiedział, że upewni się, że wypełni wszystkie dokumenty potrzebne do zrekompensowania straconego dnia z podróży.
„Przyjechaliśmy w południe, a teraz jest siódma wieczorem, więc przegapiliśmy pierwszy dzień naszych wakacji” – powiedział Chanchan.
„Oczekuję rekompensaty za to.”
Jest to dobra część praw pasażerów, mówi Lukács i wzywa ich do uświadomienia sobie braku przejrzystości w stosunku do linii lotniczych.
„Nie pytasz linii lotniczych o swoje prawa, mówisz im o swoich prawach” – powiedział.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”