General Motors (GM) opublikował swój raport o wynikach za pierwszy kwartał, który wstrząsnął oczekiwaniami dotyczącymi zysków, ale firma jeszcze nie wyszła z lasu.
GM złapał metaforyczne spodnie, gdy wprowadził Forda F-150 Lightning i Mustanga Mach-E, dając długoletniemu rywalowi GM przewagę w dwóch szybko rozwijających się segmentach. Jednak od tego czasu GM dokonał remontu i jest teraz bliski oferowania własnych ofert elektrycznych. Przy dzisiejszych zarobkach General może być gotowy do wejścia do segmentu pojazdów elektrycznych — strzelby — ale wyzwanie związane z produkcją pojazdów elektrycznych pozostaje zniechęcające.
według CNBCGeneral Motors znacząco przebił oczekiwania inwestorów co do zysków w pierwszym kwartale roku. Największy amerykański producent samochodów wygenerował łączne przychody w wysokości 39,99 mld USD, w porównaniu do oczekiwanych przez inwestorów 38,96 mld USD. Znajduje to również odzwierciedlenie w zyskach na akcję, gdzie GM zarabia 2,21 USD na akcję w porównaniu do 1,73 USD na akcję.
Pomimo tych imponujących zysków, zyski GM spadły, ponieważ firma nadal inwestowała w produkcję, co skutkowało spadkiem zysków o 18% rok do roku, mimo że zyski wzrosły o 11,1% w tym samym przedziale czasowym. Mimo to firma była wystarczająco pewna swoich zysków, aby zaoferować inwestorom kolejną solidną dywidendę w wysokości 0,09 USD na akcję.
Po tej pozytywnej dla inwestorów wiadomości kierownictwo GM wygłosiło wiele ekscytujących oświadczeń, z których jednym z nich była dyrektor generalna firmy, Mary Barra. „Po raz kolejny osiągnęliśmy wysokie zyski dzięki dużemu popytowi klientów na nasze pojazdy, naszemu intensywnemu skupieniu się na doskonałości operacyjnej oraz wspaniałej pracy zespołowej między GM, naszymi dealerami, dostawcami i związkami zawodowymi” — zaczął Barra. Kontynuując, dyrektor generalny skupił się na imponującym ożywieniu GM na rynku chińskim i planach produkcji samochodów elektrycznych, które pojawią się online jeszcze w tym roku.
„Jak wspomniałem, planujemy wyprodukować 400 tys. W nadchodzących tygodniach i miesiącach będziemy dzielić się ekscytującymi wiadomościami na temat naszego rosnącego portfolio samochodów elektrycznych Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac i Bright Drop. Obejmuje to udowodnienie, że „praca” i „zasięg” nie są wyłącznymi określeniami dla Chevroleta Silverado EV i GMC Sierra EV.”
Patrząc w przyszłość, GM z pewnością ma wiele powodów do ekscytacji, być może przede wszystkim porzuca swojego byłego lidera sprzedaży pojazdów elektrycznych, Bolt i Bolt EUV, zamiast skupiać się na nowych produktach z najwyższej półki. Jednak, jak pokazuje niemal każdy producent samochodów na rynku, rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych to nie lada wyczyn.
Co sądzisz o artykule? Czy masz jakieś uwagi, pytania lub wątpliwości? Głosujcie na mnie mailowo na adres william@teslarati.com. Możesz także połączyć się ze mną na Twitterze @William Writin. Jeśli masz wskazówki dotyczące nowości, napisz do nas na adres Tips@teslarati.com!
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”