Kapsuła Boeinga CST-100 Starliner dołączyła do lotu rakietowego.
spiętrzonych techników Starliner Na szczycie United Launch Alliance (ULA) Atlas V Rakieta w środę (4 maja) w ośrodku pionowej integracji (VIF) ULA w Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie.
ULA i Boeing przygotowują się do Orbital Flight Test 2 (OFT-2), ważnej bezzałogowej misji testowej, aby Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS) zaplanowano na 19 maja. Jeśli wszystko pójdzie dobrze z OFT-2, jest prawdopodobne, że Starliner będzie mógł w najbliższej przyszłości przenosić astronautów NASA do iz orbitującego laboratorium.
Kino: Misja Boeinga Starliner OFT-2 na zdjęciach
Starliner przeniósł się do VIF w środę z komercyjnej załogi Boeinga i obiektu przeładunkowego w NASA Centrum Kosmiczne im. Kennedy’egoZnajduje się obok stacji kosmicznej Cape Canaveral. Przedstawiciele ULA powiedzieli, że kapsuła wykonała lot na szczycie zrobotyzowanego nośnika ładunku ULA, poruszającego się z maksymalną prędkością 5 mil na godzinę (8 km/h).
Zbliżając się do VIF, przewoźnik podszedł do wejścia do 30-piętrowego budynku i zatrzymał pojazd. Napisałem w oświadczeniu środa. „Czteropunktowe zawiesie do podnoszenia, zwane Handling Fixture Hoist Tool, jest przymocowane do suwnicy Starliner, aby ostrożnie podnieść statek kosmiczny do Atlasu V czekającego w VIF na pokładzie mobilnej platformy startowej”.
Jak sama nazwa wskazuje, OFT-2 będzie drugą próbą Boeinga w bezzałogowej misji testowej na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Pierwszy, który wystartował w grudniu 2019 r., został skrócony po Starliner Doznał wielu usterek oprogramowania Nie był w stanie spotkać laboratorium, które wirowało.
OFT-2, który będzie używał innego Starlinera niż oryginalny OFT, sam miał pewne problemy. Misja miała rozpocząć się w sierpniu zeszłego roku, ale wstępne kontrole wykazały zablokowane zawory w module serwisowym kapsuły.
Po długim dochodzeniu zespoły Boeinga i NASA Określ przyczynę – Utleniacz reagował z wilgocią w powietrzu, powodując wytwarzanie kwasu azotowego, który następnie wytwarzał produkty korozyjne, które upośledzają działanie zaworu – i wymyślono środki łagodzące. A Starliner przygotowuje się teraz do ponownego startu.
Boeing otrzymał kontrakt z programem Commercial Crew NASA i zamierza rozpocząć latanie astronautów Starlinerem pod koniec 2022 roku, jeśli proces OFT-2 przebiegnie pomyślnie. SpaceX Ma podobną ofertę i już działa z kapsułą Dragon i pociskiem Falcon 9; Elon Musk uruchomił czwartą operacyjną misję astronautów NASA, znaną jako Załoga 427 kwietnia.
Mike Wall jest autorem „Za granicąBook (Great Grand Publishing House, 2018; ilustracja Carl Tate), książka o poszukiwaniu istot pozaziemskich. Śledź go na Twitterze Umieść tweeta. Śledź nas na Twitterze Umieść tweeta lub wł. Facebook.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”