Natychmiast po wprowadzeniu na rynek zaktualizowanych wersji słuchawek Elite 10 i Elite 8 Active Jabra twierdzi, że całkowicie opuści rynek słuchawek dousznych dla konsumentów. Spółka-matka Jabra GN ogłosiło koniec Gama produktów audio Elite i Talk ma „zwiększyć koncentrację i zasoby na najbardziej atrakcyjnych częściach” działalności, powołując się na rosnące koszty konkurencji.
„Rynki zmieniały się z biegiem czasu i według naszej dzisiejszej oceny nie możemy osiągnąć godziwego zwrotu z inwestycji w porównaniu z wieloma innymi możliwościami, jakie mamy w naszej branży słuchowej, przedsiębiorstwach i grach” – powiedział Peter Karlstromer, dyrektor generalny GN. „Jestem bardzo wdzięczny naszym partnerom detalicznym, którzy wspierają nas w naszych liniach produktów Elite i Talk, a także konsumentom, którzy sprawiają, że jesteśmy częścią ich życia”.
Odejście Talk — staromodnie wyglądającego zestawu monofonicznych słuchawek nausznych Bluetooth — nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę spadek w tej kategorii, ale seria bezprzewodowych słuchawek dousznych Jabra Elite została ogólnie dobrze przyjęta od czasu ich wprowadzenia na rynek w 2016 roku Jest to następstwem decyzji podjętej w zeszłym roku. Zmieniając orientację oferty Elite na rynek audio premium, rodzice Jabry twierdzą obecnie, że poziom inwestycji wymagany do utrzymania konkurencyjności jest „nieuzasadniony w dłuższej perspektywie”, mimo że początkowo prowadził do „większej rentowności”.
Jednak Jabra nie jest całkowicie poza kategorią audio Trendy cyfrowe Zaznaczając, że spółka będzie w dalszym ciągu rozwijać swoją działalność ukierunkowaną na instytucje Skład ewoluuje. Słuchawki douszne Elite 8 Active i Elite 10 drugiej generacji będą nadal dostępne w sprzedaży jeszcze w tym miesiącu jako ostatnie pozycje w ofercie Elite. Jabra będzie nadal zapewniać wsparcie dla produktów „przez kilka lat” i spodziewa się wyczerpać pozostałe zapasy do końca 2024 r.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.