Treść artykułu
Hiszpańska firma, której celem jest zabieranie turystów na skraj kosmosu, porównuje loty balonem do stratosfery jako spokojny „kemping” w przeciwieństwie do krótszej, intensywnej i surowej turystyki kosmicznej oferowanej przez firmy takie jak Virgin Galactic i Blue. Pochodzenie.
Aureola kosmiczna Firma ma nadzieję odbyć swój pierwszy komercyjny lot w 2026 r. i w tym miesiącu na konferencji prasowej w Londynie zaprezentowała swoją kapsułę ciśnieniową o nazwie Aurora.
Treść artykułu
Kapsuła – HALO czasami nazywa ją „statekiem kosmicznym”, chociaż nie poleci wystarczająco wysoko, aby dosięgnąć tego, co się w niej znajduje. Powszechnie uważa się, że jest to przestrzeń kosmiczna Ma około 3,5 metra wysokości i pięć metrów szerokości, a jego powierzchnia wewnętrzna wynosi około 30 stóp kwadratowych, czyli 2,8 metra kwadratowego. Powierzchnia sześcienna nie jest mierzona i – ponownie, w przeciwieństwie do projektów turystyki kosmicznej napędzanej rakietami – pasażerowie nie osiągną podczas lotu stanu nieważkości.
Zamiast tego maksymalnie ośmiu pasażerów plus pilot wyruszy w sześciogodzinny lot, z czego cztery spędzą w stratosferze, 35 kilometrów nad Ziemią. Jest to wystarczająco wysoko, aby zobaczyć czerń przestrzeni powyżej i wyraźną krzywiznę Ziemi poniżej.
„To powinno być niesamowite przeżycie” – powiedział na konferencji prasowej Frank Stevenson, który kierował projektem kapsuły. „To przeżycie na wysokim poziomie dla osób, które są przyzwyczajone do podróżowania pierwszą klasą, a nie klasą ekonomiczną”.
Zamiast wznosić się za pomocą rakiety, kapsuła HALO zostanie przeniesiona pod ogromnym balonem o wysokości około 140 metrów. Podczas lądowania balon oddzieli się od kapsuły, która następnie zostanie opuszczona na Ziemię za pomocą sterowanego spadochronu. Spadochron typu paralotniowego był testowany w zeszłym roku na dnie wyschniętego jeziora w Kalifornii.
Treść artykułu
Moc balonu oznacza także, że wznoszenie odbędzie się z prędkością 20 km/h. „Wystartowanie będzie jak podróż windą” – powiedział na konferencji prasowej Carlos Mera, dyrektor generalny HALO.
Gdyby siły grawitacji nie były tak strome, ceny by nie były. Blue Origin notorycznie milczy, jeśli chodzi o koszty suborbitalnych lotów kosmicznych – William Shatner lata za darmo, ale Virgin Galactic pobiera za lot 450 000 dolarów. HALO to względna okazja – bilet kosztuje 164 000 dolarów, chociaż jedna trzecia ceny zapewnia około jedną trzecią odległości nad Ziemią – 35 kilometrów w porównaniu z około 100 kilometrami, jakie osiągają loty rakietowe.
HALO nie jest jedyną firmą chcącą wykorzystać rynek balonów wysokościowych. Z siedzibą na Florydzie Perspektywa kosmiczna Niedawno zaprezentowała swój własny „statek kosmiczny” (zwieńczony czymś, co nazywa „balonem kosmicznym”), którego lot planuje w tym roku, a jego ambitnym celem jest przyjęcie płacących pasażerów przed końcem 2024 r. Ogłasza cenę na 125 000 dolarów amerykańskich za przejażdżkę. siedziba.
Tymczasem pod koniec 2022 r. w ramach projektu HALO wystrzelono pełnowymiarową prototypową kapsułę, a swój pierwszy załogowy lot testowy planuje przeprowadzić w przyszłym roku.
„Kiedy rozmawiasz z astronautami, mówią ci, że doświadczenie oglądania planety z góry jest w rzeczywistości czymś wyjątkowym i niezwykłym” – powiedziała Mira. „Jak dotąd tylko 650 osób miało okazję doświadczyć tego efektu masy. Jednak nie trzeba lecieć aż w kosmos, aby go zobaczyć. Mamy nadzieję, że do 2030 r. umożliwimy to doświadczenie 1000 osobom”.
HALO twierdzi, że wystartuje z lokalizacji na pustyni Mojave w Stanach Zjednoczonych, a także w Hiszpanii, Australii i Arabii Saudyjskiej.
Redakcja zaleca
-
Virgin Galactic wysyła pierwszych turystów na skraj kosmosu
-
Próbki Stranded Mars jako koszt balonów powrotnych misji
Udostępnij ten artykuł w swojej sieci społecznościowej
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”