Google przykłada wagę do Billa C-18, ponieważ gigant technologiczny oferuje szkolenia techniczne o wartości 2,7 miliona dolarów Nowości

Google przykłada wagę do Billa C-18, ponieważ gigant technologiczny oferuje szkolenia techniczne o wartości 2,7 miliona dolarów Nowości

Szef działu spraw globalnych Google powiedział, że Kanada powinna uważać na tworzenie przepisów, które zmuszają gigantów technologicznych do płacenia za korzystanie z wiadomości, ponieważ może to mieć niezamierzone konsekwencje.

„Pytanie brzmi, jakie są najlepsze ramy dla uniknięcia niezamierzonych skutków ubocznych nowego rozporządzenia, rzeczy, które mogą rozszerzyć definicję wydawcy poza to, co według ludzi w Kanadzie obejmie lub zapewni to, aby uniknąć tzw. preferencji, nie możemy dłużej nadzorować treści i pomagać w promowaniu najcenniejszych i najbardziej wiarygodnych dostępnych treści” – powiedział Kent Walker podczas wizyty w Toronto.

Jego nacisk na to, co należy wziąć pod uwagę w federalnej ustawie C-18 – ustawie o wiadomościach internetowych – pojawia się, gdy ustawa przechodzi przez Parlament. Ustawa zakończyła drugie czytanie w maju i od tego czasu została skierowana do rozpatrzenia przez Stały Komitet ds. Dziedzictwa Kanadyjskiego.

Ustawa zmusiłaby gigantów technologicznych, takich jak Google i Meta, do zapłaty za ponowne wykorzystanie dziennikarstwa produkowanego przez kanadyjskie organizacje prasowe. Celem jest wyrównanie szans agencji informacyjnych i firm zajmujących się mediami społecznościowymi, które pochłaniają przychody z reklam, podczas gdy wydawcy walczą o utrzymanie rentowności.

Jednak mniejsi wydawcy martwią się, że zostaną pominięci, ponieważ ustawa zmusza tylko gigantów technologicznych do zawierania umów z agencjami informacyjnymi, które mają dwóch lub więcej dziennikarzy w Kanadzie i tworzą treści wykraczające poza jeden temat, taki jak sport czy sztuka.

READ  OpenAI przedstawia niestandardowe aplikacje AI, chcąc rozszerzyć swoją działalność konsumencką ChatGPT

Walker powiedział, że istnieje wiele problemów, które należy rozwiązać, aby znaleźć właściwą równowagę między dużymi i małymi wydawcami, powiedział Walker, który podkreślił: „Jesteśmy przekonani, że możemy współpracować, aby rozwiązać niektóre z tych problemów i wymyślić coś, co działa dla każdego”.

Zapytany o tę równowagę, powiedział: „Z biegiem czasu rozmawialiśmy o idei funduszu cyfrowego, który wspierałby wydawców i który mógłby być otwartym i przejrzystym sposobem na to, i cieszymy się, że nadal możemy wnosić wkład finansowy. ”

Do czerwca firma podpisała umowy z ponad 150 kanadyjskimi publikacjami, w tym Torstar, Globe and Mail, Black Press Media, Postmedia i Le Devoir, w ramach Google News Showcase.

Platforma zapewnia pokojom redakcyjnym dostosowywalną przestrzeń do tworzenia, rozpowszechniania i wyjaśniania kluczowych informacji czytelnikom, dając Kanadyjczykom dostęp do szerokiej gamy treści informacyjnych i potencjalnie płatne subskrypcje mediów.

Google nie ujawnił warunków ani wartości umów.

W poniedziałek ogłosił dodatkowe wydatki w Kanadzie, mówiąc, że firma przeznaczy 2,7 ​​miliona dolarów na dotacje, aby pomóc rdzennej ludności przygotować się do pracy w technologii i nauczyć umiejętności korzystania z mediów w niedostatecznie reprezentowanych społecznościach.

Ponad 1,3 miliona dolarów zostanie przekazane Fundacji Winnipeg na rzecz szkolenia i rozwoju zawodowego, aby wypełnić lukę w umiejętnościach i edukacji między ludnością aborygeńską i nierdzenną.

Pieniądze zostaną przeznaczone na program ComIT Recoding Futures, który uczy rodzimych języków programowania i programów, których poszukują pracodawcy.

Google przekaże również 670 000 USD firmie Actua Science, Technology, Engineering and Mathematics z siedzibą w Ottawie na rozszerzenie programu, który uczy bezbronną młodzież, jak zachować bezpieczeństwo w Internecie i wykrywać nieprawdziwe informacje.

Kolejne 670 000 dolarów zostanie przekazane organizacji MediaSmarts z siedzibą w Ottawie na opracowanie programu edukacyjnego, który pomoże niedostatecznie reprezentowanym społecznościom nauczyć się wykorzystywać umiejętności krytycznego myślenia w kontaktach z treściami online.

READ  Port lotniczy Sydney zgadza się kupić 17,5 miliarda dolarów, gdy Australia rozpoczyna ponowne otwarcie Przez Reuters

„Częścią naszego zobowiązania – które nie dotyczy tylko Kanady, ale jest również ważne dla Kanady – jest upewnienie się, że rewolucja informacyjna działa dla wszystkich” – powiedział Walker.

„Umiejętności cyfrowe będą stawały się coraz ważniejsze w XXI wieku, więc… jak możemy upewnić się, że mamy coś, co zapewni całej społeczności dobrobyt?”

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *