Google oficjalnie potwierdziło, że w aktualizacji Androida 14 występuje błąd. Gigant technologiczny nie tylko przyznał się do problemu, ale także powiedział, że bada błąd, który powoduje problemy dla właścicieli Pixeli posiadających wiele profili użytkowników. Niedawno przedstawiciel firmy potwierdził tę usterkę w narzędziu Google Issue Tracker i powiedział, że zespół „prawie nie pracuje nad jej rozwiązaniem”.
Jak to wpływa na użytkowników?
Problem został początkowo zgłoszony przez właścicieli Pixela 6, u których problemy zaczęły pojawiać się wkrótce po wprowadzeniu Androida 14. Według raportu Ars Technica narzędzie Google do śledzenia problemów przekroczyło 350 odpowiedzi. Odpowiedzi dotyczyły właścicieli wielu różnych urządzeń. Problemy obejmują brakujące aplikacje, ciągłe awarie lub blokowanie całej pamięci wewnętrznej jednego z kont użytkowników na urządzeniu.
Obecnie narzędzie do śledzenia problemów zawiera ponad 420 odpowiedzi. Niektórzy użytkownicy wklejali także pliki dziennika i przesyłali obrazy ekranu telefonu. Wielu użytkowników ujawniło również, że nie może robić zrzutów ekranu raportów telefonicznych na urządzeniu, ponieważ nie ma dostępnego miejsca na ich zapisanie. Wielu użytkowników skarżyło się również, że wydawało się, że zostało zainfekowane oprogramowaniem ransomware.
Dotyczy to urządzeń – Pixel 6, 6a, 7, 7a, Pixel Fold i Pixel Tablet. Funkcja wielu profili w systemie Android 14 umożliwia użytkownikom dostęp do więcej niż jednego profilu na jednym urządzeniu. Użytkownicy mogą także dzielić profile „domowy” i „pracowy”, aby oddzielić swoje dane w zduplikowanych aplikacjach. Mówi się, że błąd dotyczy użytkowników korzystających z tej funkcji.
Co ma do powiedzenia Google
Jak to wpływa na użytkowników?
Problem został początkowo zgłoszony przez właścicieli Pixela 6, u których problemy zaczęły pojawiać się wkrótce po wprowadzeniu Androida 14. Według raportu Ars Technica narzędzie Google do śledzenia problemów przekroczyło 350 odpowiedzi. Odpowiedzi dotyczyły właścicieli wielu różnych urządzeń. Problemy obejmują brakujące aplikacje, ciągłe awarie lub blokowanie całej pamięci wewnętrznej jednego z kont użytkowników na urządzeniu.
Obecnie narzędzie do śledzenia problemów zawiera ponad 420 odpowiedzi. Niektórzy użytkownicy wklejali także pliki dziennika i przesyłali obrazy ekranu telefonu. Wielu użytkowników ujawniło również, że nie może robić zrzutów ekranu raportów telefonicznych na urządzeniu, ponieważ nie ma dostępnego miejsca na ich zapisanie. Wielu użytkowników skarżyło się również, że wydawało się, że zostało zainfekowane oprogramowaniem ransomware.
Dotyczy to urządzeń – Pixel 6, 6a, 7, 7a, Pixel Fold i Pixel Tablet. Funkcja wielu profili w systemie Android 14 umożliwia użytkownikom dostęp do więcej niż jednego profilu na jednym urządzeniu. Użytkownicy mogą także dzielić profile „domowy” i „pracowy”, aby oddzielić swoje dane w zduplikowanych aplikacjach. Mówi się, że błąd dotyczy użytkowników korzystających z tej funkcji.
Co ma do powiedzenia Google
poszerza się
Przedstawiciel firmy zwrócił się do narzędzia Google do śledzenia problemów i powiedział: „Dziękujemy, że zostałeś z nami. Nasz zespół bada problem z pamięcią masową występujący na niektórych urządzeniach Pixel z Androidem 14 i ciężko pracujemy, aby go rozwiązać. Wkrótce zaktualizujemy ten temat, podając więcej szczegółów.
Koniec artykułu
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.