Od stycznia 2020 r. Alphabet, firma macierzysta Google, wydała prawie 100 milionów dolarów na rozszerzenie swojego portfela nieruchomości komercyjnych w Stanach Zjednoczonych, w tym na zakup biura za 28,5 miliona dolarów w Sunnyvale w Kalifornii. u szczytu epidemii.
w ostatnich dniach, wymówić alfabet W styczniu wyda miliard dolarów na biuro przypominające kampus w Londynie. „Wprowadzimy nowe rodzaje przestrzeni współpracy do osobistej pracy zespołowej, a także zapewnimy więcej przestrzeni publicznej, aby poprawić samopoczucie” – powiedział Ronan Harris, dyrektor Google UK Napisał w poście na blogu. „Wprowadzimy komputery zespołowe, które są elastycznymi, nowymi typami przestrzeni, które można rekonfigurować na wiele sposobów, wspierając skoncentrowaną pracę, współpracę lub jedno i drugie, w zależności od potrzeb zespołu. Nowa renowacja obejmie również zadaszone miejsca pracy na zewnątrz, aby umożliwić pracę na zewnątrz. ”
Harris powiedział, że celem jest zapewnienie pracownikom elastycznej przestrzeni z udogodnieniami, które przyciągną ich z powrotem do biura, jednocześnie zdając sobie sprawę, że wielu z nich nadal chce pracować z domu „dwa dni w tygodniu”.
Trend rozbudowy biur wykracza daleko poza Google. W 2019 roku, przed pandemią COVID-19, amerykańskie organizacje zakupiły 60 346 nieruchomości komercyjnych, według Altus Group, firmy zajmującej się nieruchomościami komercyjnymi. Liczba ta spadła do 57 174 w 2020 r., ale w zeszłym roku wzrosła do 78 354 nieruchomości.
W pierwszym kwartale 2022 r. organizacje nabyły już 22 423 nieruchomości komercyjne. Jeśli ten trend się utrzyma, liczba zakupionych w tym roku biurowców przekroczy te nabyte w 2021 roku.
„Liczby te odpowiadają wzrostowi pozyskiwania powierzchni biurowej przez Google, więc wydaje się, że Wielka Rezygnacja nie wpływa negatywnie na firmy, które cenią powierzchnię biurową” – powiedział Ray Wong, wiceprezes ds. operacji danych w Altus Group. „Widzieliśmy dużą aktywność wśród firm technologicznych zajmujących więcej miejsca, nie tylko kupując je, ale także wynajmując. Amazon i Facebooki przyjmują strategię ekspansji”.
Stany Zjednoczone początkowo zrezygnowały ze 138,4 miliona stóp kwadratowych powierzchni biurowej w półtora roku po ogłoszeniu COVID-19 globalną pandemią. Dane pokazały, że coraz więcej firm zaczęło podnajmować swoją powierzchnię, ponieważ siła robocza stała się bardziej elastyczna. Ze względu na niepewność co do tego, jak będzie wyglądać mieszana siła robocza, właściciele nieruchomości i mieszkańcy zaczynają oferować krótsze umowy najmu i okresy podnajmu, wynika z raportu firmy Cushman and Wakefield z 2021 r.
Krótszy okres najmu okazuje się słusznym posunięciem, ponieważ firmy starają się odzyskać tę powierzchnię.
Według niedawnego raportu firmy Cushman and Wakefield, drugi kwartał z rzędu spadły zasoby powierzchni biurowych podnajmu.
„Nie ma jednego standardu na przyszłość” — powiedział Cushman & Wakefield. W swoim ostatnim raporcie. „Większość organizacji uważa, że biuro jest teraz miejscem, w którym można budować kulturę oraz inspirować kreatywność i innowacyjność”.
Na podstawie 90 rynków w USA śledzonych przez Cushman i Wakefield, całkowita aktywność najmu w pierwszym kwartale 2022 r. wzrosła o 19% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r., a aktywność związana z wynajmem za cztery kwartały wzrosła o 41% w stosunku do ubiegłego roku. Tempo wynajmu powierzchni biurowej klasy A wzrosło jeszcze szybciej; To wzrost o 47% rok do roku. Według firmy, z 349 milionami stóp kwadratowych czynszów brutto w ciągu ostatnich czterech kwartałów, Stany Zjednoczone powróciły powyżej historycznej średniej sprzed pandemii wynoszącej 1,4%.
„Powiedziałbym, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Jeśli ktoś powie ci, że w wyniku pandemii wszyscy kurczą się przestrzenią, to nieprawda” – powiedział David Smith, szef działu badań najeźdźców w firmie Cushman i Walkman. . Koncentrują się na przestrzeni współpracy i przestrzeniach różnej wielkości. Widzimy firmy, które chcą poszerzyć swoje portfele inwestycyjne. Nadszedł czas, aby to zrobić. Widzieliśmy to w przypadku innych recesji – utrzymuj miejsce na dłuższą metę po lepszych cenach lub koncesjach. „
Gdy organizacje zaczynają zastanawiać się, jak będzie wyglądać mieszana siła robocza, wiele osób powiększa swój obszar, aby stworzyć bezpieczniejsze, bardziej atrakcyjne miejsca pracy, które zapewniają więcej miejsca między biurkami, „hot desk” (współdzielenie biurek), duży salon lub strefy odpoczynku, i przestrzenie zewnętrzne Największy. Obstawiają również swoje zakłady, że siła robocza będzie z czasem rosła wraz z rozwojem ich działalności.
„Z biegiem czasu, w porównaniu do zeszłego roku, pojawia się coraz większa otwartość na powrót do biura, a Google i właściciele nieruchomości szukają udogodnień, które ponownie spodobają się ludziom” – powiedział Wong. „Dzięki firmom technologicznym będą się rozwijać i przewidywać, jaki będzie ten wzrost. Zdecydowali, że potrzebują potencjalnych nieruchomości na drodze do osiągnięcia swoich celów strategicznych.
„W ostatecznym rozrachunku organizacje skupiają się na odporności”.
Branża technologiczna pozostała dominującą siłą napędową leasingu do końca 2021 r., odpowiadając za 21% działalności w czwartym kwartale, według Jones Lang LaSalle IP (JLL), firmy świadczącej usługi zarządzania nieruchomościami i inwestycjami. Firmy high-tech dodały około 3,3 miliona stóp kwadratowych wynajętej powierzchni biurowej w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2021 roku.
„To nie tylko firmy technologiczne, ale niektóre firmy rozwijają się w oczekiwaniu na wzrost lub dostosowanie swoich wymagań przestrzennych do tego, czego mogą potrzebować za trzy do pięciu lat” – powiedział Wong.
W zeszłym miesiącu średnie obłożenie systemu Kastle Powrót do wagi pracy Wzrósł do 40,5%, w porównaniu z 39% w listopadzie 2021 r. Jest to najwyższy wskaźnik od marca 2020 r., a każde miasto we wskaźniku powrotu do pracy odnotowało wzrost obłożenia. (Skala mierzy obłożenie w 10 obszarach metropolitalnych, w tym w Nowym Jorku, Chicago, Houston i Waszyngtonie)
Kastle Systems to zarządzany dostawca zabezpieczeń dla ponad 10 000 firm na całym świecie; Wykorzystuje dane przepustki identyfikatora pracownika w celu określenia obłożenia miejsca pracy.
Według Petera Meskowitza, dyrektora zarządzającego JLL, w New Wrinkles organizacje decydują się teraz na wynajmowanie nowych lub odnowionych budynków, a nie starych zasobów, które z większym prawdopodobieństwem zostaną przekształcone w mieszkalne lub duże powierzchnie mieszkalne lub pomocnicze obiekty mieszkalne.
Firmy stosują również model przestrzeni do współpracy lub „biura ekspresowego”, powiedział Phil Ryan, dyrektor ds. badań w USA w JLL, w którym biura są współdzielone w zależności od zaplanowanych dni pracy biura.
Według Robin Powered Inc., wykorzystanie biura powoli rośnie, głównie dlatego, że obawy pracowników dotyczące COVID-19 zanikają, a globalne firmy narzucają pewien poziom frekwencji w biurze. , firma sprzedająca oprogramowanie umożliwiające pracownikom rezerwowanie czasu pracy.
Amerykańscy pracownicy pracowali w biurze średnio 4,9 dnia w miesiącu, w porównaniu z 3,7 dnia jeszcze w grudniu 2021 r., według danych Nowy raport od Robin. „…dobrze jest widzieć powolny i stały rozwój, mimo że wariant Omicron spowolnił wzrost w tej kategorii w styczniu” — powiedział Eric Laney, dyrektor ds. analiz produktów w firmie Robin.
Według Robina, zarówno Stany Zjednoczone, jak i Europa odnotowały 18% wzrost całkowitej liczby pracowników pracujących w biurze w pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu z ostatnimi trzema miesiącami 2021 r.
„Te liczby nie mówią całej historii” – powiedział Laney. Post na blogu. „Pomimo stałego tempa wzrostu średnie dzienne wskaźniki obłożenia dla obu regionów są bardzo różne. Firmy amerykańskie mają 25% pojemności biurowej, podczas gdy w Europie jest to 35%, co wskazuje, że członkowie zespołu z UE częściej pracują w biurze.”
Współczynnik odrzuceń — odsetek osób, które przychodzą do biura tylko raz w ciągu 30 dni — spadł do 18% w pierwszym kwartale 2022 r., najniższego poziomu od wiosny 2021 r., wskazując, że ludzie wracają do biura bardziej konsekwentnie, według Lani.
Ruch biurowy nie ogranicza się tylko do pracowników. Przeciętna firma przyjmuje około pięciu gości miesięcznie. Według Lani najczęstszymi typami gości są uczestnicy imprez firmowych (20 proc.) i klienci (15 proc.).
Według Davida Lewisa, dyrektora generalnego Operations Inc, firmy konsultingowej zajmującej się zasobami ludzkimi z Connecticut, firmy, które chcą mieć ludzi w swoich biurach, powinny skupić się na marchewce, a nie na kiju. Innymi słowy, pozwól pracownikom samemu odkryć korzyści płynące z przebywania w biurze, zamiast zmuszać ich do tego.
Podczas gdy frekwencja w biurach pozostaje poniżej poziomu sprzed pandemii, według Cushman i Wakefield nadal wzrastała do marca, a przeprojektowane miejsca pracy prawdopodobnie będą napędzać popyt w 2022 roku.
Pracownicy, którzy mieli pozytywne doświadczenia podczas pierwszej wizyty w biurze, przychodzili o 10% częściej niż ci, którzy mieli negatywne doświadczenia, wynika z badania Robin Powered.
Zwrot kosztów w biurze będzie zróżnicowany w zależności od jakości wykonania, kategorii i typu podrynku. Jak dotąd subrynki podmiejskie odbudowują się nieco szybciej, a popyt na powierzchnię biurową klasy A pozostaje wyższy. Biura klasy A to najbardziej prestiżowe budynki, które konkurują o użytkowników biur premium z ponadprzeciętnymi czynszami za daną powierzchnię.
„Pracownicy chcą mieć dobre doświadczenia w biurze” – mówi Cushman and Wakefields-Smith. „Chcą lepszej jakości powietrza i dostępu na zewnątrz, chcą być w najlepszych lokalizacjach. Wszystkie te rzeczy są ważniejsze w zwinnym środowisku pracy i sprawiają, że jest ono opłacalne i produktywne dla pracownika”.
Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”