Galeria sztuki Hermit Space Pekin Maha / RSAA/Büro Ziyu Zhuang

Opis tekstowy dostarczony przez architektów. MAHA HERmit Space znajduje się na terenie Central Parku ekskluzywnej społeczności w centralnej części Pekinu. Składa się z trzech odrębnych obszarów: „Obszar wyspy”, „Obszar jaskiń” i „Obszar doliny”. Pierwotnie były to trzy niezależne dziedzińce zagłębione w podziemnym parkingu społeczności. Zachowując szczególną wartość tego miejsca, BUZZ zdefiniował go na nowo poprzez trzy różne podejścia projektowe, nadając przestrzeni zupełnie nowe doświadczenie. To przeprojektowanie ma na celu ulepszenie cech społeczności i krajobrazu, aby spełnić wymagania przestrzeni sztuki współczesnej, która służy jako złożone centrum treści.
„Przestrzeń wyspowa” znajduje się w centralnej części trzech placów i jest jednocześnie największa. Szczyt przestrzeni zaprojektowano jako kasetonowy „dach” otoczony okręgiem świetlików. Naturalne światło przepływa od góry do dołu, sprawiając wrażenie metalowej wyspy unoszącej się w kręgu światła. Projekt w centrum głównej sali wystawowej nawiązuje do sufitu. Od strony oddalonej od wejścia znajduje się również niska sala wielofunkcyjna, która przekształca Islet Space nie tylko w przestrzeń wystaw sztuki, ale także w nową przestrzeń społeczną do spotkań i zgromadzeń.
„Przestrzeń jaskiniowa” ma swój kształt z gładkiej krzywizny przypominającej szczelinę w ziemi, której wejście jest naturalnie skierowane w dół do konstrukcji. Popołudniowe światło słoneczne przesączające się przez okoliczne budynki rzucało cienie na ziemię przez pęknięcia, pozostawiając cienie kołyszących się drzew. Nocą oświetlenie wnętrza przenika przez szczelinę, tworząc nowy, odkrywczy obraz. Wewnątrz przestrzeni ma miękką formę przypominającą zatoczkę, z otaczającą i półotwartą strukturą, która zaprasza cechy krajobrazu do przestrzeni wewnętrznej.
Nadaje to wzniosłości wykraczającej poza estetykę architektoniczną, wraz z „historyczną” jakością związaną z eksperymentami biologicznymi. Ciągłe ściany utworzone przez wnękę pozwalają przestrzeni wystawienniczej nie tylko pomieścić wielkoformatowe rzeźby i współczesne instalacje, ale także dostosować się do nowej sztuki medialnej opartej na wystawach, płynnie łącząc przestrzeń z wystawionymi dziełami sztuki, stając się w ten sposób zupełnie nowym obszarem artystycznym średni.
„Przestrzeń Doliny” zlokalizowana jest pomiędzy „Przestrzenią Wyspy” a „Przestrzenią Jaskini”, ograniczając funkcje galerii sztuki i bardziej przypominając centrum aktywności społecznej. Na zewnątrz znajduje się skatepark, natomiast wewnątrz znajduje się ścianka wspinaczkowa i sale zabaw. Kwadratowa bryła dachowa skateparku umieszczona jest obok ściany wspinaczkowej w zagłębionej przestrzeni.
Dynamiczne sylwetki narciarzy rzucają cienie na ściankę wspinaczkową, tworząc interesującą grę światła i cienia pomiędzy dwoma niepowiązanymi, ale oddzielonymi przestrzennie aktywnościami. W profilu przestrzennym tworzy to interesującą sytuację uskokową przypominającą dolinę. Posiadanie centrum aktywności jest doskonałym uzupełnieniem pozostałej przestrzeni wystawienniczej. Jest ściśle powiązany z powierzchnią podłogi i jest wykorzystywany na lokalnych rynkach sztuki lub w działaniach twórczych, tworząc zupełnie nową interaktywną perspektywę.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”