Kiedy w niedzielę studentka Jessica Quiring przybyła na lotnisko w Calgary, dowiedziała się, że jej lot liniami Flair Airlines do Abbotsford został odwołany. Wracała do domu, do Fraser Valley na przerwę w czytaniu, i była zszokowana, gdy dowiedziała się, że zmiana rezerwacji oferowana przez Flaira wylatuje za dwa dni.
„Zadzwoniłem więc pod numer 1-800 i czekałem godzinę” – powiedział Quiring.
Czekając, dowiedziała się o nowych przepisach obowiązujących w Kanadzie mających na celu ochronę pasażerów linii lotniczych.
„Prawo jest krystalicznie jasne” – powiedział Gabor Lukács, obrońca praw pasażerów linii lotniczych. „Duży przewoźnik musi zmienić rezerwację pasażera w konkurencyjnej linii lotniczej, jeśli nie może zarezerwować pasażera w ciągu dziewięciu godzin we własnej sieci”.
Uzbrojony w te informacje, Quiring mógł w końcu porozmawiać przez telefon z klientem Flaira.
„Powiedziałem: «Chłopaki, zarezerwujcie mi bilet konkurencyjnych linii lotniczych». Po prostu odmówili. „Zapytałem kilka razy i przeczytałem słowo po słowie na stronie internetowej, a oni powiedzieli: «Przykro nam, ale nie możemy w niczym pomóc»” – powiedział Quiring.
Nie chcąc czekać dwóch dni, zapłaciła z własnej kieszeni za lot Lynx Air do Vancouver i opublikowała film z tej męki na TikToku.
„Nie spodziewałem się, że ktokolwiek to zobaczy. Byli to bliscy przyjaciele i rodzina, ale film miał prawie milion wyświetleń, co jest absolutnym szaleństwem. Wiele innych osób podzieliło się swoimi historiami i tym, jak im się to przytrafiło” – powiedział Quiring.
Gdy TikTok stał się wirusowy, Flair skontaktował się z 21-latkiem.
„Powiedzieli, że agent się mylił i to mylił się, a ja powinienem był dostać bilet lotniczy od konkurencyjnej linii lotniczej, który mi dano” – powiedział Quiring.
W oświadczeniu dla CTV News dyrektor ds. wsparcia Flair, Lena Lally, powiedziała: „Szczerze przepraszamy panią Quiring za przeżycie, jakiego doświadczyła. W przypadku odwołania lotu zapewniamy wszystkim pasażerom możliwość odszkodowania zgodnie z wytycznymi APPR: Zmiana rezerwacji na Flair lub innej linii lotniczej lub anulowanie rezerwacji ze zwrotem pieniędzy.Podczas tego procesu wystąpił odosobniony błąd w przypadku pani Quiring.Kiedy się o tym dowiedzieliśmy, natychmiast skontaktowaliśmy się z nią, aby przeprosić i zaoferować odszkodowanie.
Lukacs twierdzi jednak, że jest to problem systemowy, a nie odosobniony przypadek. Obwinia rząd federalny za nieegzekwowanie prawa.
„Powinno się zdarzyć, że linie lotnicze dopuszczające się takich systemowych naruszeń – i podkreślam, że nie tylko Flair, Westjet popełnia w tym zakresie znacznie większe wykroczenia niż Flair – powinny zostać ukarane bardzo wysokimi karami”. jeden, powiedział Lukacs, dodając, że maksymalna kara na mocy obecnych przepisów wynosi 25 000 dolarów, „i w każdym przypadku łamią prawo”.
Ale te kary nie zostały nałożone. Typowa kara za niezapewnienie odpowiedniego alternatywnego środka transportu wynosi kilkaset dolarów za każde naruszenie. „To nie ma realnej mocy odstraszającej” – powiedział Lukacs.
Jego rada dla podróżników, którzy znaleźli się w takiej samej sytuacji jak Góring? Wyjaśnij, że spodziewasz się rezerwacji lotu konkurencji. Jeśli linia lotnicza tego nie akceptuje, zarezerwuj ten lot samodzielnie i dokonaj zwrotu kosztów.
„Jednak nie przyjmuj zwrotu pieniędzy. Typowa sztuczka polega na tym, że próbują odzyskać Twoje pieniądze, a kiedy zaakceptujesz zwrot pieniędzy, umywają od Ciebie ręce”.
Quiring otrzymała zwrot kosztów przejazdu konkurenta, ale podejrzewa, że stało się tak tylko dzięki wideo, które stało się wirusowe.
Chciałaby także kary finansowej dla linii lotniczych, które wielokrotnie ignorują przepisy, i dodała: „Uważam, że to prawo jest świetne, ponieważ chroni pasażerów i powinniśmy móc na nim polegać oraz mieć pewność, że linie lotnicze będą go przestrzegać”.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”