Oczekuje się, że planowana na 4,9 miliarda dolarów fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych w Windsor w prowincji Ontario pomoże miastu odzyskać pozycję kanadyjskiej stolicy samochodowej, która zapowiada się jako ważny generator gospodarczy i tworzenie tysięcy nowych miejsc pracy.
„To wielka wiadomość, nie tylko dla kanadyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jest to wielka wiadomość dla Windsor, kanadyjskiej gospodarki i kanadyjskich miejsc pracy”, powiedział Brian Kingston, dyrektor generalny Canadian Automobile Manufacturers.
„Wiemy, że przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie poważne przejście na elektryfikację, a Kanada, aby zapewnić inwestycję tej wielkości i zakresu w produkcję baterii… wskazuje, że jesteśmy graczem w tej transformacji”.
Środa, Południowokoreański producent baterii LG Energy Solution i europejski producent samochodów Stellantis, wraz z trzema szczeblami władzy, Ogłoszono „Największą inwestycję w samochody” w prowincji i kraju, który sprowadzi do Kanady pierwszą fabrykę akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych (EV). Prace mają się rozpocząć w 2024 roku.
Premier Ontario Doug Ford określił fabrykę jako „zmieniającą zasady gry” i powiedział, że stawia prowincję w „awangardzie rewolucji samochodów elektrycznych”.
Ford nie ujawni kwoty pieniędzy podatników, które zostaną wydane na fabrykę, dodając: „To wprowadziłoby pewne negocjacje, które będą kontynuowane również z innymi firmami, ale to ogromna inwestycja i setki milionów dolarów”.
Według Stellantis i LG, zakład ma stworzyć 2500 nowych miejsc pracy i dostarczyć baterie do fabryk Stellantis w Ameryce Północnej, jednej z dwóch firm budowanych przez obie firmy.
Fabryka może stworzyć „do 10 000 miejsc pracy”
Ta wiadomość jest mile widziana przez wielu w branży motoryzacyjnej w Windsor, Co przyniosło ogromne straty w pracy W ostatnich latach.
Justin Falconer, dyrektor generalny Workforce Windsor-Essex, powiedział, że oprócz 2500 miejsc pracy w zakładzie, spodziewa się „do 10 000” miejsc pracy typu spin-off.
Stacje ładowania, partnerzy w łańcuchu dostaw komponentów elektronicznych i form do baterii, badania i rozwój oraz transport baterii to tylko niektóre z obszarów, które zdaniem Falconera mogą przyczynić się do wzrostu liczby miejsc pracy.
Na tej podstawie, powiedział Falconer, szkoły policealne prawdopodobnie będą chciały wprowadzić nowe programy edukacyjne i szkoleniowe w pojazdach elektrycznych.
Powiedział, że łącznie istnieje już około ośmiu programów związanych z branżą pojazdów elektrycznych w lokalnych instytucjach, ale powiedział, że mogą dążyć do zwiększenia liczby programów certyfikacji lub dodania programów przyspieszonych szkoleń, które „podniosą lub poprawią kwalifikacje petent.”
„Spodziewam się, że będzie to bardzo zaawansowany technologicznie zakład z robotyką i inżynierią” – powiedział.
„Zobaczymy, jakie standardy zastosuje LG i oczywiście będziemy z nimi współpracować, aby zapewnić im dostęp do wykwalifikowanych pracowników, których będą musieli zatrudnić w tym zakładzie”.
Yvonne Bellon, prezes WEtech Alliance – wspierającego firmy technologiczne w regionie – powiedziała, że miasto idealnie pasuje, jeśli chodzi o talenty technologiczne „potrzebne do napędzania nowej branży”.
Powiedziała również, że to dobra okazja, aby zdywersyfikować sektor motoryzacyjny tak, aby obejmował „każdą płeć i każdą rasę”.
„Tradycyjnie wiemy, że sektor samochodowy to głównie mężczyźni” – powiedziała.
„To decydujący moment, aby zapewnić, że ta nowa generacja, ten nowy sektor nie jest budowany tylko dla wszystkich, ale jest budowany przez wszystkich”.
Względy środowiskowe
Podczas środowego ogłoszenia politycy powiedzieli, że zakład przesuwa kraj w kierunku spełnienia celów rządu federalnego w zakresie zerowej emisji.
Plan federalny zakłada, że do 2030 r. połowa wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w Kanadzie będzie pojazdami o zerowej emisji. Pięć lat po tej dacie wszystkie nowe samochody sprzedawane muszą być bezemisyjne.
Jednak Kingston powiedział, że obecnie tylko pięć procent wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w Kanadzie to samochody elektryczne. Powiedział, że aby zwiększyć popyt, należy stworzyć zachęty dla konsumentów i więcej infrastruktury, takiej jak stacje ładowania, aby wspierać pojazdy.
Podczas gdy pojazdy elektryczne mają zerową emisję, procesy związane z akumulatorem i częściami pojazdów elektrycznych nie są, powiedział Derek Coronado, koordynator Citizens Environmental Alliance w południowo-zachodnim Ontario.
„Pojazdy o zerowej emisji są mniej intensywne pod względem emisji gazów cieplarnianych, które wytwarzają z oczywistych powodów, jednak nadal produkujesz stal. Nadal produkujesz gumę. Nadal wytwarzasz materiały, które są wykorzystywane do rozwoju i produkcji tego samochodu „. powiedział, dodając, że same baterie wymagają wydobycia materiałów.
Te wydobyte materiały takie jak kobalt, lit, nikiel, Pochodzi z Pierścienia Ognia w północnym Ontario, a procesy wykorzystywane do jego oddziaływania na Ziemiępowiedział Coronado.
Miłośnicy samochodów elektrycznych nie mogą się doczekać produkcji
Lokalna grupa reprezentująca właścicieli pojazdów elektrycznych jest zadowolona, słysząc o takim planie, który pojawi się w tej okolicy.
Oznaczałoby to wzrost wielkości produkcji, co obniżyłoby ceny pojazdów, czyniąc modele głównego nurtu bardziej dostępnymi dla ogółu społeczeństwa, powiedział Pino Mastroianni, prezes Stowarzyszenia Pojazdów Elektrycznych w Windsor-Essex.
„Jedyny sposób na pracę [EVs] Można to osiągnąć, budując je luzem lub luzem, więc jest to krok naprzód – powiedział, dodając, że popyt rośnie z roku na rok.
„Ludzie, którzy już zdali sobie sprawę, że sprzedaż samochodów elektrycznych wzrośnie, zdają sobie sprawę, że jeśli my ich nie wyprodukujemy, zrobi to ktoś inny, więc musimy rozpocząć lokalną dostawę samochodów elektrycznych dla osób, które chcę je.”
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”