- Napisane przez Mariko Aoi
- Reporter biznesowy
Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
Gracze Kansas City Chiefs Patrick Mahomes i Travis Kelce
Trzy gigantyczne amerykańskie firmy medialne ogłosiły nową platformę do transmisji wydarzeń sportowych, która zostanie uruchomiona jesienią.
The Walt Disney Company jest właścicielem ESPN, Fox Corp i Warner Bros. Discovery posiada szeroki zakres praw sportowych, w tym prawa do Mistrzostw Świata FIFA, Formuły 1, NFL, NBA i Major League Baseball.
Mają nadzieję przyciągnąć młodszą publiczność i zaoszczędzić koszty.
Usługa będzie miała „nową markę z niezależnym zespołem zarządzającym”, z której będzie można korzystać poprzez nową aplikację.
Ich ceny zostaną ogłoszone później, wg Ich oświadczenie.
Każda spółka będzie właścicielem jednej trzeciej wspólnego przedsięwzięcia i będzie miała równą reprezentację w zarządzie – twierdzą spółki.
Ogłoszenie to następuje w czasie, gdy ligi sportowe pobierają wyższe opłaty za prawa do transmisji.
Zamiast ograniczać się wyłącznie do operatorów telewizji linearnej, opłaty w coraz większym stopniu dzielone są pomiędzy dystrybutorów multimediów.
Jak wynika z ich oświadczenia, produkt połączy linearne sieci sportowe z siecią Disneya na żywo ESPN+.
Dodali, że celem nowej spółki joint venture jest „służenie fanom sportu, zwłaszcza tym spoza tradycyjnego pakietu płatnej telewizji”.
Abonenci będą mieli także możliwość łączenia produktu z platformami streamingowymi Disney+, Hulu i Max.
Bob Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company, nazwał tę premierę „ogromną wygraną dla fanów sportu i ważnym krokiem naprzód dla branży medialnej”.
Dyrektor generalny Fox Lachlan Murdoch powiedział, że usługa będzie oferować „wiele niesamowitych treści sportowych w jednym miejscu”, natomiast dyrektor generalny Warner Bros. David Zaslav powiedział, że usługa będzie oferować „wiele niesamowitych treści sportowych w jednym miejscu”. Discovery „ucieleśnia naszą zdolność jako branży do napędzania innowacji i świadczenia usług”. Konsumenci mają większy wybór i większą przyjemność.”
W ostatnich latach popularność usług przesyłania strumieniowego wzrosła, a tradycyjne firmy medialne musiały szybko inwestować, aby konkurować z takimi firmami jak Netflix, Amazon Video i Apple TV.
„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.