Drugi podcast studyjny: Plusy i minusy wizualizacji 3D

The Second Studio (dawniej The Midnight Charette) to prosty podcast o projektowaniu, architekturze i życiu codziennym. Prowadzone przez architektów Davida Lee i Marinę Bourderonette, przedstawia różnych kreatywnych profesjonalistów w nieskryptowanych rozmowach, które pozwalają na przemyślane i osobiste dyskusje.
Różnorodna tematyka poruszana jest ze szczerością i humorem: niektóre odcinki to wywiady, inne to wskazówki dla innych projektantów, recenzje budynków i innych projektów lub nieformalne eksploracje codziennego życia i designu. Drugie studio Dostępne również na Itunesa, SpotifyI youtube.
w tym tygodniu David i Marina z FAME Architecture & Design omawiają, w jaki sposób wykorzystują w swoim procesie obrazy i renderingi 3D. Obaj omawiają wartość wizualizacji 3D jako narzędzia do projektowania i komunikacji, ograniczenia i wady wizualizacji 3D oraz sposoby wykorzystania tych elementów wizualnych na różnych etapach projektu.
Powiązane artykuły
21 najbardziej oczekiwanych projektów 2024 roku
Najważniejsze momenty i znaczniki czasu
(00:00) Wprowadzenie i definicja renderingów 3D, renderingów i renderingów fotorealistycznych.
(03:00) Różne korzyści z tworzenia renderingów 3D dla klientów i architektów/projektantów.
W projekcie musi być zachowana spójność architektoniczna. Obiekty, obiekty i części elewacji należy zestawiać kompozycyjnie. Kompozycję rozumie się na kilka sposobów. Pierwszy jest prosto. Patrzenie na coś tylko w widokach z wysokości jest w rzeczywistości bardzo przydatne, ponieważ łatwiej jest dostrzec jego wady. Będąc na orbicie 3D, nie można osiągnąć tak dużej wysokości.
(08:00) Wady wyświetlaczy 3D.
Łatwo jest sprawić, by rendering 3D wyglądał tak przekonująco. Często jednak dla niewprawnego oka klienta tak naprawdę nie przekonuje projekt. Bardziej przekonuje ich maszyna projekcyjna. Piękno oświetlenia, materiałów i rzucanego cienia liści. […] To, że coś wygląda dobrze w serialu, nie oznacza, że wygląda dobrze w prawdziwym życiu.
To, co robimy w biurze, polega na ciągłym przełączaniu się między różnymi narzędziami, aby uzyskać najlepsze wyniki. Oznacza to poruszanie się pomiędzy planami pięter, elewacjami, szkicami i modelem 3D. Myślę, że pozwala to na lepsze zrozumienie projektu i to pod wieloma względami.
(12:15) Korzystaj z widoków 3D, aby komunikować się z innymi interesariuszami projektu.
(14:10) Jak wykorzystujemy 3D na różnych etapach projektu. (14:10) Projekt koncepcyjny i projekt schematyczny
(22:43) Opracuj dokumentację projektową, budowlaną i konstrukcyjną
„Innym zastosowaniem renderingu 3D jest przekazywanie tego, co staramy się stworzyć, innym interesariuszom projektu. Wykonawcy i inni konsultanci są przyzwyczajeni do oglądania rysunków ortograficznych, ale mimo to posiadanie renderingu 3D jako wizualnego odniesienia sprawia, że potrzebują czasu na zrozumienie projekt krótszy.”
(29:15) Jak modelowanie komputerowe i widoki 3D zmieniły proces i pracę z klientami
Od wielu architektów słyszymy, że „obrazy 3D to nie lada wyzwanie, ponieważ klienci zawsze proszą o widoki 3D lub w najgorszym przypadku o fotorealistyczne renderingi, a wtedy ilość czasu, którą musimy przeznaczyć na samo tworzenie obrazów 3D, jest bardzo duża. wyżej, niż chcę. – I jak to powinno wyglądać. Chcę wyraźnie powiedzieć, że nadal w dużej mierze kontrolujemy to, co pokazujemy klientom. Nie produkujemy rzeczy tylko dlatego, że ktoś o to prosi. Jeśli klient o coś poprosi i naprawdę czujemy, że nie jest to odpowiednie na etapie, na którym się znajdujemy, nie zrobimy tego. Wyjaśnimy: „Jest to bardziej produktywne, wydajniejsze i prawdopodobnie przyniesie lepszy wynik, jeśli zastosujemy się do tego, co wiemy, że działa. Nie martw się, nie będziemy budować bez Twojej wiedzy, co się dzieje”. [The 3D renderings] To się stanie, ale teraz nie jest na to czas.” I ludzie to rozumieją.
Sprawdź poprzednie edycje podcastu The Second Studio.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.