Control 2 wszedł właśnie w fazę „przedprodukcyjną” u dewelopera Alan Wake’a, firmy Remedy Entertainment, natomiast gra Control, będąca spin-offem dla wielu graczy, oraz remake Max Payne 1 i 2, weszły już w pełną fazę produkcji.
Leczenie ujawniło postęp w Najnowszy raport o wynikach finansowychpotwierdzając, że Kontrola 2 „przeszła etap weryfikacji koncepcji i osiągnęła etap gotowości produkcyjnej”.
Nie ujawniono żadnego dalszego harmonogramu, ale Max Payne 1 i 2 weszły do pełnej produkcji dziesięć miesięcy po osiągnięciu tej samej „fazy gotowości produkcyjnej”. Sugeruje to, że Control 2 wejdzie do pełnej produkcji około czerwca 2025 roku.
Osiągnięcie tego etapu przez Max Payne 1 i 2 oznacza, że Remedy aktywnie je rozwija, chociaż data premiery nie została ogłoszona. Nic więc dziwnego, że gra zawiera kilka przeróbek dwóch pierwszych gier akcji z lat 2001 i 2003.
Condor, będący obecnie jedyną grą wieloosobową opracowywaną przez Remedy po anulowaniu w maju 2024 roku innego tajemniczego projektu o kryptonimie Kestrel, również wszedł do pełnej produkcji. „Zespół programistów pracował nad wieloma mapami i różnymi typami misji, a także organizowaliśmy coraz większą liczbę ograniczonych wewnętrznych i zewnętrznych testów rozgrywki, aby sprawdzić funkcje i opinie” – powiedział Remedy.
Te gry, które właśnie weszły w pełną produkcję (a Control 2 jeszcze nie ukazało się), pojawią się prawdopodobnie za wiele lat. Jednakże harmonogram prac nad grą mógł zostać nieco przyspieszony ze względu na anulowanie gry Kestrel i, jak wówczas stwierdziło Remedy, przeniesie deweloperów z tego projektu do pozostałych trzech gier.
Ryan Dinsdale jest niezależnym reporterem IGN. Cały dzień będzie opowiadał o Wiedźminie.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.