Chiny budują statek specjalnie zaprojektowany do wystrzeliwania rakiet w kosmos z mórz, aby zwiększyć jego zdolność do wystrzeliwania satelitów i przywracania etapów pocisków.
„Wyrzutnia rakiet nowego typu” jest budowana na 533 stopy (162,5 metra) długości i 131 stóp (40 metrów) szerokości do użytku z nowym China Oriental Spaceport w Haiyang w prowincji Shandong na wschodnim wybrzeżu.
Oczekuje się, że nowy statek wejdzie do służby w 2022 roku. Będzie on wyposażony w zintegrowany sprzęt wspomagający start i będzie w stanie ułatwić wystrzelenie pocisków rakietowych Long 11 marca, większych komercyjnych pocisków „Smart Dragon” oraz przyszłych pocisków z napędem ciekłym, zgodnie z kanał mediów społecznościowych do portu kosmicznego.
Związane z: Najnowsze wiadomości o chińskim programie kosmicznym
Statek może być również wykorzystany w przyszłości do odzyskania pierwszych stopni, być może w taki sam sposób, w jaki statki dronów SpaceX zapewniają platformę do lądowania dla stopni rakietowych Falcon 9 i Falcon Heavy.
Chiny przeprowadziły już dwa wystrzelenia na morzu pocisków półprzewodnikowych z 11 marca z Morza Żółtego przy użyciu przerobionych barek, przy czym: Najnowsza premiera We wrześniu 2020 r. Misje te uczyniły Chiny jedynie trzecim krajem do przeprowadzenia morskiego startu, po Stanach Zjednoczonych i Rosji.
Na początku roku główny wykonawca przemysłu lotniczego w Chinach powiedział, że Zaplanowałem od dwóch do trzech startów na morzu Spośród 11 wydarzeń Długiego Marszu, ale żadne z nich jeszcze się nie wydarzyło. Nie wiadomo, czy plany nowego statku są związane z widocznymi opóźnieniami.
Statek pomoże zwiększyć tempo, w jakim Chiny będą mogły startować z morza i zmniejszyć presję na cztery główne chińskie centra startowe.
Jak dotąd, w 2021 r., Chiny wystrzeliły dotychczas 41 razy, ustanawiając nowy krajowy rekord startów orbitalnych w roku kalendarzowym, co zaowocowało dotychczas 39 startami w USA, w tym startem Rocket Lab z Nowej Zelandii.
Wraz z pojawianiem się nowych firm komercyjnych i opracowywaniem głównych planów konstelacji, wraz z przygotowaniami do głównych misji na stacjach kosmicznych, opcja wystrzelenia na orbitę morską zapewni więcej ścieżek na orbitę.
Wypłynięcie z morza zapowiada inne korzyści dla Chin. Elastyczne pozycjonowanie startu oznacza, że łatwiej jest wybrać tor lotu, który nie przelatuje nad innymi krajami i sprawia, że zużyte pociski i inne szczątki spadają do morza, a nie na ląd. Gruz z wyrzutni z śródlądowych terenów Chin spada na ląd zamiast do morza, a czasem na ląd Blisko zaludnionych obszarów.
Mobilna platforma morska umożliwia również starty w pobliżu równika. Im większa prędkość obrotowa Ziemi bliżej równika oznacza mniejsze zapotrzebowanie na paliwo do osiągnięcia orbity.
China Oriental Seaport (czasami nazywany „Portem Wschodniochińskim”) jest zarządzany przez Chińską Akademię Technologii Pojazdów Wyrzutni (CALT), głównego producenta rakiet pod kierownictwem chińskiego państwowego giganta kontraktowego CASC, we współpracy z rządem miasta Haiyang.
Baza w Haiyang będzie również miała zdolność do montażu i testowania pocisków i będzie produkować do 20 pocisków półprzewodnikowych rocznie. Plany na przyszłość umożliwią zakładowi produkcję bardziej złożonych pocisków na paliwo ciekłe.
China Rocket Co. Sp. z o.o. , spółka zależna CALT Corporation, opracowuje serię pocisków półprzewodnikowych „Smart Dragon”. Oczekuje się, że Smart Dragon 3 zostanie wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2022 roku, a przy długości 102 metrów (31 metrów) będzie znacznie większy niż Smart Dragon 1 o długości 64 stóp (19,5 metra), który jest Wystrzelony Po raz pierwszy w 2019 roku.
China Rocket podpisała również umowę na start z Haiyang, a Smart Dragon 3 będzie mógł wystartować z morza.
Śledź nas na Twitterze Umieść tweeta lub wł. Portal społecznościowy Facebook.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”