Debora Cleary była wściekła.
Kiedy 19 grudnia wylądowała w Montrealu, po locie do Włoch, odkryła, że brakuje jej torby. Ponad miesiąc później Air Canada nadal nie znalazła jej torby.
„Spędziłem dużo czasu myśląc o tym, martwiąc się o to, sprawdzając online, dzwoniąc do Air Canada” – powiedziała we wtorek Cleary ze swojego domu w Plattsburgh w stanie Nowy Jork. „Jestem trochę zdesperowany, żeby odzyskać swoją torbę”.
Powrót do podróży od czasu najgorszego kryzysu związanego z COVID był burzliwy, nękany poważnymi zakłóceniami w lotach i stosem zagubionego bagażu na lotniskach. Doprowadziło to do wezwań linii lotniczych do ulepszenia systemów dostarczania bagażu.
„Jest zepsuty, więc myślę, że muszą to naprawić” – powiedziała Cleary, która odwiedziła lotnisko w Montrealu dwa tygodnie temu, aby szukać swojej walizki w morzu nieodebranych bagaży. Nie znalazłem tego.
Jednak po tym, jak CBC News zapytało Air Canada, Cleary dowiedziała się w piątek, że jej torba została wysłana do jej domu.
„Jestem taka szczęśliwa” – powiedziała. „Prawie rzuciłem palenie i nigdy więcej jej nie zobaczę”.
Pierwsza runda chaosu związanego z zagubionym bagażem w Kanadzie wybuchła latemgłównie z powodu niedoborów kadrowych, ponieważ porty lotnicze i linie lotnicze starały się przyspieszyć działalność.
- Masz pytanie lub coś do powiedzenia? E-mail: ask@cbc.ca lub dołącz do nas bezpośrednio w komentarzach.
Istniały duże nadzieje, że wakacyjny sezon podróżniczy przebiegnie spokojniej – do czasu, gdy silne zimowe burze nawiedzą większość Kanady, powodując setki opóźnionych i odwołanych lotów, a także a Nagromadzenie zagubionego bagażu.
„W branży lotniczej opóźnienia przekraczające 15 minut skutkują utratą łączności” – powiedział były dyrektor generalny Air Canada, Duncan D. „Opóźnienie równa się zagubieniu bagażu”.
Dee powiedział, że linie lotnicze muszą lepiej śledzić bagaż, a rząd federalny musi więcej inwestować w lotniska.
Pod koniec grudnia zimna pogoda spowodowała zamarznięcie taśmy bagażowej na międzynarodowym lotnisku w Toronto; Silna zamieć spowodowała powszechne opóźnienia i odwołania lotów Międzynarodowe lotnisko w VancouverR.
„Oczywiste jest, że potrzebna jest lepsza infrastruktura, lepsze zasoby dla lotnisk… aby uczynić je bardziej odpornymi na te zjawiska pogodowe” – powiedział Dee.
Co z liniami lotniczymi?
Zapytany w tym tygodniu o niedawny chaos związany z podróżowaniem, minister transportu Omar Al-Ghabra powiedział, że lotniska otrzymają narzędzia, których potrzebują, ale nie wyjaśnił szczegółów.
W kwestii bagażu wskazał palcem na linie lotnicze.
„To bardzo frustrujące, gdy słyszę historie o ludziach, którzy całymi dniami nie noszą bagażu” – powiedział podczas imprezy w Hamilton. „Linie lotnicze muszą zrobić więcej”.
Jego komentarze pojawiły się ostatnio w kilku Media donoszą o cierpieniach pasażerów samolotów odnaleźć swoje zagubione rzeczy
zawierają Saga Nakity Reese i Toma Wilsona Z Cambridge w Ontario, który przez ponad cztery miesiące walczył z Air Canada o odzyskanie zagubionej torby Wilsona.
Para twierdzi, że Air Canada przekazało swój bagaż na cele charytatywne zaledwie miesiąc po tym, jak zaginął w drodze na lotnisko Pearson w Toronto. Śledzą go aż do schowka.
Torba zniknęła podczas ich lotu powrotnego z Grecji we wrześniu. Ponieważ para umieściła w torbie zasilany powietrzem lokalizator, mogliśmy prześledzić jego podróż do magazynu w pobliskim Etobicoke, Ont.
Chociaż Reese podzielił się z Air Canada miejscem pobytu torby, linia lotnicza uznała, że przepadła.
„Najbardziej frustrujące w tym wszystkim było to, że nie mogliśmy go zdobyć, mimo że znaliśmy lokalizację i tyle razy mówiliśmy liniom lotniczym” – powiedział Reese. „Ponieważ karty lotnicze są nowsze, nie sądzę, aby linie lotnicze nawet wiedziały, jak wykorzystać te informacje”.
Para w końcu odzyskała torbę w tym tygodniu – wtedy Media podchwyciły ich historię.
Linie lotnicze reagują
Inni pasażerowie również narzekali o podobnych doświadczeniach w śledzeniu zagubionych rzeczy za pomocą etykiet lotniczych.
Były dyrektor generalny Air Canada, Dee, powiedział, że linie lotnicze zazwyczaj śledzą bagaż, skanując przywieszki bagażowe, a ich systemy nie mogą obecnie obsługiwać technologii śledzenia powietrza.
„To jest coś, czego linie lotnicze nie nadążają za dostępną technologią” – powiedział. „Żadna linia lotnicza na świecie nie ma teraz możliwości przyjmowania informacji od pasażerów”.
Al-Ghabra zasugerował, że linie lotnicze powinny zmieniać się z duchem czasu.
„Słyszymy o zdolności Amazon do lokalizowania ich przedmiotów [are at] Co chwila powtarzał: „To frustrujące, że linie lotnicze nadal nie zaktualizowały swojego systemu obsługi bagażu”.
Air Canada powiedział CBC News, że stale bada nowe technologie. Firma dodała, że tempo dostarczania bagażu wróciło do normy po niesprzyjającej wakacyjnej pogodzie.
Air Canada powiedział, że w przypadku Reese’a przywieszka bagażowa wypadła z torby. Linie lotnicze nie powiedziały, w jaki sposób ostatecznie zlokalizowały torbę pary, ale zaznaczyły, że zatrzymają 2300 dolarów odszkodowania, które otrzymali za zagubiony bagaż.
WestJet powiedział, że rozpoczął strategiczny przegląd w celu dostosowania swoich systemów bagażowych. „[We] Zobowiązujemy się do współpracy z naszymi zewnętrznymi partnerami serwisowymi… aby zapewnić poprawę w tej dziedzinie” – napisała w e-mailu rzeczniczka firmy Madison Krueger.
Rekompensata za bagaż
Podróżni mogą Odbierz do 2350 $ za bagaż które zaginęło lub zostało opóźnione podczas lotu międzynarodowego. W przypadku opóźnionego bagażu na lotach krajowych linie lotnicze opracowują własne zasady.
Biuro Al Ghubraha powiedziało w tym tygodniu CBC News, że rząd bada sposoby na zwiększenie praw podróżujących samolotem, w tym w przypadku opóźnionego i zagubionego bagażu.
Jeśli chodzi o pasażerkę Cleary, złożyła wniosek o odszkodowanie za zagubioną torbę, ale powiedziała, że odzyskanie jej było lepszym rozwiązaniem.
„Wolałbym odzyskać moją torbę niż jakiekolwiek pieniądze Air Canada”.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”