TORONTO – Firma Bell Media stara się o wydanie nakazu zablokowania transmisji treści Warner Bros. Discovery po tym, jak firma Rogers Communications Ltd. przejęła w styczniu prawa do transmisji strumieniowej w Kanadzie.
We wniosku złożonym do sądu 19 czerwca BCE Inc. stwierdziła: Jej spółka zależna Umowa licencyjna ogłoszona dziewięć dni temu pomiędzy Warner Bros. Rogers naruszył postanowienia firmy Bell o zakazie konkurencji, gdy wcześniej nabył prawa do treści.
Firma zarzuciła także w dokumentach sądowych, że Rogers „nakłonił” Warner Bros. do naruszenia zobowiązań dotyczących zakazu konkurencji wobec Bell Media, która od 30 lat dostarcza niektóre programy Discovery w Kanadzie.
W zeszłym miesiącu Rogers poinformował, że podpisał wieloletnie umowy z Warner Bros. Discovery i NBCUniversal na jej kultowe marki lifestylowe i rozrywkowe w Kanadzie od 1 stycznia.
Należą do nich kanały telewizyjne, takie jak Discovery Channel Canada, Discovery Velocity, Discovery Science i Animal Planet, do których Bell wcześniej posiadał prawa do transmisji w Kanadzie. Uwzględnione są także inne kanały licencjonowane przez firmę Corus Entertainment Inc. Podobnie jak HGTV i The Food Network.
W oświadczeniu rzeczniczka Rogers Sarah Schmidt stwierdziła, że twierdzenia Bella „są bezpodstawne i będziemy walczyć o to, aby Kanadyjczycy mogli nadal oglądać programy, które znają i kochają”.
„Nie możemy się doczekać udostępnienia tych treści Kanadyjczykom w całym kraju i naszej długoterminowej współpracy z Warner Bros. Discovery” – dodała.
„Bell zwraca się do sądu o uniemożliwienie Kanadyjczykom oglądania tych kanałów Discovery Channel przez dwa lata – aby uniemożliwić komukolwiek w Kanadzie ich rozpowszechnianie i aby uniemożliwić każdemu w Kanadzie ich oglądanie”.
W swoim wniosku Bell zwrócił się do sądu o wydanie nakazu uniemożliwiającego Warner Bros. Discovery i jego podmiotom stowarzyszonym „bezpośrednie lub pośrednie dostarczanie oprogramowania związanego z Discovery” innym konkurentom w Kanadzie.
Sąd wniósł także o zasądzenie od oskarżonych, w tym Rogersa i Warner Bros., zapłaty odszkodowania na rzecz Bell za złamanie umowy, nawoływanie do naruszenia umowy, ingerencję w stosunki gospodarcze i spisek.
W aplikacji podano, że Bell Media zainwestowało „setki milionów dolarów w rozwój, promocję i rozwój marek Discovery na rynku kanadyjskim w ciągu ostatnich 30 lat”.
Stwierdził, że jego umowy z Warner Bros. zawierają klauzulę gwarantującą, że Bell będzie uprawniony „co najmniej dwa lata na dostosowanie się”, jeśli Warner Bros. odmówi odnowienia umów licencyjnych na programy powiązane z Discovery.
Uniemożliwia to Warner Bros. i jej podmiotom stowarzyszonym obsługę lub dostarczanie oprogramowania konkurentom, w tym Rogersowi, przez okres dwóch lat, powiedział Bell.
„Nasze wieloletnie partnerstwo, ustalenia dotyczące treści i marki dla Discovery Channels Canada obejmują ochronę przed uruchomieniem konkurencyjnych usług” – powiedziała w e-mailu rzeczniczka Bell Media, Mary Costa.
Kolejna rozprawa w tej sprawie odbędzie się 13 września.
Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 2 lipca 2024 r.
Firmy wymienione w tej historii: (TSX:BCE, TSX:RCI.B, TSX:CJR.B)
Sammy Hodes, prasa kanadyjska
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”