Apple wprowadza Vision Pro w Kanadzie

Apple wprowadza Vision Pro w Kanadzie

Kanadyjczycy mogą teraz położyć ręce na najnowszym rozwiązaniu Apple, ale niektórzy ostrzegają, że nie powinni jeszcze oczekiwać, że urządzenie będzie dostępne wszędzie.

Vision Pro, zestaw słuchawkowy Apple do rzeczywistości rozszerzonej, zadebiutował w piątek we wszystkich sklepach technologicznego giganta w Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Zestaw słuchawkowy, którego ceny w Kanadzie zaczynają się od 5000 dolarów, zaprasza użytkownika do cyfrowego świata odpowiedniego do wciągających wrażeń, przeglądania zdjęć, uczestniczenia w spotkaniach, oglądania filmów, grania w gry i nie tylko.

Debiut tego urządzenia w Kanadzie jest szczególnie ważny, ponieważ w ciągu roku od jego premiery cieszył się dużym zainteresowaniem, ale nie rozprzestrzenił się jeszcze w taki sam sposób, jak inne urządzenia Apple. Nowy rynek oznacza więc nową szansę na zwiększenie sprzedaży.

Wamsi Mohan, starszy analityk sprzętu IT w Bank of America, powiedział, że kiedy urządzenie zostało po raz pierwszy zaprezentowane w czerwcu ubiegłego roku, Apple spodziewało się sprzedać od pół miliona do miliona urządzeń Vision Pro. Uważa się, że dziś liczba ta może być bliższa pół miliona urządzeń.

Powiedział, że oczekiwana niższa sprzedaż może wynikać z ceny Vision Pro. Najtańszy model kosztuje 4999 dolarów za 256 GB pamięci, ale jeden terabajt pamięci kosztuje 5599 dolarów.

„W cenie jednego Vision Pro można kupić trzy MacBooki Air. To sprawia, że ​​ludzie zatrzymują się na chwilę i myślę, że to właśnie widzimy na rynku” – powiedział Mohan.

Wyzwaniem dla Apple jest nakłonienie ludzi do spojrzenia poza cenę urządzenia i wykorzystania jego potencjału. Mohan, który jest właścicielem Vision Pro i często go używa, twierdzi, że jest to przeszkoda, którą „niełatwo pokonać”, ponieważ ludzie „nie są przyzwyczajeni do niczego podobnego” do tego urządzenia.

„Ludzie potrzebują czasu, aby dostosować się do bardzo różnych typów modeli obliczeniowych” – powiedział.

Dotychczas Apple rozwiązywał ten problem, organizując w swoich sklepach pokazy, podczas których pracownicy demonstrowali konsumentom możliwości urządzenia bez konieczności dokonywania przez nich zakupu.

„Zobaczyć znaczy uwierzyć” – powiedział Mike Rockwell, wiceprezes grupy produktów Vision firmy Apple.

„(Vision Pro) to jedna z tych rzeczy, których nie można opisać słowami ani nawet filmem w porównaniu z rzeczywistym doświadczeniem produktu”.

Demonstracja zorganizowana przez firmę Apple pokazała prasie kanadyjskiej, jak aplikacje dostępne na słuchawki mogą postawić użytkowników twarzą w twarz z dinozaurem, który reaguje na nie w oparciu o ich działania. Na przykład, głaskanie stworzenia sprawi, że będzie ono traktować cię bardziej życzliwie.

Inna aplikacja pozwala użytkownikom umieścić samochód Formuły 1 używany kiedyś przez Alfa Romeo w pomieszczeniu, w którym się znajdują, uczynić go tak dużym jak prawdziwy samochód lub małym jak zabawka, a następnie usunąć części, takie jak opony, w celu dokładniejszego sprawdzenia.

Użytkownicy poruszają się po doświadczeniu, patrząc w różnych kierunkach i wskazując rękami. Zmiany w nieprzezroczystości sprawiają, że użytkownik podczas noszenia zestawu słuchawkowego jest świadomy otaczającego go środowiska, a także pozwala czasami osobom w jego otoczeniu zajrzeć mu w oczy.

„Nigdy wcześniej nie było takiego produktu” – powiedział Rockwell.

„Pozwala cieszyć się niespotykanymi dotąd wrażeniami z multimediów konsumenckich, które możesz zabrać ze sobą. Zapewnia najwyższe środowisko produktywności, które łączy w sobie wszystkie elementy ekosystemu Apple i stanowi niezwykle zaawansowaną platformę”.

To, co obecnie potrafi to urządzenie, to dopiero początek. Eksperci ds. technologii przewidują dzień, w którym Vision Pro lub podobne urządzenia będą mogły być używane tak samo jak telefony komórkowe, stając się podstawowym wyposażeniem każdego biura i domu.

Zanim przejdzie do tego punktu, Mohan uważa, że ​​Apple musi jeszcze trochę popracować, aby uczynić go bardziej przyjaznym dla użytkownika.

Powiedział, że urządzenie mogłoby być lżejsze – najlżejsze modele ważą około 600 gramów, mniej więcej tyle samo, co waga piłki do koszykówki – lub mogłoby być droższe w wyniku procesu przeglądu, który firma zwykle przeprowadza przed wprowadzeniem na rynek modeli nowej generacji.

„Na przykład zegarek pierwszej generacji nie był w stanie utrzymać naładowania przez cały dzień, co było w pewnym sensie porażką, a słuchawki AirPods pierwszej generacji były trochę śmieszne, jeśli chodziło o chodzenie bez przewodów” – powiedział.

„Myślę więc, że między pierwszą a drugą generacją wiele się nauczyli, dzięki czemu Apple może dokładnie zrozumieć, czego szuka konsument”.

Zapytany, jak będzie wyglądać kilka następnych lat dla Vision Pro, Rockwell trzymał się tajemniczego podejścia Apple.

„Tak naprawdę nie mówimy o przyszłych rzeczach, ale mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo podekscytowani tym, gdzie obecnie znajduje się platforma” – powiedział.

Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 12 lipca 2024 r.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *