Twierdząc, że aplikacje do automatycznego odnawiania subskrypcji są czasami „nieumyślnie wycinane”, gdy użytkownicy nie wykrywają powiadomienia o wzroście ceny i nie subskrybują nowej ceny, Apple wczoraj ogłaszać Zmiana zasad App Store. Aplikacje z subskrypcją mogą teraz podnieść cenę i kontynuować automatyczne odnawianie bez wyraźnej zgody użytkowników.
Apple stara się bagatelizować wszelkie obawy, że może to prowadzić do wyzysku. Po pierwsze, nadal będą powiadomienia push, „w tym przez e-mail, powiadomienia push i wiadomości w aplikacji”, a każdy użytkownik, który zobaczy takie powiadomienia, a nie zgodzi się na podwyżkę, będzie mógł wejść do aplikacji i anulować ich subskrypcja. (Pamiętaj, biorąc pod uwagę, że ta zmiana miała być wymagana, ponieważ użytkownicy nie widzieli powiadomień i nie zaakceptowali subskrypcji, można się zastanawiać, czy są bardziej skłonni zobaczyć i wybrać Na zewnątrz.)
Możemy zorientować się, jak wyglądałoby to powiadomienie, sprawdzając, co teraz wydaje się być systemem beta prowadzonym przez Apple dla aplikacji Disney+: Jak zauważył Max Seelemann w marcu, użytkownicy tej aplikacji byli najniebezpieczniejszy Podnieś cenę zamiast prosić o ich akceptację.
Po drugie, istnieją dość ścisłe ograniczenia dotyczące stopnia, w jakim twórcy aplikacji mogą podnieść cenę. Nie będą mogli podnosić ceny więcej niż raz w roku (lub raczej wszelkie podwyżki przekraczające ten limit muszą przejść przez obecny proces wyraźnej rezygnacji), a takie podwyżki będą ograniczone do 5 USD (lub równowartości w walucie lokalnej). ) lub 50 USD za roczną subskrypcję i 50% zniżki od aktualnej ceny. Nie ma ryzyka, że pozbawiony skrupułów programista zamieni 1,99 USD miesięcznie w 199 USD bez Twojej wiedzy.
Apple dodaje również, że ta zmiana wejdzie w życie tylko w obszarach dozwolonych przez lokalne przepisy. Na przykład w Chile użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę na wszelkie podwyżki cen subskrypcji.
W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji. Czytać: Jak anulować subskrypcję na iPhonie lub iPadzie Aby uzyskać wskazówki, jak to zrobić.
Wielkie pytanie: czy Google też to robi?
Nie, Apple oddziela się od swojego głównego konkurenta w App Store, wprowadzając tę zmianę.
Jeśli spojrzysz na pokrewne strona pomocy Dla programistów Androida przeczytasz następujące informacje:
Gdy cena subskrypcji wzrośnie, masz co najmniej siedem dni na powiadomienie obecnych subskrybentów o zmianie ceny, zanim Google Play zacznie powiadamiać ich bezpośrednio.
„Obecni subskrybenci mają co najmniej 30 dni na sprawdzenie podwyżki ceny i podjęcie decyzji, czy ją zaakceptować. Jeśli nie zaakceptują podwyżki ceny, ich subskrypcja zostanie automatycznie anulowana, zanim zapłacą wyższą cenę. „
To jest ważne wezwanie. Czy użytkownicy woleliby nominalną wygodę nowej polityki Apple, czy bardziej rygorystyczną kontrolę finansową oferowaną przez Google? Ciekawie będzie zobaczyć, jak to się dzieje i jak obie firmy sprzedają swoje spostrzeżenia użytkownikom. Być może Google pójdzie w ich ślady.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.